Lars 771 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Fast egentligen har vi haft rätt många goda år nu så att det ska bli ett antal sämre är helt normalt. Kanske även det som behövs för att minska jakttrycket för vara bra år lockar mera jägare till nästa osv...... Quote Link to post Share on other sites
roben 23 Posted August 10, 2012 Share Posted August 10, 2012 Fast egentligen har vi haft rätt många goda år nu så att det ska bli ett antal sämre är helt normalt. Kanske även det som behövs för att minska jakttrycket för vara bra år lockar mera jägare till nästa osv...... I Västerbotten verkar ni haft några mysår med kullar på skogen men här i Norrbotten var det längesen det fanns fågel, iallafall i inlandet , nu har inte jag heller någon valp att jaga in men tiken börjar vara 6 år så jag hoppas på en bättre föryngring framgent, är sjukt tråkiga dagar när man går morgon till kväll med enstaka kontakter , kommer ihåg en jaktsväng ifjol då jag gick från tidig morgon till mörkret nästan, iofs i oktober men ändå, på mina bästa marker och hade en kontakt, en gammelhöna som släppte från en risig gran och det vart naturligtvis inget med henne snart måste det vända !! Quote Link to post Share on other sites
killroy 0 Posted August 11, 2012 Share Posted August 11, 2012 I vilken komun pratar du om? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts