Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

År det byta ut den gräsliga spääntangente på en r93

Featured Replies

Publicerat

Lätt smidig pipbytare låter ju som en Merkel KR1 i mina öron, allra helst när du inte gillar uppspänningstangenten.

• Svar 60
  • Visningar 7,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Trams. Träna istället!

• Jag har en M98. Kan någon hjälpa mig att ta bort den förhatliga utdragaren? JAG VILL HA PUSHFEED!!!

• Träning ger färdighet men går fortfarande inte lika fort kan jag nästan garantera sköt väldigt mycke med min första kombi men blev aldrig lika snabb som med vanlig säkring. Visst skillnaden är väldigt

Publicerat

Ser inte heller poängen en bra trelägessäkring som låser stiftet och om man vill va hel idiott säker så kan man ju ha en med låsknapp på är i mina ögon 100% säker med den slipper man ju dessutom plundra bössan osäkrad. Nog känns det som att bläser löst ett problem som inte fanns å detta med en långsammare lösning och inte vidare bra lösning. Går nog bra att få en bläser att smälla på grund av ett bönhase justerat trycke för när tangenten är spänd så finns det väl inget som hindrar den om den glider av upphaket eller ?

Kan ju likna en säkring med en strömbrytare eller en ventil. Jag skruvar inte isär en lamphållare om sladden sitter i eluttaget bara för att strönbrytaren på sladden är flippad till off.... Likaså splittar jag inte en fläns efter att bara ha stängt ventilen på trycksidan... Utan jag drar ur sladden innan jag byter lamphållaren och jag tryckavlastar rörsystemet innan jag splittar flänsen... På samma sätt spänner inte blaser mfl slagfjädern förens det är dags att elda i röret... Jag kan slänga bössan ner för torreberg och den smäller inte. Gör jag det med någon av mina 1900or så smäller det till 99%.

Pappas 1900a har smällt 2 gånger när han har osäkrat den. Det är en sjuka på nästan alla 1900a att dom kan göra det om dom inte är tillfixade och gamalt original vapenfett är borttaget.

Publicerat
  • Författare

.

Publicerat
  • Författare

Kr 1 är den utan spänntangent ?

Håller man efter bössan så dåligt så det smäller då man osäkrar då är det väl inte kanske bössans fel :) ja smaken är som baken delad å jag vill inte ha det på bössan punkt slut :)

Publicerat

Ja kr1 är utan spänntangent.

Nej det är inte bössans fel utan det är kronansvapenfetts fel. Fettet stelnar när det blir kallt och gör att delar i trycket går trögt. Har man då kommit imot avtryckaren när vapnet var säkrat så är det inte säkert att den kommer att fjädra tillbaka till sitt ursprungsläge. När vapnet då osäkras så kommer det gå tungt att osäkra pga att slagstiftet hänger på säkringen och det kommer att smälla i samma sekund som man osäkrar. I ärlighetensnamn så tror jag inte att det är många ens på den här sidan som har skruvat isär trycket helt och hållet för att ta bort fettet som sitter där sedan bössan var ny? Min sporter var fixad när jag köpte den. Men den andra var "välinfettad" När min kusin skulle skjuta sin första älg så hände samma sak för henne. En gubbe i det laget skällde ut henne efter noter och hon vart helt knäckt.... Vem tror ni lyckades göra ett vådaskott efter nästa såt? Jo gubben :P Hon har en 1900a men vad gubben hade det har jag inte en aning om.

Publicerat

Jag hade det problemet på min 1900 med. Mkt obehagligt, jag upptäckte det som tur var på skjutbanan med bössan riktad mot tavelstället så det blev inte mer än obehagligt.

Publicerat

Kronans fett är för förvaring -

Publicerat

Japp och det satt i bössorna när dom levererades. Hur många % av dom som köpte bössorna nya fick information om att detta skulle tas bort?

Förmodligen inte många.

Publicerat

Man trodde ju att de som talat sig så varma för vapen med spänntangent bara hade sådana vapen och så visar det sig att de även har sådana som egentligen är totalt livsfarliga. :wink::biggrin:

Publicerat

Haha ;) Nej jag tycker inte att det är något fel på vapen utan spänntangent :) Men jag konstaterar bara att det är det i särklass säkraste sättet att säkra ett vapen :)

Men mina 1900or är ju rengjorda och fixade så dom smäller inte av ovanstående anledning iaf :P