Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zeiss Varipoint 3-12x56 på XXL till superpris?

Featured Replies

Publicerat

Idag öppnar XXL i Linköping och de säljer Zeiss Varipoint 3-12x56 för 12900 kr mot ordinarie 22900 kr.

Är det värt pengarna? Har ett 2-8x42 Zeiss Duralyt idag men skulle inte må dåligt av att gå upp i kvalitet.

Publicerat

JA!!! :)

Skickat från min ST27i via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Fan då måste jag hoppa i bilen då ;-)

Publicerat

LÖP OCH KÖP! :yes:

Publicerat

SJUUKT PRIS...KÖÖÖP :thumbsup:

Publicerat

Öppnar de inte imorgon?

Publicerat
  • Författare

Jovisst är det så SuNe, skojade bara lite....en dags betänketid till....de har 15 st i lager och kl 0700 kör de igång....min fru sa bara.....det är ju en resa till Barcelona eller en fjällensemester!!

Publicerat

Säg att ni väntar på Eurokraschen och då kommer hon kunna åka till Barcelona och få pengar över till mer shopping för samma pris ;)

Publicerat

Du kommer uppleva ett MARKANT lyft från din Duralyt! :thumbsup:

MEN...med tanke på din övriga arsenal kanske du hellre skulle ha ett något mer lågförstorande sikte på 308:an!?? Beror ju på vad/hur du jagar förståss! Men ett Varipoint 1,5-6x42 skulle väl inte sitta fel....funkar bra för vakjakt men funkar också utmärkt för tex drevjakt...kolla om de inte kan sälja ett sånt för samma pris!? :)

Publicerat
  • Författare

Just nu när det skymmer snabbt och jag vakar på 120-130 meter så är Duralytet inget vidare faktiskt men annars är jag nöjd i dagsljus. Kommer börja vaka gris nu när de har kommit tillbaka till åtlarna så där kommer det nog väl till pass.

Publicerat
  • Författare

Ska mäta upp fästet bara, har Sako optilock ringar 30 mm och det finns finns lite distans till pipan men synd om jag måste köpa nya också. Flyttar mitt Duralyt till .222 och säljer mitt Leupold.

Publicerat
Det är lättare att bli förlåten än att få lov,

en god devis att från tid till annan nyttja.

/Christian

Otroligt kloka ord, dem ska jag komma ihåg! :D

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Publicerat

Jovisst är det så SuNe, skojade bara lite....en dags betänketid till....de har 15 st i lager och kl 0700 kör de igång....min fru sa bara.....det är ju en resa till Barcelona eller en fjällensemester!!

Ja, som är över på en vecka ja :biggrin:

Publicerat

Bara att köpa om du får tillfälle, men det kan nog bli lite kö... Gissar att det ligger minst 14 på blocket dagen efter.

Publicerat
  • Författare

Ja tyvärr är det nog så men jag åker dit så får vi se. Mina optilock ringmount funkar inte med 56 objektiv så jag måste köpa ringar och det går säkert fler tåg. Var på jaktmässa i Söderköping idag och kollade Swarowski och Steiner som Sako kör nu. Ett 2-10x50 till lägre pris borde ju också funka?

Publicerat
  • Författare

Bidde inget! Var där 0730 med ca 200 m kö. Kom in efter 1 timma och det hade sålt slut på 5 min. En utgående modell som de köpt upp. Ligger väl samtliga på blocket nu antar jag.

Publicerat

Bidde inget! Var där 0730 med ca 200 m kö. Kom in efter 1 timma och det hade sålt slut på 5 min. En utgående modell som de köpt upp. Ligger väl samtliga på blocket nu antar jag.

jag fick tag på ett som jag inte blev i behov av!

Publicerat
  • Författare

Du säljer det för 12999,50 då eller? ;-)

Publicerat

Du säljer det för 12999,50 då eller? ;-)

haha. neeej såklart inte. jag vill åtminstone finansierar mitt vapenskåpköp!

Publicerat

Hmmm.. Gissa vilken ny forummedlem som fick en taskig start på jaktsidan.. Frågan är öppen för alla.. Game is on!

Publicerat

Hmmm.. Gissa vilken ny forummedlem som fick en taskig start på jaktsidan.. Frågan är öppen för alla.. Game is on!

Varför skulle jag få en taskig start för? Är det inte någon som vill köpa det så är det väl inte mer med det? Tänkte att det finns mer vettigt folk här än på blocket som är villiga att diskutera om scopet? Jag är verkligen inte omöjlig och hyffsat ny jägare som försöker dels finansiera viktigare saker än ett 23.000krs kikarsikte samtidigt som jag kan ge andra en chans att fortfarande köpa det bra mycket billigare än på andra ställen?

Publicerat

Varför skulle jag få en taskig start för? Är det inte någon som vill köpa det så är det väl inte mer med det? Tänkte att det finns mer vettigt folk här än på blocket som är villiga att diskutera om scopet? Jag är verkligen inte omöjlig och hyffsat ny jägare som försöker dels finansiera viktigare saker än ett 23.000krs kikarsikte samtidigt som jag kan ge andra en chans att fortfarande köpa det bra mycket billigare än på andra ställen?

Tja, man är ju olika men jag har inte mycket till övers för folk som snor chansen för andra att göra ett bra klipp genom att köpa grejer framför näsan på dem och sen ha fräckheten att kränga samma sak 6 papp dyrare. Jag tror ju knappast xxl rear ut för att privatpersoner ska tjäna pengar utan för att de ska ha möjlighet att spara. Men det är mina åsikter och nödvändigtvis inte andras.

Publicerat

Var de nya zeissen dom sålde för 13000:- ? :ohmy:

S.