Publicerat Januari 9, 201313 yr Nä,Ozzian,jag kom just på ett sätt att reda ut frågan,ring länstyrelsen i ditt län å skrik,jag har varg,jag har varg,här på min mark,skickar dom då nån sk.rovdjursspårare(som jag förövrigt inte ger ett skit för,så länge dom går i myndigheternas ledband)då kan det va varg,men skickar dom ingen,ja då e de väl älg!!För dom vet jävligt noga var vargen finns,jävligt noga!dom har ju själv placerat ut dom med sändare å hela kittet!
Publicerat Januari 9, 201313 yr Hon låter själv som en älg när hon kör för fullt. Borde inte en älg gå bort från tätningen? Hon har inte precis ett långt upptåg. Det rörde sig ca 100 m mot mig sen tillbaks och snurrade i tätningen Det rörde cig fram o tunt ca 25-75 m . Börjar bli rädd att det kan varit skadat vill. Undrar om man kan se något kl 1700. Isåfall tar jag studsaren och eftrrsökslampa ikväll. Nalle gillar tätingar när det är någon som skäller på dom. Älg tror jag inte på för den hade dragit vidare. Den brukar väl göra så vid upptag för det mesta. Älgarna söder ut har kanske ett annat beteende vid skall. Gris vet jag inte hur den beter sig när en hund skäller på den.
Publicerat Januari 9, 201313 yr Författare jag gissar på nötskrika,eller ekorre! Tror du jag har åkt 200 mil för att hämta en ekorrhund Nej det måste varit gris eller älg. älgen kanske jagade henne 50m sen gick hon på den med skall igen och blev bortjagad! Nalle finns inte här, men hon är så tuff så hon har apporterat björntass eller vad det heter! Jag har alltså inte sett henne på detta sätt tidigar och jag tycker mig kunna henne rätt väl, dock börjar löpet nu så det kan ha haft betydelse. Kul att spekulera!
Publicerat Januari 9, 201313 yr Björntass?e de en ny grogg?vargtass det har jag däremot druckit å blivit jävligt full också!
Publicerat Januari 9, 201313 yr Beaglen driver 60 minuterspass förresten! tänkte lite fel när jag skrev. Första gången efter hare drev hon 20 minuter. Jag kom på det så måste skriva det här!
Publicerat Januari 10, 201313 yr Det kan förstås vara en gris, dom kan mkt väl bara bukta runt inne i tätningen.. men jag tror det var en ,,, ekorre!