Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

LCHF i ryggsäcken?

Featured Replies

Anledningen till att skippa vitorna är för att det blir så löst om man har hela ägg. Man vill ha många gulor för att få upp fett halten. Det är klart man kan göra på hela ägg men då blir det inte riktigt samma sak.

Protein är väl inte direkt något man ska eftersträva att äta i LCHF.

.

Vill du hoppa proteinet så är nog inte köttfärsbiffar något för dig.;-)

  • 12 years later...

Livar upp denna gamla tråd igen då jag startat LCHF igen sen nån vecka tillbaka, mest för att sympatisera med frun som drog igång det hela. Gick på det för några år sen och nu helt plötsligt minns man hur bra man faktiskt mår på det 😀

Spannmål har jag skippat helt för 1 år sen när jag kom på att jag är känslig mot gluten

Man behöver ju inte vara fundamentalist.

Sambon hon äter LCHF inspirerat och försöker hålla ner på kolhydrater men undviker dom inte helt, funkar bra det med.

Jag håller med ner lite på hydraterna om jag börjar se antydan till valk ovanför bältet.

Lagom är oftast bäst.

Jag tycker de e enkelt å ta med :)

Biffar, Kalla korvar, ägg, ostar osv

  • Author

Håller faktiskt i sen 2017. Har ändå haft svårt att gå ner (man kan ju inte äta HUR mycket som helst).  Men i kombo med ozempic så är jag nere på 96 kg. 
 

kan tipsa om äggmuffins. Lite riven ost, ägg och lite grädde. Lägg tex salami och feta i formarna.  3-4 st per dag står jag mig  lätt på.

23 minutes ago detstorabla sa:

Håller faktiskt i sen 2017. Har ändå haft svårt att gå ner (man kan ju inte äta HUR mycket som helst).  Men i kombo med ozempic så är jag nere på 96 kg. 
 

kan tipsa om äggmuffins. Lite riven ost, ägg och lite grädde. Lägg tex salami och feta i formarna.  3-4 st per dag står jag mig  lätt på.

Varför tar du ozempic?

  • Author
24 minutes ago Buck sa:

Varför tar du ozempic?

Diabetes typ 2. Har full koll på långtidsblodsockret tack vare lchf. Men ligger lite högt på morgonen. Så därför testar vi ozempic där en av biverkningarna är sämre aptit och mer mättnadskänsla. Mår helt enkelt illa om jag äter för mycket. -14 kg sedan jag började 

Många läkare skriver ut ozempic för viktminskning också. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.