Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

• Similar Content

• Kurisawa
      By Kurisawa
      Hejsan
      Söker ett 5-skotts kryssmagasin till en Tikka M55

Mvh Kristofer
    • Nils l
      By Nils l
      Då börjar projektet gå mot sitt slut. Det tog ca fem utskrifter innan jag blev nöjd. Nu passar magget perfekt i bössan men höjden på patronföraren måste justeras någon mm och så även höjden på magget då det fattas en mm till för den sista på patronen.  Upprinnelsen till det här är att en TC icon precision hunter bara har treskottsmagasin i original och då det ibland händer att rävarna kommer flera i rad så kändes det som att det fattades lite skott om man gud förbjude behöver skjuta ett till på samma räv. Då jag vill slippa gräva efter påfyllning och avge onödiga ljud så föddes idén. Observera att detta fortfarande är en prototyp och annat material med armering av kolfiber skall användas i slutprodukt. Nu har man ju även stuckit ut hakan till magasinslicensförespråkarna. Termoplast och en fjäder... Faarliga grejor!

• Gurkangc
      By Gurkangc
      Då jag köpt en T3 lite i den eminenta kalibern 8x57JS funderar jag på att sälja min Tikka M55 i .308 och istället köpa ett extra sikte till T3:an.
      Då är frågan vad en sådan tingest kan vara värd om jag nu ska sälja den..
      Skjutet max 400 skott i, varav jag skjutit 380.
      Sitter en aimsport dämpare på och ett Kahles helia 3-10x50 med 1"tub och snabbfäste för tikkas laxspår.
      5skotts magasin. 100 skott övning samt lite jaktammo.
      Enda felet på den är att det lossnat en liiiten flisa bak på slutstycket som gör att slutstycket inte är låst i säkrat läge.
      Jag har som bäst presterat 3 skott inom 5kronan på 150m. Är dock ingen jätteambitiös skytt 😁
    • Granatz
      By Granatz
      Sugen på ny bössa och behöver lite hjälp, tips.
       Står mellan Tikka t3x super varmint. T3x Tactical och T3x CTR.
      alla känns hyfsat lika, men skulle gärna ta del av era åsikter!! 
    • Pjuxterjack
      By Pjuxterjack
      Mitt magasin har börjat kärva lite. När jag försöker ta isär det så går det inte att få loss brickan undertill. Vill ju inte bruka överdrivet mycke våld, med risk för otäcka märken o skador.
      Antagligen är det ju gammal skit som göra att brickan inte lossnar, så jag tänkte att jag kanske kan lägga magasinet i någon form av bad för att lösa upp gammal fett och vad det nu kan vara.
      Min fråga är helt enkelt vad för lösande vätska kan vara bra att använda, om det här nu är någon bra idé över huvud taget?

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
carme

Magasin Tikka M55 308w

Recommended Posts

carme

Går det att få tag i något magasin till tikka m55 308w tror ni?? Eller är det någon som har något liggandes hemma till försäljning??

Pertan

Såg ett till salu någonstans, ska se om jag minns var bara! goggla och kolla om du får någon träff!

Pertan

Här om du scrollar ner lite

Står dock m65 308win men 308 win gjordes bara i m55 som jag minns det! kolla lite högt pris dock!

Bokmal
...308 win gjordes bara i m55 som jag minns det! kolla lite högt pris dock!

Näpp, även M65 gjordes i .308W. M65:ns mag är tvåradigt och M55 enkelradigt.