Publicerat Augusti 25, 201411 yr Författare Barnes 160 gr TSX eller TTSX, har det någon betydelse? Skickat från min HTC One via Tapatalk
Publicerat Augusti 28, 201411 yr Har bara kört TSX och den har funkat bra som sagt, då på allt vilt. Kommer inte ihåg om TTSX var hårdare eller styggare :/
Publicerat Januari 25, 201511 yr För att få ut maximal effekt av denna potenta kaliber bör man handladda. Detta sagt med erfarenhet. Inget illa om fabriksladdad ammunition men vill du få ut det där lilla extra så är det bäst att skräddarsy patronen själv till just ditt vapen. När det kommer till jaktkulor finns en hel del att välja på, men en allroundkula för småvilt som rådjur och storvilt som älg är Nosler Partition ett bra val.
Publicerat Mars 26, 20206 yr På 2012-09-18 at 22:30 gobbagegg sa: Tänkte och tänkte... Den fanns lättillgänglig och till ett bra pris, det var väl det som avgjorde. Och samtliga jag pratat med tycker inte alls att det är ett dumt val då det är en bra kaliber som funkar till allt. Visst, Ammon är något dyrare än tex 30-06 men den skillnaden på ca 150 kr per ask blir ju försumbar. Om vi vänder på frågeställningen, varför tycker du att det är så konstigt val som förstabössa? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 Jag tycker det är ett utmärkt val, har själv en 7 mm REM som jag är väldigt nöjd med. Jag laddar själv och har fastnat för Nosler Acubond 160 grain. Funkar på allt från Gås till Vildsvin