Publicerat Juni 18, 200619 yr 1 Juli börjar arbetet med kråk skata kaj beståndet i byn mycke jobb i början slappar man till de i början så blir de mycke mera jobb i hös då grannar o by bor ringer o klagar på dom skräniga fjäderfäna. De blir alltid en bra smyg start till jakten börjar även om man står vid banan o övar.
Publicerat Juni 18, 200619 yr Jag skjuter lite även nu under sommartid faktiskt. Är det för skitigt eller skränigt så är det ju bara att plocka bort.. Mvh!
Publicerat Juni 21, 200619 yr Författare Ja blir de en massa obehag så får man ju kolla över sitvationen Mvh jonas.
Publicerat Juni 21, 200619 yr Någon som vet hur svårt det är att få tillstånd att skjuta av i tätbebyggt område? Jag bor precis i utkanten av området o har en j-la massa kajor som väsnas och skräpar ner. Har länge tänkt att kolla upp detta med kommunen men det har ännu inte blivit av. Har endast fångat endel fågel i fällor.
Publicerat Juni 21, 200619 yr Författare Hej freddan78 kolla med bygg o miljöförvaltningen i din kommun o fråga om de fins non ledig platts som kommunal jägare skulle tro att dom skickar kommunala jägare annars som tar hand om ditt problem.
Publicerat Juni 21, 200619 yr Tack för ditt svar! Har bara inte fått tummen ur o kollat med miljöförvaltningen. Saken är den att ja själv kan lösa problemet med fällorna (man har ju jakträtt på egen tomt) men handen på hjärtat så är det betydligt mer intressant att få jaga fågeln. Har visserligen tillgång till kråkjakt relativt nära hemmet men åndå. Det killar ju i pekfingret när man ser 50-100 o ibland ännu fler kajor samlas i träden 50 meter från kåken...
Publicerat Juni 28, 200619 yr Författare Lördag morgon 07.00 laddar jag CZ452 varminten med CCI quick-shok har 100m med kolonilotter utan för köksfönstret grannarna har klagat att skator o kajor snor deras jordgubbar så man får ju va snäll o hjälpa dom så dom kan äta jordgubbar med mjölk o socker i sommar ;D
Publicerat Juni 28, 200619 yr jag tänkte gå ut på lördag morgon och försöka locka in några kråkfåglar inom skotthåll, provade häromdagen, utan bössan i hand.5 kråkor och en korp kom inom 5 minuter, varav 3 fåglar var på skotthåll, så det skall bli kul!
Publicerat Juli 1, 200619 yr Författare Ja de blev en del fågel på morgonqvisten. Av bryter nu o för de är alldeles för varmt nu kör en vända i kväll.Mvh jonas
Publicerat Juli 1, 200619 yr Författare Kvälls passet på kråkfågel var under all kretik bomma bomma bomma i bland spelar de ingen roll va man gör hur bra stöd man än har så bommar man skälv förtroendet gick i bott fast de ska erkänas att man var ovan med publik blev stessad av folk som var i rörelse så man ville göra snabba avslut.
Publicerat Juli 5, 200619 yr Författare Morgon jakten var god så nu är de inte många kvar för än de är frid o fröjd på grannarna dom ställer upp hel hjärtat häller ut mat på olika ställen så snart kan man konsentrerasig på byn men först ska 3 rådjur av lägsnas som förstör kolonilotterna.
Publicerat Juli 5, 200619 yr Usch.. såna där jobb är jag så j-la skeptisk till.. Massa j-la grönsakstalibaner som fyller sina "land" med värsta käket för rådjur och gör inte ett skit för att hindra rådjuren från att käka upp det. Sen då rådjuren kalasat så blir de upprörda och då ska alla rådjur skjutas.. Utan att på något sätt anklaga dej Flex så ser jag rött när det rycker ut en busslast idioter till bössbärare som villigt skjuter bort alla rådjur.. så idiotiskt, finns där käk så kommer rådjuren att återkomma i det oändliga oavsett hur mycket man skjuter. Alltså- Läge att förklara för grönsakstalibanerna hur man stängslar ut rådjuren för att skjuta dem löser på intet sätt några problem på sikt. Mvh!
Publicerat Juli 5, 200619 yr Jag hade roligt åt en sommarstugeägare som ville att jag skulle skjuta rådjur och harar som åt på deras rabatter.. Jag frågade om inte säljaren hade förklarat att det finns rådjur och harar i skogen? Men, "-du kanske missade att ta reda på om det, typ, finns djur i skogen... du kanske kan häva köpet?".
Publicerat Juli 7, 200619 yr Författare Jag annser att jag har ett gott omdömme men i detta fal tog nog ivern att hjälpa över hand o grumla mitt tänkande men en på passlig Hipshot friskade upp mitt omdömme så rådjuren får mummsa vidare i dom frodiga landen. Mvh jonas.
Publicerat Juli 11, 200619 yr Författare Ja då var de färdig pangat hemmave dom blev ruskigt skygga mot slutet kände igen mig på långt håll så ja fick gömma mig i dungen o lägga ut lite smått o gott.
Publicerat Juli 11, 200619 yr Bra Flex att du inte tog illa upp, det var inte avsikten.. Jag blir lätt lite upprörd över sommargäster, sett lite för mycket rådjur med luftgevärsskott i häcken och dartpilar och annat skit.. Mvh!
Publicerat Juli 11, 200619 yr Författare De är helt ok Hipshot bara bra o få en upp friskare i bland så man tänker klart. Mvh jonas.
Publicerat Juli 15, 200619 yr Författare Var ute på morgon qvisten o kolla lite efter kråkfåglar tog med 222an om de skulle dyka upp ett läge när jag åkt runt ett tag så fick ja se en skata sitta i en hög tall läge för 222an tänkte ja o så får jag pröva mina ny laddade speer tnt. Ut med bössan o ut med benstöden satte bössan i flaket på bilen o fick ett perfekt stöd på kanten på flaket avstånd 80m pang de damma titt i tallen jag såg att de ramla ner nåt gick fram o kolla? ja den dog kan man siga ruskig efekt så den laddningen blir perfekt på skadedjur.
Publicerat Juli 15, 200619 yr Kul att du funnit en välfungerande laddning.. Tolkar ditt inlägg som att du inte säljer ditt vilt till hundklubbarna ;D ;D ;D Själv är jag kraftigt allergisk mot att pulverisera viltet.. Men jag har viss förståelse för att det kan vara rätt kul eller nåt. Mvh!
Publicerat Juli 15, 200619 yr Författare Hej Hipshot ja de är en kanon laddning går hål i hål ;D Du har rätt inga fåglar till hund klubbarna > ;D Mvh jonas.
Publicerat Juli 21, 200619 yr Författare Tog med en polare i bilen i dag o han fick panga lite kajor han var eld o lågor han ville panga i alla lägen så jag fick läran lite om kul fång o skjut vinklar när man pangar i byn han är skälv jägare men ivern derev väll pån kan tängkas vi hadde många goda skratt när han förivrade sig o jag frågade hur han tänkte i den aktuella sitvationen givet vis så var de säker vapen hantering som gälde hela tiden. Mvh jonas
Publicerat September 3, 200619 yr Författare Duv problemen vid den stängda fabriken har på börjatts har riggat upp 3 olika ställen o skjuta i från.
Publicerat Mars 20, 200719 yr Författare F..n det har avstannat helt hippen o dptrappens jakter runt tippen har sängt mig helt tippen i byn stängde dom för många många årsen ska rina till gran byn o fråga om man inte kan få panga lite på deras tipp. Mvh.