Publicerat September 24, 201213 yr Anledningen till att skippa vitorna är för att det blir så löst om man har hela ägg. Man vill ha många gulor för att få upp fett halten. Det är klart man kan göra på hela ägg men då blir det inte riktigt samma sak. Protein är väl inte direkt något man ska eftersträva att äta i LCHF.
Publicerat September 24, 201213 yr Vill du hoppa proteinet så är nog inte köttfärsbiffar något för dig.;-)
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Livar upp denna gamla tråd igen då jag startat LCHF igen sen nån vecka tillbaka, mest för att sympatisera med frun som drog igång det hela. Gick på det för några år sen och nu helt plötsligt minns man hur bra man faktiskt mår på det 😀 Spannmål har jag skippat helt för 1 år sen när jag kom på att jag är känslig mot gluten
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Detta är en populär post. Önskar jag hade energin att laga bra mat... men ofta blir det stekaköttfärs och bara "fetta" på den... Gick på lchf under en tid, och precis som du så mådde man toppen av det, det föll tillslut ändå pga att det var obekvämt, och lite ett socialt handikapp när man skulle umgås med folk. Men, nu slut på gnället.... eftersom jag nu tydligen gått upp 14kg på ett år (HCHF +öl )... så blir det nog LCHF eller keto några måndader tills vågen pekar rätt igen..
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Man behöver ju inte vara fundamentalist. Sambon hon äter LCHF inspirerat och försöker hålla ner på kolhydrater men undviker dom inte helt, funkar bra det med. Jag håller med ner lite på hydraterna om jag börjar se antydan till valk ovanför bältet. Lagom är oftast bäst.
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Författare Håller faktiskt i sen 2017. Har ändå haft svårt att gå ner (man kan ju inte äta HUR mycket som helst). Men i kombo med ozempic så är jag nere på 96 kg. kan tipsa om äggmuffins. Lite riven ost, ägg och lite grädde. Lägg tex salami och feta i formarna. 3-4 st per dag står jag mig lätt på.
Publicerat Oktober 18, 20241 yr 23 minutes ago detstorabla sa: Håller faktiskt i sen 2017. Har ändå haft svårt att gå ner (man kan ju inte äta HUR mycket som helst). Men i kombo med ozempic så är jag nere på 96 kg. kan tipsa om äggmuffins. Lite riven ost, ägg och lite grädde. Lägg tex salami och feta i formarna. 3-4 st per dag står jag mig lätt på. Varför tar du ozempic?
Publicerat Oktober 18, 20241 yr Författare 24 minutes ago Buck sa: Varför tar du ozempic? Diabetes typ 2. Har full koll på långtidsblodsockret tack vare lchf. Men ligger lite högt på morgonen. Så därför testar vi ozempic där en av biverkningarna är sämre aptit och mer mättnadskänsla. Mår helt enkelt illa om jag äter för mycket. -14 kg sedan jag började Många läkare skriver ut ozempic för viktminskning också.