Publicerat December 13, 201213 yr Från staterna? Smuggling av krigsmateriel, nja det blir gratis mat och husrum på det, 4-7 år beroende på vad du tagit med dig. Reglerna om införsel av optik har mjukats upp lite men en Hensoldt kräver slutanvändarintyg om så bara från dig personligen. Varför tar du inte själv kontakt med några av säljarna och kollar om det är ok idagsläget. Iofs förstår inte jag varför du envisas med att handla i staterna, tyskarna är mer än villiga att ta emot din beställning, jag kan köpa den av dig senare med ett adekvat förslitningsavdrag. /CHristian
Publicerat December 13, 201213 yr Författare Från staterna? Smuggling av krigsmateriel, nja det blir gratis mat och husrum på det, 4-7 år beroende på vad du tagit med dig. Reglerna om införsel av optik har mjukats upp lite men en Hensoldt kräver slutanvändarintyg om så bara från dig personligen. Varför tar du inte själv kontakt med några av säljarna och kollar om det är ok idagsläget. Iofs förstår inte jag varför du envisas med att handla i staterna, tyskarna är mer än villiga att ta emot din beställning, jag kan köpa den av dig senare med ett adekvat förslitningsavdrag. /CHristian Ok, tack. 24000 hade varit nästan ok men 32000 är mycket. Får fundera vidare på Zeiss då.
Publicerat December 13, 201213 yr http://www.i-e-a.de/ tala med dem där, det gjorde jag när jag köpte mitt Hensoldt, snälla och bra tyskar att ha att göra med. /Christian De var lite halvdåliga på att skriva ut priser där, hur ligger de?
Publicerat December 13, 201213 yr Tja, de är ju bulksäljare i vanliga fall, om jag minns rätt betalande jag 27' för min Hensoldt, detta var våren 2010. men ärligt talat så minns jag inte helt, enklast är att skicka ett e-brev til dem så får man priskuranten som PDF-fil. Andra såsom Finnaccuracy skulle iofs varit billigare men de kunde inte leverera./CHristian
Publicerat December 13, 201213 yr Författare Tack för all input! Jo borde väl tala om att denna kikare ska enbart gå på rå och räv, kanske runt 150m avstånd , så grisjakt på natten går bort! Till vak på gris så hoppas jag att jag klarar mig med en zeiss ht 3-12 .! Bara så ni inte tror att kikaren ska används till all1!
Publicerat December 18, 201213 yr Tack för all input! Jo borde väl tala om att denna kikare ska enbart gå på rå och räv, kanske runt 150m avstånd , så grisjakt på natten går bort! Till vak på gris så hoppas jag att jag klarar mig med en zeiss ht 3-12 .! Bara så ni inte tror att kikaren ska används till all1! Ja... Att köpa en x72 för jakt på Rådjur ut till 150m, då man inte jagar rådjur när det är spec mörkt och sen inte använda siktet till grisvaken utan köra en x56 till det känns som en aningen bortkastade pengar. Om man är ute efter optisk upplevelse med upplösning som heter duga och har pengarna till det och endast tänker jaga rå o räv så för all del, men varför köpa en x72 och sen använda en annan till vakjakten?? Det vore väl klokare att ha x72:an på en vakpang isf och x56 HT:n till rådjusjakt....?
Publicerat December 18, 201213 yr Vad ligger dom i pris? Är dom jämförbara med Zeiss? Det var denna jag tänkte på... http://www.greatprice.se/index.php?main_page=product_info&cPath=42_52&products_id=174