Publicerat December 25, 201213 yr Hej Tänkte skaffa mig en Eberlestock X1E Military Green. Någon som har något att säga om den, bra eller dålig? Någon annan ryggsäck med vapenfack ni kan rekommendera? MVH
Publicerat December 26, 201213 yr Har en x1e och den är rymlig, skön att bära mm. + på älgjakt mm då man vill ha med sig lite saker, - på mer rörlig jakt då jag tycker den känns lite för stor
Publicerat December 26, 201213 yr Köpte nyligen en X1 fin säck men har inte hunnit testa den så mycket ännu men helt klart en bra säck att bära rätt tungt med! Det finns en risk att bössan isar när kroppstemp och utetemp slår fel, har hänt mig när man åker sig svettig runt -10 så har skaffat en vapenhätta då fungerar det bättre.
Publicerat December 26, 201213 yr Jag har en x3 som är bara något mindre än en x1. De är samma bärsystem med mindre packningsmöjlighet och större vapenhölster. Jag har kört med den även på höstjakten och de har funkat bra! Väldigt bra system så man kan gå/åka hela dagar utan att bli jätte trött i axlar/rygg. Om man har packat tungt blir man trött i axlar, speciellt då man spänner sig i axlar då man bär en bössa eller använder stavar! Helt klart en bra säck!