Publicerat Januari 27, 201313 yr Idag fick jag fem vaktlar dödade. Dödade i halsen och hade inte ätit nånting. enligt mig finns bara ett 5cm hål att komma in i hönshuset! VEM1 stor råtta?, möss så dödar vaktlarna den. mink o mård har vi inte men kanske nu?
Publicerat Januari 27, 201313 yr Jag tror på hermelin. Dom är förjävliga på duvor i af. Tar dom när dom sitter å sover.
Publicerat Januari 27, 201313 yr Tippar ett mårddjur. Fast mården/minken tar i regel "nappataget" över nacken och gnagaren tar i huvudet. Men jag tippar ändå mink eller mård. Ingen spillning???? Känns det som det saknas blod i dina fåglar??? En räv kan nog uteslutas, brukar bli ett jäkla rabalder.
Publicerat Januari 27, 201313 yr Författare Jo nacken inte huvudet! bara ett litet sår men en del blod!
Publicerat Januari 27, 201313 yr Författare Ändrar mig två av fem är även bitna i hyvudet men som sagt inget ätande!
Publicerat Januari 27, 201313 yr De brukar tugga lite i halsen och dricka blod. Även som "Nobbe" skriver så gäller det även hermelinen. Sätt ut en fälla och kanske den skyldige fastnar. Du får "agna" med en död vaktel. Hur som helt är det riktigt tråkigt det som hänt.
Publicerat Januari 27, 201313 yr Ozzian,jävlar vad problem du måsta ha i ditt liv om man utgår från alla dina startade trådar,hinner du leva,så mycket du håller på med??
Publicerat Januari 27, 201313 yr Kontra med en råttfälla också. Ute i det fria brukar duvhöken börja med huvudet, med dina fåglar ju inomhus.
Publicerat Januari 27, 201313 yr Författare Kontra med en råttfälla också. Ute i det fria brukar duvhöken börja med huvudet, med dina fåglar ju inomhus. Japp inomhus och med nåt som gräns! nätet är väl ca 3x3cm!
Publicerat Januari 27, 201313 yr Författare Ozzian,jävlar vad problem du måsta ha i ditt liv om man utgår från alla dina startade trådar,hinner du leva,så mycket du håller på med?? JADU! svar i annan tråd!
Publicerat Januari 27, 201313 yr Kompisens sambo har höns i mängd och om hönsen inte tar nattkvist ordentligt så dödar råttorna hönsen under natten faktiskt så jag gissar på rådis, rigga råttfällor! Mvh!
Publicerat Januari 27, 201313 yr Författare Minkfälla är utsatt! Med vaktel som bete,,, död vaktel! Genomgångsfälla!
Publicerat Januari 28, 201313 yr Minkfälla är utsatt! Med vaktel som bete,,, död vaktel! Genomgångsfälla! Då håller vi tummarna för god fångst
Publicerat Januari 28, 201313 yr Författare Det..... smet ur fällan genom skjutnätet. 2, 5x2, 5 cm. Hermelin? Mårdunge? Får bli råttfälla ikväll!
Publicerat Januari 28, 201313 yr Författare Japp, nu tror jag med på småvessla! Så jag testar en råttfälla där råttan trillar ner levande, och jag har kladdat oxblod på falluckan!(det blev över då jag stekte palt) Verkar som dracula varit fram o tappat vaktlarna på blod.... halalavlivat
Publicerat Januari 30, 201313 yr Författare Fångad. Ska jag skjuta m dunsthagel eller sänka ner fällan i vätten o dränka den. Ställa fällan i frysen?
Publicerat Januari 30, 201313 yr Fångad. Ska jag skjuta m dunsthagel eller sänka ner fällan i vätten o dränka den. Ställa fällan i frysen? Vad blev det för fångst???
Publicerat Januari 30, 201313 yr Ta du en dust med hagel. Frysen??? Hade du tänkt och göra glasspinne??? Låt fällan/fällorna stå kvar, man vet ju aldrig när man får oväntat besök
Publicerat Januari 30, 201313 yr Författare Vilket avstånd med dunsthagel? Hmm stoppa ner buren i en stor spänn vatten låter enklast. Jo nu får fällan stå vid luftinsläppet.