Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare Bäva månde grisarna! Ja, det får vi väll ändå hoppas på Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 11, 201313 yr Författare Vädret idag inbjöd till lite fotograferande av Rugern.<br />Såg inte att det blev så mycket skugga på bilderna förens jag tittade närmre på de nu innan de skulle läggas ut här, synd men ni får väll se mellan fingrarna lite med det <br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />
Publicerat Mars 11, 201313 yr Författare <br />Fan den där blev riktigt snygg! .....så länge du nu behåller den /Mike<br />Tackar Mike!<br />Jadu, man får väll fokusera lite mer på att jaga nu, inte byta fler vapen :tounge:<br />Med erfarenheterna om handläggningen av dessa båda senaste licenserna färskt i minnet så känns jag avskräckt för all framtid <br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />
Publicerat Mars 11, 201313 yr Låter bra! Har haft min M77 i 5 år nu och mer funktionssäker konstruktion är nog svårt att hitta,rugers lådor brukar få halvtaskig kritik men jag gillar dom skarpt. Faktiskt så har jag lite tankar på en Mountain gun som skall baseras på en M77 låda. /Mike
Publicerat Mars 11, 201313 yr Alltså snälla....den där förba...sat...hel....gummikulan! Jag köper skiten av dig bara jag slipper se eländet på en sån vacker skapelse. Sätt åtminstone på en boltknob. /Mike
Publicerat Mars 11, 201313 yr Fan den där blev riktigt snygg! .....så länge du nu behåller den /Mike Ja, den stocken är ruskigt läcker!
Publicerat Mars 11, 201313 yr Tjusig värre, Rugern är fin. Packade ihop min och dess pinaler ikväll inför ännu en Remington (jag som inte skulle ha fler).....<br /><br />/<br />H.<br /><br /><br />
Publicerat Mars 12, 201313 yr Författare Låter bra! Har haft min M77 i 5 år nu och mer funktionssäker konstruktion är nog svårt att hitta,rugers lådor brukar få halvtaskig kritik men jag gillar dom skarpt. Faktiskt så har jag lite tankar på en Mountain gun som skall baseras på en M77 låda. /Mike Ända sedan jag sålde min Ruger M77 i 280Rem så har jag saknat att ha en Ruger i skåpet. Har därefter provat på mer eller mindre dyra konstruktioner men landade nu åter tillbaka på Ruger igen, vilket känns helt rätt såhär långt. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 12, 201313 yr Författare Alltså snälla....den där förba...sat...hel....gummikulan! Jag köper skiten av dig bara jag slipper se eländet på en sån vacker skapelse. Sätt åtminstone på en boltknob. /Mike Mike, Mike, Mike..... "Gummitutan" är bland det fulaste som skapats, JA. Men den höjer min hastighet i repeteringen vesäntligt och den lär få sitta där fram tills att jag antingen får ihop pengar till att låta Robban gänga slutstyckeshantaget eller om jag får låna hans jigg så kan jag göra det själv. Du ska se att detta löser sig till det bättre inom snar framtid Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Mars 12, 201313 yr Författare Tjusig värre, Rugern är fin. Packade ihop min och dess pinaler ikväll inför ännu en Remington (jag som inte skulle ha fler)..... / H. Erkänn att du saknar den redan Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat April 10, 201313 yr Författare Händer det något här?? / H. Här är det ganska så lugnt för tillfället. Rugern har varit med ut på några grisvakspass, inte mycket mer än så. Hoppas på att få lite ledig tid en helg till fixa ny slutstycksknopp, korta pipan och få till en vettig övningsladdning med 110grs kulorna. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat April 21, 201313 yr Författare Nu kommer jag att kunna glädja er som har hoppats på lite intensivare uppdatering här.<br />Nu när kikarsiktet på 243an har packat ihop så tänkte jag plocka fram 308an och öva på 100, 200 och 300m skytte över ryggsäck. Det ska bli kul och jag hoppas kunna posta ett månadscupen bidrag nästa månad med den.<br />Nu ska det bara köpas in några askar 168grs Sierra MK. <br />Något nytt sikte till 243an blir det inte förens i vinter då brorsan ska till NY. Han kommer få en beställning på ett Sightron SIII 8-32 om dollarn håller sig ungefär i detta häradet.<br /><br /><br /><br />Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2<br /><br />
Publicerat April 22, 201313 yr Författare Yes! Ser fram emot dessa uppdateringar Jomen, man måste ju hålla igång på något vis :tounge: Kommer inte berget till mohammed så får mohammed gå till berget Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Maj 4, 201312 yr Författare Idag installerade jag rembygelfäste på förstocken så jag kan börja latja lite med benstöd på 308an Ikväll eller imorgon ska det laddas upp 25-30st 110grs FMJ för att testa lite i liggande med benstöd på 100m. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Maj 11, 201312 yr Författare Var på banan några timmar idag med 308an. 243an är saknad 308an är ju inte alls tänkt för att användas i liggande med benstöd. Den är inte bäddad ännu då den skjuter godkänt ut till 100-150m ändå. Idag började jag på 90m och där sköt jag runt 35-40mm/3skott. Flyttade sedan ut till 204m (la mig bakom skjutplatsen och lasrade) där sköt jag ett par träffbilder på runt 80-100mm. Flyttade sedan bak till 304m och sköt mina sista tre skott som spred runt 200-250mm. Summa sumarum kan man väll säga att min drevjakts/"storviltsbössa" med mig bakom kolven klarar av att plocka räv upp till 100-150m, rådjur på 200m och älg på 300m. Blev depprimerad över skyttet idag och att ta bilder kom inte i första hand, så jag får väll bjuda på det nästa gång Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Maj 11, 201312 yr Författare Just fan, det glömmde jag att nämna. Efter att ha läst om Exabits framfart på 300m vallen och särskilt diskutionen kring benstöd och Harris vara eller icke vara och för eller imot "preload". Jag började min skyttesession med att köra med förbelastning av benstöden, träffbilderna blev relativt små (30-35mm) men träffläget hoppade runt lite. Gick sedan över till att inte förbelasta alls och då lyckades jag centrera träffläget mer men då öppnade träffbilderna upp mera (35-45mm). Hädanefter kommer jag nog att köra med förbelastning, problemet blir ju om man ska ligga på en bergklack eller liknande där benstöden oftast har problem att greppa Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Maj 12, 201312 yr Intressant! Precis min iakttagelse. Lyckas man med förbelastning går det tätt men det är också lätt att ett skott spritter iväg. Skjuter man däremot utan spänningar så känns det bättre men träffbilden blir större i snitt. Det krävs en hel del träning för att få koll på det där. Har f.ö. samma erfarenheter av liggandeskytte med rem och 22:a samt från pistolskyttet
Publicerat Maj 12, 201312 yr Författare Intressant! Precis min iakttagelse. Lyckas man med förbelastning går det tätt men det är också lätt att ett skott spritter iväg. Skjuter man däremot utan spänningar så känns det bättre men träffbilden blir större i snitt. Det krävs en hel del träning för att få koll på det där. Har f.ö. samma erfarenheter av liggandeskytte med rem och 22:a samt från pistolskyttet Skönt att höra om fler med samma erfarenhet. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 1, 201312 yr Författare Har länge funderat på exakt vad Rugern väger in på. Tycker att den är lite i tyngsta laget för att bära runt på och har funderat på att byta ut laminatkolven för att spara lite vikt. Vägde den så idag och i den konfigurationen som den är nu dvs; Ruger standard rostfritt system och pipa (56cm lång), en klassisk laminatkolv från Boyds, 30mm stålringar (Ruger orginal) och ett Docter 2,5-10x48. Då väger den in på 4,1kg. Att komma ner på 3,6-3,7kg känns görbart. Bara genom att komplettera med en Leupold 1-4 gör väll sådär 250-300g på vikten gentemot det klumpiga Doctersiktet. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2