Publicerat Augusti 29, 201213 yr Den bokar vi in under ett race i september tycker jag Tyson har piggnat till ganska bra tack o lov! Hittar han årsungar så lägger han i regel in en växel till, speciellt om de är snälla o inte försvarar sig nämvärt. Inget jag gillar men det blir väl tyvärr inget speciellt stort motstånd för en 31 kg tung laika. Verkar som min gör lika dant. Har inte släppt så jätte mkt på grävling 3-4ggr. Men de två sista grävlingarna var ungar och satt väl fast i käften på henne. Sista vart inte ens ståndskall ser att hon stannar på 140m på gpsén och hör sedan en grävling som försöker skrika.
Publicerat Augusti 29, 201213 yr Var ute 1,5 timme ikväll på hemmamarken. Första släppet jag hunnit med där i år faktiskt. Sköt 2 st, dock var Tyson ganska slö. Var iofs ganska varmt ute med och ganska torrt. Nr 21 & 22, känn ingen press Musköt
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Författare Vi sköt två för Funny i natt. Är 17 för henne nu och 10 för Lina
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Vi sköt två för Funny i natt. Är 17 för henne nu och 10 för Lina Bra jobbat! Hur gammal är Funny nu och hur mycket grävling har du skjutit för henne totalt?
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Författare Bra jobbat! Hur gammal är Funny nu och hur mycket grävling har du skjutit för henne totalt? Funny har hunnit bli 5år. Kan inte säga exakt men 50-60 är det nog. Har ju avsiktligt hållt igen lite på grävlingjakten för henne.
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Vi sköt två för Funny i natt. Är 17 för henne nu och 10 för Lina Du räknar bara grävling då?
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Författare Du räknar bara grävling då? Tack för den... Har ju inte fått räkningen än så det går ju inte att rapportera...
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Tack för den... Har ju inte fått räkningen än så det går ju inte att rapportera... Var nog inga problem, vad jag förstod på drängafan. Har två hemma som utbyte om det behövs..
Publicerat Augusti 30, 201213 yr Tack för den... Har ju inte fått räkningen än så det går ju inte att rapportera... De gick bättre än väntat men ja måste ju ringa johan oxå
Publicerat September 1, 201213 yr Underbart väder inatt, fullmåne och svalt! Bra fart i Tyson också, märktes inte på honom att han var trött trots 4 timmars jakt. Resultatet blev lyckat också, ett släpp på hemmamarken med en kompis från Östergötland som sällskap. 3 grävlingar fick vi, och därmed var nummer 23, 24 och även den 25:e ett faktum. Härlig start på augusti. Hoppas att september bjuder på många svala nätter och att det finns lite grävlingar kvar Ingen inom 10 mils radie från Falköping med gott om grävling som vill testa ett race på sina marker? Isåfall skicka PM!
Publicerat September 1, 201213 yr Författare Blev två för Lina i natt. Även om hon inte funkar så bra längre. Har lite svårt att hålla dem när man är på väg in. Fick även koppla Funny på en som hon parkerat fint intill en stenmur, fast på fel mark. Lina 12 Funny 17
Publicerat September 1, 201213 yr De ryska småviltshundarna kan sin grävling iaf, imponerande resultat.
Publicerat September 4, 201213 yr Senaste rundan resulterade först i två skjutna grävlingar för Tyson. Sedan tog han upp gris på grannmarken, och med lite tur och en målvaktsräddning kunde jag koppla honom efter bara ett par kilometers förföljande. Nytt släpp uppe i ett majsfält resulterade i ett nytt upptag på gris. Det gick ut där inga passkyttar stod tyvärr, och sedan bar det iväg långt. Kopplade 2,5 timme senare 9 km fågelvägen från upptagsplatsen när Tyson kom springande strax efter grisen över en väg. Nummer 26 & 27 på grävlingsfronten var det därmed. Nya tag framöver...
Publicerat September 13, 201213 yr Författare Har varit dåligt med grävlingjakt ett tag. Men igår sköt vi 3 för Funny när vi var hos Gustavsson och jagade. Lina 12 Funny 20
Publicerat September 13, 201213 yr Bra jobbat! Tog 2 st för Tyson i lördags natt, nummer 28 & 29. Tyvärr skadade han tassen och det har inte läkt bra ännu, blir några dagars vila till
Publicerat September 23, 201213 yr Nu när man ransakar sig själv och börjar räkna har det fan bara blivit 8 stycken för Hanna (VSL, 3 år) so far.. Var helt övertygad om att jag hade gått upp i tvåsiffrigt!
Publicerat September 23, 201213 yr Författare Nu när man ransakar sig själv och börjar räkna har det fan bara blivit 8 stycken för Hanna (VSL, 3 år) so far.. Var helt övertygad om att jag hade gått upp i tvåsiffrigt! Bra jobbat! Och säsongen är ju inte slut än.
Publicerat September 24, 201213 yr Blev 8 grävling under helgen för Tyson, totalt 37 st i höst. Hade varit skoj att nå 50 st, får se om vi lyckas med det målet...
Publicerat September 25, 201213 yr Författare Efter nattens jakt har vi 38. Godnatt... Jävligt bra jobbat. Själv har jag nästan slutat jaga. Har tre kvällar som jag kan jaga nu om nån ställer upp med mark. Men det lär väl pissregna hela veckan.
Publicerat September 25, 201213 yr Puh... det är inte lätt att hänga på er... är rätt stolt över att ha tagit nr 6 i går. Får väl skylla den låga siffran på tidsbrist (småbarn, övertidsarbete osv.) + att grävlingsstammen verkar ha minskat rejält senaste åren ;-)
Publicerat September 25, 201213 yr Jävligt bra jobbat. Själv har jag nästan slutat jaga. Har tre kvällar som jag kan jaga nu om nån ställer upp med mark. Men det lär väl pissregna hela veckan. Här värkar dom kommit fram nu du
Publicerat September 25, 201213 yr Jävligt bra jobbat. Själv har jag nästan slutat jaga. Har tre kvällar som jag kan jaga nu om nån ställer upp med mark. Men det lär väl pissregna hela veckan. Om du inte hittar någon mark och det är bra väder är du välkommen. Har 3-4 st varje natt på åteln.
Publicerat September 25, 201213 yr Börjar få abstinens här, har inte jagat på länge, bor inte hemma längre.. Alltså inte på jaktmarken! Blir 5 dagar i rad första veckan i oktober, då jävlar!
Publicerat September 25, 201213 yr Författare Om du inte hittar någon mark och det är bra väder är du välkommen. Har 3-4 st varje natt på åteln. Ja det börjar ju bli dags att jag får tid snart. Är väl ett par år sedan vi började prata om det. Får väl hoppas på uppehåll snart.