January 21, 201313 yr En gråhund försvann igår förmiddag öster om Ramnåsa i kronobergs län. Med riktning mot Lenhovda. Lyssnar till namnet Elton. Tips och observationer mottages tacksamt! Ring mig på 0702-223878 Eller numret på halsbandet!
January 21, 201313 yr Author Inte ett spår garminen gick sönder innan han tog upp en älg och sedan gångstånd rätt ut som nog övergick i sken. Han har en swepoint också men hittar inte honom. Jag ska ut och leta nu så fort min fru kommit hem. Känner du någon på den kanten får du gärna höra dig för?
January 21, 201313 yr Author Han är fortfarande försvunnen. Känns som han har gått riktigt långt bort
January 21, 201313 yr Där händer det att jag är och jobbar en hel del. Ska säga till dom som är där åt och röjer nu om dagarna..
January 21, 201313 yr Bara en tanke som dök upp, hur är det att spåra hunden? Det är väl snö? Vet inte om de skulle funka men märker man att man kommer något närmre är det ju börja kalla på honom.
January 22, 201313 yr Author Tyvärr dog garminen helt. Han tog upp på 250 m och ingen av handenheterna kunde se honom. Tyvärr snöade det ju ganska tidigt på söndag förmiddag så slagen är borta. Till en början höll han östlig riktning det är allt jag vet. Möjligen sydöstlig. Känns som han lila gärna kan vara i Kalmar län snart. Han har som sagt en swepoint också men jag får inga utslag på den. Ägarn är en släkting från Gislaved som var tvungen att åka hem så jag får sköta letandet under kommande vardagar.
January 22, 201313 yr Author Tack alla har en kvinna som har ringt som menar att hon hört en hund skälla söndag natt mellan ett ställe som heter Arebro och LInnebjörke. enligt henne så ska det inte bo några hundar där hon hörde honom. Det är ett tecken i alla fall. Ligger rätt mycket sockerbetor där omkring så jag är rädd att han som är jaktidiot bara byter vilt hela tiden. Kanske en ösnketanke men men.
January 22, 201313 yr Tack alla har en kvinna som har ringt som menar att hon hört en hund skälla söndag natt mellan ett ställe som heter Arebro och LInnebjörke. enligt henne så ska det inte bo några hundar där hon hörde honom. Det är ett tecken i alla fall. Ligger rätt mycket sockerbetor där omkring så jag är rädd att han som är jaktidiot bara byter vilt hela tiden. Kanske en ösnketanke men men. Det är ett rätt stort fly där. Finns nog både gris o älg.
January 22, 201313 yr det stämmer väl att där inte bor några hundar. jag ska slå holger på gården en signal och kolla med honom igen.
January 22, 201313 yr Delade det igen på FB.. Har själv varit av med hundar.. :/ Kolla med posten, lantbrevbärare och tidningsbud! De kör en hel del och får veta en del...
January 22, 201313 yr Prova lokalradion. Har i allafall funkat för mig för ca15 år sen. Jag lider med dig, att ens egna hund är borta kan man leva med, men när det är en lånsad hunfd känns det ännu tyngre. Hoppas du hittar honom. Mvh
January 22, 201313 yr Author ägarn var själv med vid jakten så ingen fara så sett. Däremot så är han fantastiskt duktig, kanske lite för bra, sen känns det ju alltid jobbigt när man tar dit folk man känner och det går åt skogen. Lokalradion är redan försökt. KOm hem precis men tyvärr utan hund. Men han borde ju bli hungrig snart och krypa fram vid något hus. det man är mest rädd för är att han har gått på fel gris eftersom han är ganska het på dem. Som sagt alla tackar för engagemang och all hjälp som kan fås. Hör av er om ni bara hör minsta lilla. /bratell
January 22, 201313 yr Jag vet att det finns en duktig jägare m älghund i näsby eller han föddes där. han har flera hundar tror jag, han har en doggysläp för flera hundar, tror han heter nilsson! Jag ska forska lite! näsby är ju i området!
January 22, 201313 yr Author Man önskar ju att det fanns en löptik i området.. tror jag har sett en hundgård med ett koppel hundar i näsby som du säger.
January 23, 201313 yr Author Tyvärr är han fortfarande borta. Inte ett spår. Man börjar befara det värsta!
January 23, 201313 yr hmm tråkigt. jag har en löptik i marhult ca milen från där du tror han är. och här är han inte......
January 24, 201313 yr Author Popular Post Hunden är upphittad i Dädesjö. I liv och vid god vigör. TACK ALLA FÖR ENGAGEMANGET!