Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Menar du till värme sulorna så köpte jag dem här: http://www.acreto.se...-Insoles-XL.htm Tog två dagar sånt var dom hemma och så tror jag att dom var billigast här. Tackar!
Publicerat Januari 8, 201313 yr Jag har använt Viking Hunter i 6 år, helt ok tills det inte funkade med smörja längre, började läcka in. Nu har jag köpt Genzo, hittils har den varit mycket bra, lite högre än Viking kängan. http://www.hylte-lantman.com/shop/sortiment.asp?what=visa&what2=&id=2154&kategori=261&kat=Kängor /Ponde
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Jag har använt Viking Hunter i 6 år, helt ok tills det inte funkade med smörja längre, började läcka in. Nu har jag köpt Genzo, hittils har den varit mycket bra, lite högre än Viking kängan. http://www.hylte-lan...=261&kat=Kängor /Ponde Snyggt verkar vara en tålig känga med tanke på tåkappan?
Publicerat Januari 8, 201313 yr I många år körde jag med trätofflor,men när det va blött använde jag gummistövlar,tröttnade dock på lukten som tilltog från gummistövlarna,övergick därefter till Blundstones"gå i gå ur boots"de var dock inte så vattenfrånstötande,kan bero på att i Australien där dom kommer ifrån,där är det betydligt torrare.Allteftersom åren gått har ligament å liknande blivit förslitet efter all gåing,så nu kör jag också med en högre känga,kommer dock inte på fabrikatet,men eftersom nästa allting tillverkas i Kina,så är det väl i princip samma skit ! Har dock ett par handsydda läderskor ifrån Italien,säkert haft dom i 20 år,lika fina,men dom är för låga att ha i skogen,lädersula är det också å då blir det glatt utav bara helvete!
Publicerat Januari 8, 201313 yr Lundhags Scout på skyddsjakten sommartid och en bit in i september, sedan Crispi modell nånting,,,,, när det blir kallt och jag ska stå på pass Muckboot. Ska du ha tåliga kängor så tycker jag att du ska kika på Lundhags, de är håller tätt om du sköter dem rätt och sedan ett par vinterkängor/stövlar typ Muckboot (finns många alternativ) när det blir kallt!
Publicerat Januari 8, 201313 yr När det gäller engångsvärmare för händer och fötter så har jag bara testat de för händerna och dem funkar skitbra!
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare När det gäller engångsvärmare för händer och fötter så har jag bara testat de för händerna och dem funkar skitbra! Snyggt.. Tror jag skall köpa mig det!
Publicerat Januari 8, 201313 yr Författare Lundhags Scout på skyddsjakten sommartid och en bit in i september, sedan Crispi modell nånting,,,,, när det blir kallt och jag ska stå på pass Muckboot. Ska du ha tåliga kängor så tycker jag att du ska kika på Lundhags, de är håller tätt om du sköter dem rätt och sedan ett par vinterkängor/stövlar typ Muckboot (finns många alternativ) när det blir kallt! Vad tror du om Menidl dovre extreme?
Publicerat Januari 8, 201313 yr Köpte ett par Härkila Prohunter innan älgjakten och är skit nöjd. Har funkat från plus till minus. Visst lite varma är dom vid för mycket plusgrader. Köpte även stödstrumpan och den va helt ok. Körde angelfiske en dag efter nyår där det stod vatten på isen och då stod jag i vatten hela dagen och va varm och torr invändigt när jag kom hem. Får du chansen att prova ett par sådana tycker jag du ska göra det. Mvh Nicke
Publicerat Januari 8, 201313 yr Meindl Dovre är ju en jättefin känga om man har fötter som är lite smalare, så det funkar säkert till dina små söta flickfötter Tycker dock att de är för dyra!
Publicerat Januari 8, 201313 yr Vad tror du om Menidl dovre extreme? Dovre extreme är fina men om man inte gillar alltför styva kängor är det bbätre att gå på någon mer mjukare. Vill dock tillägga att de som inte gillar meindel pga att de är styva beror nog på att de används för sällan, då de ska vandras in ordentligt vilket kan ta tid innan de blir mjuk. Dock behövs några mil i benen och någon burk smörjmedel:-) Mina Dovre blev precis ingådda och sedan stulen när jag låg på sjukan....surt som tusan.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Någon som har/haft Salomon som bla Engelsons säljer? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Publicerat Januari 8, 201313 yr Nja så mycket mer, förmodligen även den mest sålda ryggsäcken på 80:talets mitt, men det är klart, vissa har säker lyckats med att glömma det som vid pass idag, http://www.salomon.com/se/segment/hiking-footwear-backpacking.html /Christian
Publicerat Januari 8, 201313 yr Lowa är ett till fabrikat som verkar vara bra. Jag har ett par i jobbet som nu är inne på tredje året utan bekymmer. De har många MPS-modeller, men även hiking och jaktkängor. Med eller utan membran.
Publicerat Januari 8, 201313 yr Någon som har/haft Salomon som bla Engelsons säljer? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2 De skor och låga kängor jag haft har alla varit kanon, hållt i flera år som fritidsskor. Dvs, de enda jag användt när jag inte jobbar eller arbetar på fritiden...
Publicerat Januari 8, 201313 yr Beretta Mouflon Boot fick jag av min käre far. sitter man på pass i -20 grader så får du ju kallt om allt förutom fötterna! Men jag vet inte priset på dom...
Publicerat Januari 8, 201313 yr Beretta Mouflon Boot fick jag av min käre far. sitter man på pass i -20 grader så får du ju kallt om allt förutom fötterna! Men jag vet inte priset på dom... Nu ljög jag för er. Det är mina gamla jaktkängor som pappa hade tidigare som spruckit i lädret och sånt. Vet inte alls vad dom jag har nu heter. Dom är höga gröna med berettamärket i brun läder högst upp.
Publicerat Januari 8, 201313 yr http://www.beretta.com/Accessories/FOOTWEAR/SASSLONG/index.aspx?m=82&f=2&idv=50&id=1988 Det borde va dom!
Publicerat Januari 25, 201313 yr Vad skulle man välja mellan Viking Hunter eller Graninge Sarva Plus? Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2