Publicerat September 3, 201213 yr http://www.jaktojagare.se/notiser/lo-nej-till-vargjakt Inte min åsikt! Metallare sedan -70.
Publicerat September 3, 201213 yr Dags att uppmuntra alla LOanslutna att skicka ett mail och ifrågasätta ställningstagandet och kanske (hota att) gå med syndikalisterna istället.
Publicerat September 3, 201213 yr Detta är en populär post. Sossar... Det finns ingen del av samhället som inte skulle må bättre av lite mer lagar, lite mer inflytande från politikerhåll....
Publicerat September 3, 201213 yr Lika slipat uttalande som Steen på agria lyckades med. http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/09/Blogginlagg-fran-Agrias-bloggare-retar-jagare-1.34248/
Publicerat September 3, 201213 yr Författare Jag har skrivit till K-P och bett om en förklaring och om det är hans privata åsikt el. en gemensam för all LO-melemmar. Jag skrev här i länken och angav att det var till K-P: http://lo.se/home/lo/home.nsf/mf2?OpenForm&rec=LO&
Publicerat September 3, 201213 yr Författare Lika slipat uttalande som Steen på agria lyckades med. http://www.jagarefor...jagare-1.34248/ Ja, det är det verkligen!
Publicerat September 3, 201213 yr Steens uttalande tyder jag som om det är dags att byta försäkringsbolag för fem hundar och fyra hästar Vad LO pampen beträffar så måste jag säga att det inte på något sätt förbättrade min låga tilltro till fackföreningar
Publicerat September 3, 201213 yr Författare Steens uttalande tyder jag som om det är dags att byta försäkringsbolag för fem hundar och fyra hästar Vad LO pampen beträffar så måste jag säga att det inte på något sätt förbättrade min låga tilltro till fackföreningar Helt rätt och säg det till kundtjänst när du ringer dit så att dom får veta det och kanske för det vidare.
Publicerat September 4, 201213 yr "Att lära en hund att vid vittring av varg hålla sig undan eller återgå till sin hundförare borde vara fullt möjligt." Ja jävlar han tänker tydligen inte på att hunden kanske inte känner vittringen då vargen nog är smartare än så. Har tyvärr nyss betalt min försäkring där men sen vete fan om man blir kvar där.
Publicerat September 4, 201213 yr Mycket märkligt att ett fackförbund ska uttala sig i frågan... Minst sagt, och ännu märkligare att han överhuvudtaget fick frågan..
Publicerat September 4, 201213 yr Underbart! Fackföreningar ger sig in i vargdebatten dessutom.. Måste vara stendumt, de krymer väl som det är och nu lär de kryma ännu mer. Urs!
Publicerat September 4, 201213 yr Lika slipat uttalande som Steen på agria lyckades med. http://www.jagarefor...jagare-1.34248/ Förvisso, men varför postar svensk jaktnyheter detta NU? Enligt kommentarerna att dömma så är inlägget ifrån april 2011. Och jag kommer minns att jag läst denna "nyhet" tidigare, kanske tom i svensk jakt. Ja, nu är det OT jag vet Skäms LO!
Publicerat September 4, 201213 yr Minst sagt, och ännu märkligare att han överhuvudtaget fick frågan.. 1 Nu tvivlar jag inte en sekund på att hans uttalande är helt i linje med vad en mycket stor majoritet av LO's medlemmar tycker 2 Nu framgår det inte hur och i vilket sammanhang - han - uttalade sig. Man kan med andra ord inte påstå att LO driver en åsikt i vargfrågan 3 Även en LO-ordf har rätt att ha högst personliga åsikter i frågor som inte har med den fackliga verksamheten att göra. Han kanske inte gillar köttbullar heller.... 4 Jag har mer än lite svårt att se vad vargen har med facket att göra, som fråga att driva då. Känns lite som det ligger LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT borta från arbetsrätt, avtal, lönenivåer etc..... Varför fick han ens frågan?!?!??!?!? 5 Alla LOmedlemmar har väl ändå rätt ha egna åsikter? Eller lämnar man in sitt eget huvud i pant när man blir medlem? När ska J&J inse att vargen inte är en fråga som engagerar en större grupp medborgare i Sverige? Det är en ickefråga med noll politisk debatt i - samtliga partier är för att vargen ska vara här, samtliga riksdagsledarmöter anser med all önskvärd tydlighet att Bernkonventionen gäller..... Det finns ingen dold PK agenda i frågan heller, den politiska majoriteten är monumental i frågan. De senaste 10 årens motstånd har man inte uppnått ett skit - utöver en galopperande tillväxt i vargstamen..... Men visst skulle några lämna LO för det här så ska jag inte klaga, jag är ingen anhängare till arbetarrörelsens dualism med en facklig gren och politisk gren som kliar varandras ryggar som vilken annan mafialiknande organisation som helst. Men att LO driver "nej till vargjakt" är liksom att förvränga sanningen inte så himla lite..... Att jag - av alla liberala tokar - skulle försvara en fackpamp visar bara på hur bisarr hela vargfrågan blivit. Och hur desperat man försöker lyfta den, men i sak är det meningslöst. Vargen är här för att stanna, nu handlar det om hur vi ska jaga med den och förvalta den. /T
Publicerat September 4, 201213 yr Att Steen kunde bli så korkad, men jag gav honom en arbetsuppgift, ta fram två hundar en som jagar hare och den andra älg så pass att det åtminstone kan få ihop ett andra pris och så ska hundarna bryta och återgå till ägaren när det kommer en varglukt, så kan han maila mig när det är dax för visning, sen tyckte jag att han kunde ta familjen och sina hundar och flytta upp ett tag så han kom lite närmare verkligheten än i Tullinge!
Publicerat September 4, 201213 yr Fel av dem att låta sina personliga värderingar synas som något deras organisation skulle stå för
Publicerat September 4, 201213 yr Pertan ditt inlägg i bloggen var riktigt bra! Trevligt namn du har förresten Jag har med Agria på mina hundar och jag ska nu ringa dom och fråga hur Agria ställer sig till detta blogginlägg Om man ska byta försäkringsbolag. Vilket ska man byta till då? Taxen jag har är 11 år så jag tvivlar på att det är så många som vill försäkra honom med lika förmånliga avtal som Agria har?
Publicerat September 4, 201213 yr Fick tag i en på Agria. Det lät inte som att jag var den första som har ringt angående detta... Men hon var trevlig och försäkrade att Agria inte är av samma åsikt som Fredrik Steen. Inlägget skrevs dessutom i början av 2011 Vilket ska ha varit innan Agria knöt kontakt med Steen. Själv förstår jag inte hur dom kunde skyta kontakt med någon som skrivit ett så korkat inlägg. En liten liknelse. Är Agria för varg och mot vargjakt så är det ungefär samma sak som att Länsförsäkringar är för att pyromaner och biltjuvar ska få härja fritt utan straff.
Publicerat September 4, 201213 yr Vi bytte från Agria till Folksam, för våra fyra hundar, blev betydligt billigare för precis samma försäkring, och en fördel till var att Folksam har direktreglering vid vet.vård, vilket inte Agria har, där får man lägga ut hela beloppet själv till en början. Spiken i kistan för Agria för vår del var när vi akutopererade vår jämtetös för PYO i mars, och fick ut försäkringspengarna först i Juli.. , det var trots allt nästan 20 papp det rörde sig om.
Publicerat September 4, 201213 yr Vi bytte från Agria till Folksam, för våra fyra hundar, blev betydligt billigare för precis samma försäkring, och en fördel till var att Folksam har direktreglering vid vet.vård, vilket inte Agria har, där får man lägga ut hela beloppet själv till en början. Spiken i kistan för Agria för vår del var när vi akutopererade vår jämtetös för PYO i mars, och fick ut försäkringspengarna först i Juli.. , det var trots allt nästan 20 papp det rörde sig om. Det där med direktreglering är nog olika vid.djursjukhus. Har haft Agria alla år och alltid haft.direktreglering. Fungerade även.att få ut pengar även.för vet besök i Norge. Kommer nog byta snart, men.med en gammal hund så lönar det sig för.lite. Agria vore nog iofs tacksamma, för mig har de absolut inte tjänat några pengar på.
Publicerat September 4, 201213 yr http://www.jaktojagare.se/aktuellt/lo-bas-thorwaldsson-andrar-sig-om-vargarna • Är det därför Karl-Petter Thorwaldsson tycker att "systemet vi har i dag är bra"? – Han gör inga ytterligare uttalanden i den här frågan. Han kan för lite om den. Frågan kom lite överraskande i Eko-intervjun och då svarade Karl-Petter Thorwaldsson som han spontant kände. Han hade förväntad sig arbetsmarknadsfrågor och blev överraskad, säger Anders Larsson. kanske man inte ska uttala sig alls då,men han verkar ju allafall tycka det är ok med att inte jaga varg. när man svarar spontant så är det väl så man tycker.....