Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävlingjaktens F1 (ställande hund)

Featured Replies

Publicerat

någon som vill jaga med ställande på 1000ha efter grävling? falkenberg ligger marken i. vet om 5 gryt på hela marken. tveksam att de är dom enda :cool:

vet ni någon som behöver jaga med unghund? går oxå bra bara den gillar grävling! :)

• Svar 102
  • Visningar 12,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• I nämnd ordning ska jag och jansson, storviltjägaren och teffek på mina (och grannens) grävlingar. 25 vet jag inte om vi fixar men vi ska garanterat jobba på saken! Det finns nog utrymme för nå'n mer

• Nu har Funny också gjort årsdebut. Hon kunde ju inte va sämre än Lina så det blev 4 för henne också.

• Sköt 6 st för Laikan inatt så uppe i 12 nu på två kvällar och en helnatt Laikan går som tåget! /Oscar

Posted Images

Publicerat

Tror han heter Seth i stamtavlan. Är iallafall efter Midas/Lazca.

Åter kommer när efter nästa jakt med hunden.

Publicerat

Första grävlingen (och även första viltet) för min öst laika tik. Skjuten idag 2012-08-04 kl 07.45

Behövde dock knappt använda bössan..sköt ett skottt bara för säkerhetsskull men var inte mycket liv kvar i han när jag fick tag på hunden..

jag har 2st frågor,

Är det bra eller dåligt att hon tog den själv? dock så skällde hon väldigt tätt dom första minuterna.

Är grävlingarna ute så sent som denna va? eller var det bara en slump?

Mvh Marcus

Publicerat

Glömde bifoga bilden.. kan ju vara kul med lite bilder i tråden!

Mvh

post-4777-0-25190500-1344114632_thumb.jp

Publicerat

Då har man kvalat in till denna tråd :smile: Det blev en grävling för laikan i natt.

post-6209-0-19260800-1344154695_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Vi sköt en till för Funny i natt.

Lina 5

Funny 5

Publicerat

Nog ska jag försöka ge Musköt en match iaf! :tongue:

Kom hem från Östergötland igår och nu behöver Tyson ett par dagars vila efter en hård inledning på jaktsäsongen.

11 grävlingar för honom hittills, och då skällde han även gris igår morse i ett rapsfält som var galet tätt vilket tog en del på hans krafter.

post-1556-0-76310700-1344160715_thumb.jp

Publicerat

Sköt 6 st för Laikan inatt så uppe i 12 nu på två kvällar och en helnatt ;) Laikan går som tåget! /Oscar

Publicerat

Sköt 6 st för Laikan inatt så uppe i 12 nu på två kvällar och en helnatt ;) Laikan går som tåget! /Oscar

En liten utmaning för musköt ju!!!
Publicerat

Sköt nummer 12 inatt för Tyson. Hade uppe en till efter ett bra spårarbete på drygt kilometern, men grävlingen låg under en stor sten när vi kom fram o det gick inte komma åt den. Nya tag framöver...

Publicerat

ingen i närheten av åmål ?? som vill rasta grimbart har tillstånden men ingen hund med förare :dry:

Publicerat
  • Författare

Går tungt nu. :sad:

Tredje gången i rad som vi nätt och jämt klarar skamgränsen. :dry: Blev en för Lina i natt.

Publicerat

Medans det var uppehåll på regnet så skyndade jag i grejerna i bilen, for snabbt upp på marken. Släppte på första stället 03.10. 5minuter senare var det upptag 250m bort, skyndar mej dit och ser till min besvikelse att zita står och skäller...

vid ett stort sten gryt.. Tar henne och är vid bilen igen 03.33

Åker till ställe nr 2 för att jag inte vill få tag på samma grävling igen. Släpper ca kl 04.00, ser på gpsen hur hon ringar runt i ungskogen ca 150m bort, någon minut senare är det upptag. Går fram dit och även denna gång vid en sten. Denna gång kunde jag dock komma åt den och zitas grävling nr 2 var bärgad!

Kom iallafall inte hem lottlösa, hade tur på den andra grävling att ja kunde se den så jag kom åt att skjuta! Jädra skit de där me stenar...

Publicerat

Riktigt oflyt inatt, sköt två och hade 4 som gick i gryt. Hoppas på lite bättre tur inatt!

Publicerat

Fasiken. 1a grävlingssesongen med hundarna men dom går bara i gryt för dom......är väl orutin vid att jaga i mörker kanske....

Bara att ta nya tag.

Publicerat

någon som vill jaga med ställande på 1000ha efter grävling? falkenberg ligger marken i. vet om 5 gryt på hela marken. tveksam att de är dom enda :cool:

vet ni någon som behöver jaga med unghund? går oxå bra bara den gillar grävling! :)

Ja kommer direkt:)

Publicerat
  • Författare

Blev två för Lina och en för Funny i natt.

Lina 8

Funny 6

Publicerat

Blev två för Lina och en för Funny i natt.

Lina 8

Funny 6

Ni höll på länge då va? ;)

Publicerat
  • Författare

Ni höll på länge då va? ;)

Var hemma vid 5 men var ändå i Lenhovda skjutbana vid kl.9. :)

Publicerat

Det blev 2 grävlingar inatt.. 1 för gråhunn vs jämnthyna och 1 själv för jämnthyna hon ser lovande ut :smile:

Publicerat

17 stycken för Tyson hittills. Det blev 3 stycken för honom i fredags natt hos *Nicke* på forumet, och två stycken för honom natten till idag hos Einar på forumet trots att Tyson var riktigt trött. Nu blir det vila några dagar så han piggnar till igen.

Publicerat
  • Författare

Tog en för Funny på hemmaplan igår kväll.

Publicerat
  • Författare

Blev ett race igår också. Sköt tre för Funny.

Lina 8

Funny 10

Publicerat
  • Författare

Blev en bonusgrävling för Funny när vi försökte jaga gris igår.

Lina 8

Funny 11

Publicerat
  • Författare

Verkar ju bara va vi som jagar. ;)

Vi sköt en för var hund i måndags. Och i natt blev det tre för Funny. :)

Lina 9

Funny 15