Publicerat Oktober 27, 201213 yr Författare Ingen som vågar sig på en gissning om Rådjur nr:2 ?? Det var en returare inte en yngre bock som jag påstod i första inlägget om den! Dock i bra kondition!
Publicerat Oktober 27, 201213 yr Svårt att uttrycka sig helt kategoriskt, men at räv skulle ta vuxna rådjur i god kondition i denna tid på året finner jag osannolikt. Låter som att ni har en ny spelare bland rådjuren. Lon är en nöjesjägare som vi, fast utan frys.
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Författare Svårt att uttrycka sig helt kategoriskt, men at räv skulle ta vuxna rådjur i god kondition i denna tid på året finner jag osannolikt. Låter som att ni har en ny spelare bland rådjuren. Lon är en nöjesjägare som vi, fast utan frys. Även min tanke! Snygg slutkläm förresten
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Skulle tro att ett lo tagit nr 2 ätit dom finare bitarna och sedan lämnat varpå en räv börjat gnaga av huvudet med blivit störd.
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Författare Inte omöjligt! Där sprang ju som sagt räv på plats och bocken låg i en trädgård så störningsmomentet torde vara möjligt.
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Kan också vara lot som stört räven, min erfarenhet är att dom inte sällan lämnar bytet och återvänder under ett par dagar lite då och då.
Publicerat Oktober 28, 201213 yr Författare Jo det kan tänkas! Det man oftast hör är ju att de bara äter nyslaget , men vi hade ett för några år sedan som satt vid ett trafikrå varje morgon i en vecka. (Han som plogade snön såg den ``Varje´´ morgon) så det slår väl den teorin. Att vissa får dem i fälla borde väl tala för sig också!