Publicerat Augusti 4, 201213 yr någon som vill jaga med ställande på 1000ha efter grävling? falkenberg ligger marken i. vet om 5 gryt på hela marken. tveksam att de är dom enda vet ni någon som behöver jaga med unghund? går oxå bra bara den gillar grävling!
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Tror han heter Seth i stamtavlan. Är iallafall efter Midas/Lazca. Åter kommer när efter nästa jakt med hunden.
Publicerat Augusti 4, 201213 yr Första grävlingen (och även första viltet) för min öst laika tik. Skjuten idag 2012-08-04 kl 07.45 Behövde dock knappt använda bössan..sköt ett skottt bara för säkerhetsskull men var inte mycket liv kvar i han när jag fick tag på hunden.. jag har 2st frågor, Är det bra eller dåligt att hon tog den själv? dock så skällde hon väldigt tätt dom första minuterna. Är grävlingarna ute så sent som denna va? eller var det bara en slump? Mvh Marcus
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Då har man kvalat in till denna tråd Det blev en grävling för laikan i natt.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Nog ska jag försöka ge Musköt en match iaf! Kom hem från Östergötland igår och nu behöver Tyson ett par dagars vila efter en hård inledning på jaktsäsongen. 11 grävlingar för honom hittills, och då skällde han även gris igår morse i ett rapsfält som var galet tätt vilket tog en del på hans krafter.
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Sköt 6 st för Laikan inatt så uppe i 12 nu på två kvällar och en helnatt Laikan går som tåget! /Oscar
Publicerat Augusti 5, 201213 yr Sköt 6 st för Laikan inatt så uppe i 12 nu på två kvällar och en helnatt Laikan går som tåget! /Oscar En liten utmaning för musköt ju!!!
Publicerat Augusti 6, 201213 yr Sköt nummer 12 inatt för Tyson. Hade uppe en till efter ett bra spårarbete på drygt kilometern, men grävlingen låg under en stor sten när vi kom fram o det gick inte komma åt den. Nya tag framöver...
Publicerat Augusti 6, 201213 yr ingen i närheten av åmål ?? som vill rasta grimbart har tillstånden men ingen hund med förare
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Författare Går tungt nu. Tredje gången i rad som vi nätt och jämt klarar skamgränsen. Blev en för Lina i natt.
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Medans det var uppehåll på regnet så skyndade jag i grejerna i bilen, for snabbt upp på marken. Släppte på första stället 03.10. 5minuter senare var det upptag 250m bort, skyndar mej dit och ser till min besvikelse att zita står och skäller... vid ett stort sten gryt.. Tar henne och är vid bilen igen 03.33 Åker till ställe nr 2 för att jag inte vill få tag på samma grävling igen. Släpper ca kl 04.00, ser på gpsen hur hon ringar runt i ungskogen ca 150m bort, någon minut senare är det upptag. Går fram dit och även denna gång vid en sten. Denna gång kunde jag dock komma åt den och zitas grävling nr 2 var bärgad! Kom iallafall inte hem lottlösa, hade tur på den andra grävling att ja kunde se den så jag kom åt att skjuta! Jädra skit de där me stenar...
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Riktigt oflyt inatt, sköt två och hade 4 som gick i gryt. Hoppas på lite bättre tur inatt!
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Fasiken. 1a grävlingssesongen med hundarna men dom går bara i gryt för dom......är väl orutin vid att jaga i mörker kanske.... Bara att ta nya tag.
Publicerat Augusti 8, 201213 yr någon som vill jaga med ställande på 1000ha efter grävling? falkenberg ligger marken i. vet om 5 gryt på hela marken. tveksam att de är dom enda vet ni någon som behöver jaga med unghund? går oxå bra bara den gillar grävling! Ja kommer direkt:)
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare Blev två för Lina och en för Funny i natt. Lina 8 Funny 6
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Blev två för Lina och en för Funny i natt. Lina 8 Funny 6 Ni höll på länge då va?
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Författare Ni höll på länge då va? Var hemma vid 5 men var ändå i Lenhovda skjutbana vid kl.9.
Publicerat Augusti 12, 201213 yr Det blev 2 grävlingar inatt.. 1 för gråhunn vs jämnthyna och 1 själv för jämnthyna hon ser lovande ut
Publicerat Augusti 12, 201213 yr 17 stycken för Tyson hittills. Det blev 3 stycken för honom i fredags natt hos *Nicke* på forumet, och två stycken för honom natten till idag hos Einar på forumet trots att Tyson var riktigt trött. Nu blir det vila några dagar så han piggnar till igen.
Publicerat Augusti 15, 201213 yr Författare Blev ett race igår också. Sköt tre för Funny. Lina 8 Funny 10
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Författare Blev en bonusgrävling för Funny när vi försökte jaga gris igår. Lina 8 Funny 11
Publicerat Augusti 22, 201213 yr Författare Verkar ju bara va vi som jagar. Vi sköt en för var hund i måndags. Och i natt blev det tre för Funny. Lina 9 Funny 15