Publicerat Oktober 14, 201213 yr Är i behov av en ny antenn till DC40. Antennen är knäckt 2cm ut från "klumpen", har haft den i en signal väst med ficka för halsbandet. Man måste böja antennen när den ska in i fickan och igenom hålet som fixerar antennen, är det jag som varit klumpig eller är det någon annan som råkat ut för detta? Var får man tag i en ny snabbt och billigast?
Publicerat Oktober 14, 201213 yr Hej, har exakt samma problem som dig med dc40 och västen. Riktigt dålig konstruktion. Köper mina nya antenner från jaktbutiken i Boden. Han har dom på hyllan för leverans , jag bor i Boden så jag hämtar mina själv
Publicerat Oktober 14, 201213 yr Vet inte hur många antenner jag bytt. Säkert 5-6st och jag har även lagat några. Vet inte vad mina hundar gör för det går av nån med jämna mellanrum. En jaktbutik med vettigt sortimet bör väl ha nån hemma.
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Författare Det verkar som det har gått åt lite antenner, för de flesta har sålt slut på dom. Z-aim hadde iaf hemma så nu är det beställt 279+80 i frakt
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Hej,har för mig att nån tog en 5mm vire i lämplig längd och klämde på en kabelsko. Krympte sedan över krympslang,gick sedan att skruva fast på halsbandet. /Lars.
Publicerat Oktober 15, 201213 yr Hej,har för mig att nån tog en 5mm vire i lämplig längd och klämde på en kabelsko. Krympte sedan över krympslang,gick sedan att skruva fast på halsbandet. /Lars. Jo det funkar alldeles utmärkt, finns inget som talar för att lägga dyra pengar på köpantenner. Speciellt inte om man förbrukar dem i rekordfart...
Publicerat Oktober 16, 201213 yr testa nya tuff skin,dom drar mer batteri men verkar funka bäst i hållbarhet
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Författare testa nya tuff skin,dom drar mer batteri men verkar funka bäst i hållbarhet Har beställt en sådan med, men de var slut sålda.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr testa nya tuff skin,dom drar mer batteri men verkar funka bäst i hållbarhet ?? en antenn kan inte dra mer batteri. den förändrar ju inte effekten på apparaten...
Publicerat Oktober 17, 201213 yr testa nya tuff skin,dom drar mer batteri men verkar funka bäst i hållbarhet Vad är detta?
Publicerat Oktober 17, 201213 yr jag har använt denna:http://www.blocket.se/vasterbotten/Longrange_antenn_t__Astro_Dc_30_40_halsband_41597577.htm?ca=22&w=3 ett tag nu utan problem. Ligger bilder på min blogg om ni vill se den på hunden.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Freddan..Finska tester visar dom drar mer ström..Får be Finhunter få fram dom där en gubbe testat halsbanden.. Min astro drar mer batteri med längre antenn även om jag inte tar in fler hundar..Handlar om 3-5 timmar mer.. Tuff skin har 2 olika varianter och nyare är att föredra,har en på min reserv halsband och funkar bra.köpt från http://www.dusupply.com/stainless-tuffskin-antenna.html 2års utan snack garanti..
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Freddan..Finska tester visar dom drar mer ström..Får be Finhunter få fram dom där en gubbe testat halsbanden.. Min astro drar mer batteri med längre antenn även om jag inte tar in fler hundar..Handlar om 3-5 timmar mer.. Tuff skin har 2 olika varianter och nyare är att föredra,har en på min reserv halsband och funkar bra.köpt från http://www.dusupply....in-antenna.html 2års utan snack garanti.. jag använder den äldre tuff skin, den nyare är väl rostfri det är väl enda skillnaden. det lät både mystiskt och intressant det där med strömförbrukningen. jag har inte upplevt det själv, men finns det testresultat som styrker det så är det säkert korrekt.
Publicerat Oktober 17, 201213 yr jag använder den äldre tuff skin, den nyare är väl rostfri det är väl enda skillnaden. det lät både mystiskt och intressant det där med strömförbrukningen. jag har inte upplevt det själv, men finns det testresultat som styrker det så är det säkert korrekt. 18 timmar med orginal går min DC30, 12,5 timmar med tuffskinn.. Ungefär samma med andra som testat
Publicerat Oktober 17, 201213 yr Jag har bara testat utan tagit mer tid än att den slukar mer batteri än andra halsbandet(kan vara sämre batteri) Men har även testat med 2 hand enheter och fått fram det skiljer på dom(lättare ha inomhus) Även mail från dusupply mena han på den kräver mer ström av hundhalsbandet..ska se om jag hittar åt den, ps minnes mästarn dammar upp kortet nu när man kommer hem
Publicerat November 5, 201213 yr Författare Det var inte bara antennen som var knäckt, min dc 40 var en av de där med gps problem som Garmin släppte ut på marknaden. Skickade tillbaka skiten och fick en ny förra veckan. Så nu fungerar det igen Redigerad November 5, 201213 yr med Leo
Publicerat November 5, 201213 yr Kräver mer ström gör den endast om det är sämre signalförhållande så den måste kräma på mer för och levererar en viss signalnivå!
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Kan de va antennen som strular på min? Är bara ett ? På displayen. Kan få kontakt ibland men nära. Kan man byta den själv?
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Hejsan . Jag beställde en ny antenn till min DC40 från http://www.trampet.se/ för någon vecka sedan . Det tog någon dag men mindre än en arbetsvecka då hade jag den nya antennen i brevlådan. //Lasse
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Är det svårt att byta antenn själv på DC40...finns det några 'minor' att tänka på!? :-)
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Fick låna ett annat halsband. Ibland hittar jag de ena och ibland de andra? Måste va handenheten som ballat ur? S
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Är det svårt att byta antenn själv på DC40...finns det några 'minor' att tänka på!? :-) Nej det är relativt enkelt vad jag minns.
Publicerat Oktober 21, 201312 yr Fick låna ett annat halsband. Ibland hittar jag de ena och ibland de andra? Måste va handenheten som ballat ur? S Vet inte vilken handenhet du har men 220 behöver service efter ett tag(vet inte hur det är med 320) Killen bakom detta nr gör det på några dagar. 0738393372 It for Hunting AB. Heter firman Redigerad Oktober 21, 201312 yr med kkjon