Publicerat Augusti 23, 201213 yr Har haft skitgluggar i början av min bana, bortkastade pengar både i ammunition och inköp av själva gluggarna. Gör som I-Mats säger.
Publicerat Augusti 23, 201213 yr http://www.blocket.se/dalarna/Swarovski_HABICHT_4_32_41676670.htm?ca=7&w=2 Till exempel, men det borde gå att pruta lite på denna tycker jag.
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Författare Tack för svaren, men kan någon ge en ungefärlig prisidé på bössan? Prövade 14 skott idag, den skjuter nog bra
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Visst, Tasco är ingen höjdare, men farsan har ett tasco som tillverkades i japan för sisådär 20-25 år sen. det är ett 3-9x40 och antingen så är det ett av ett fåtal bra exemplar om jag förstår er rätt, eller så är det han som haft en jävla tur då han sköt in det för 20 år sedan och det fortfarande är hål i hål. han har haft det på sin 6,5:a i 20 år och det har fallit ett antal rådjur o nån älg med det på. så att alla tasco skulle vara skit kan jag inte hålla med om. däremot skulle jag aldrig sätta en av de nytillverkade ens på luftgeväret, men det är ju en annan sak. dessutom går det alldeles utmärkt att se den oupplysta åtelplatsen 80m bort när det är fullmåne För övrigt är lsa55 en bra bössa, jag har en m55:a själv som jag är jättenöjd med! :yes:
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Tack för svaren, men kan någon ge en ungefärlig prisidé på bössan? Prövade 14 skott idag, den skjuter nog bra Jag gav 5900 för min m55:a med snabbfästen och ammunition till. tycker inte du ska ge så mycket för den iaf
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Författare Visst, Tasco är ingen höjdare, men farsan har ett tasco som tillverkades i japan för sisådär 20-25 år sen. det är ett 3-9x40 och antingen så är det ett av ett fåtal bra exemplar om jag förstår er rätt, eller så är det han som haft en jävla tur då han sköt in det för 20 år sedan och det fortfarande är hål i hål. han har haft det på sin 6,5:a i 20 år och det har fallit ett antal rådjur o nån älg med det på. så att alla tasco skulle vara skit kan jag inte hålla med om. däremot skulle jag aldrig sätta en av de nytillverkade ens på luftgeväret, men det är ju en annan sak. dessutom går det alldeles utmärkt att se den oupplysta åtelplatsen 80m bort när det är fullmåne För övrigt är lsa55 en bra bössa, jag har en m55:a själv som jag är jättenöjd med! :yes: Denna tascon är också 3-9x40! Tycker den verkar bra, och den är nog samma årsmodell som geväret dvs minst 20-25 år Står made in japan på den också, ska försöka skjuta in den på skjutbanan om man tar sig dit nån dag så får vi se Gillar också bössan, känns gedigen. Ok, nån hundralapp ska den väl vara värd då (bor i Finland), tackar! Återkommer med hur det gick på skjutbanan!
Publicerat Augusti 24, 201213 yr Säg såhär: är tascot skottfast, och skotten sitter där dom ska även om du skruvar på förstoringen, så tycker jag gott att du kan använda det sålänge tills du kan skaffa nåt bättre:)
Publicerat Augusti 27, 201213 yr Har en tikka m55 jag med, bössan skjuter bättre än vad jag gör. ett kort och smidigt kvalitetsvapen i mina ögon. Ang kikarsiktet så är detmånga som är missnöjda med tasco siktena, och en del som är nöjda. Om dom är bra eller inte låter jag vara osagt men farsan har ett gammalt tasco 3-9x40 i apel vridmontage på sin bössa, och varje år när det är provskjutning så sitter hans skott alltid där dom ska. trots oöm hundförarbehandling.
Publicerat Augusti 28, 201213 yr Tikka är ett bra vapen. name='Gustaf' timestamp='1345825575' post='641488']Visst, Tasco är ingen höjdare, men farsan har ett tasco som tillverkades i japan för sisådär 20-25 år sen. det är ett 3-9x40 och antingen så är det ett av ett fåtal bra exemplar om jag förstår er rätt, eller så är det han som haft en jävla tur då han sköt in det för 20 år sedan och det fortfarande är hål i hål. han har haft det på sin 6,5:a i 20 år och det har fallit ett antal rådjur o nån älg med det på. så att alla tasco skulle vara skit kan jag inte hålla med om. däremot skulle jag aldrig sätta en av de nytillverkade ens på luftgeväret, men det är ju en annan sak. dessutom går det alldeles utmärkt att se den oupplysta åtelplatsen 80m bort när det är fullmåne För övrigt är lsa55 en bra bössa, jag har en m55:a själv som jag är jättenöjd med! :yes: [/b] Tikka är ett bra vapen . Tasco kikaren är inte den bästa men provskjut studsaren med den kikaren på . Känner mer än en som andvänder gamla Tasco kikare under älgjakten. //Lars D
Publicerat September 6, 201213 yr Har två M55 som är den lite nyare varianten av LSA55, en 308 och en 243. Båda bössorna skjuter bra med det mesta som jag skjuter. Den sämsta serien jag skjutit var 40 mm med Sellier & Belliot men det har jag överseende med. Pris är svårt men 243an köpte jag utan kikare i våras för 4200kr av en handlare så köper du den privat är det rimligt att dra av en del så jag skulle föreslå 4000 kr för för bössa och sikte. Siktet har väldigt lågt andrahandsvärde men det kan mycket väl fungera till att börja med. Det viktiga är att du köper bössan, du kommer inte att bli besviken.
Publicerat September 7, 201213 yr Fassan har en lsa-55 i 6,5, otroligt fin bössa! Bruksbössan NR.1 enligt mig, Bra precision, "rejäl", finnes till gott pris, säkring på rätt ställe..
Publicerat Oktober 14, 201213 yr Författare Detta är en populär post. Ska uppdatera lite, har varit med som skytt med lånade tikka .308an första helgen i jaktlaget, vi började älgjakten nu på lördag men hjortar har folk lurat efter på kvällarna hela veckan. På fredag kväll satt jag och lurade vid en åker hemma, hade hällt ut lite äpplen och efter 1.5h så fällde jag min första hjort, en bock 8 taggar. Och idag min första älg, en kalv! Nu har vi då 11 hjortar och 2 älgar hänger i slakthuset Liten bonus också att jag fyller 19 idag Känns väldigt bra, och gillar bössan. Dock är kikaren lite dimmig har jag märkt men det får duga för stunden. I framtiden ska jag nog skaffa en ordentlig lite dyrare kikare. Använde 11.7g Norma Oryx Men tikkan kommer jag nog behålla