Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinstjära på dunk eller sprayburk?

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Inga problem att förstå din svenska :)

Skit i sprayen o gå in på närmaste ÖoB. Köp deras tjära, den är billig och fungerar skitbra.

På vintern får man värma den eller späda den lite med Terpentin.

169:- för 5kilo.

//

Publicerat

Köper trätjära 3 eller 4kg för 150-200kr på rusta!

Tyker den funkar!

Publicerat

Tjära som tjära tycker jag,har provat en del. Tycker dom funkar lika bra. Använder nu Skogens tjärjära från ÖoB för att den är billigast.

Spray är ju ganska smidigt när det är kallt.

/Lars.

Publicerat

Köper också ÖoB-tjära och det fungerar alldeles utmärkt :)

Publicerat

Hej Jacob ,jeg bruger biltema trætjære kan købes for 215 dk kr for 5 l er også brugbar om vinter om det står i en tør koje kalle. :thumbsup:

Publicerat

Ö&B funkar finfint! Inga problem med svanskan, har ju jobbat för Bang & Olufsen ;/)

Publicerat
  • Författare

Hej

Ö&B i malmö var slut på trätjära, så det blev biltema´s. Och nästa gång så brukar jag handskar når der skal tjäras :thumbsup: 

Så nu hoppas jag at grisene tycker om biltema...

tack så mycket for svar och råd 

Publicerat

Hur får man tjära att bli spray ? Något säger mig att det är mer tjära i den "riktiga" tjäran..

Mvh // Johannes 

Publicerat

Hur får man tjära att bli spray ? Något säger mig att det är mer tjära i den "riktiga" tjäran..

Mvh // Johannes 

Lösningsmedel som gör den flyktig...

Publicerat

Hej

Ö&B i malmö var slut på trätjära, så det blev biltema´s. Och nästa gång så brukar jag handskar når der skal tjäras :thumbsup:

Så nu hoppas jag at grisene tycker om biltema...

tack så mycket for svar och råd 

Hej Jacob, kon også lidt på dine jagtbukser det tager noget af din fært/vitring tjære en dejlid lugt :cool: kalle.

Publicerat

Jakob.. Nu finns det säkert många med det namnet i Danmark, men vi har en vid namnet som har stuga inte så långt härifrån. Han är också vildsvinsjägare.. påstår han! Som de flesta danskar är de dock inte kunniga i området! :wink:

Skogens tjära är bland de bästa!

Publicerat
  • Författare

Jakob.. Nu finns det säkert många med det namnet i Danmark, men vi har en vid namnet som har stuga inte så långt härifrån. Han är också vildsvinsjägare.. påstår han! Som de flesta danskar är de dock inte kunniga i området! :wink:

Skogens tjära är bland de bästa!

Ja vi är mere end en med det namnet. :-) men det är inte mig som har en stuga. Altså, mit hus är inte så fruktansvärt stort, men en stuga... jag hade hoppats på mere  :wink:

Men at jag inte är kunning på området är helt rätt...  :biggrin: och så måste man jo fråga experterna.. och jag tycker inte tjära är en bra lukt, det luktar av en verklig dålig grillkväll...

• 9 months later...
Publicerat

Vart får ni tag på tjära till ett överkomligt pris denna tid på året?

Publicerat

ÖoB,179kr för en hink.

/Lars.

Publicerat

tjära med balsamterpentin tills den blir lagom flytande

sedan in i plastflaska , ex diskmedel eller ketchup, så sprutar man på det med aningen söl, men bättre än både spray och hink

Publicerat

Varit på ÖoB och Rusta men ingen av dem håller tjära denna tid på året. 300 kr för Beckers tjära (3 liter) på K-rauta kändes inte som ett alternativ.

Publicerat

Varit på ÖoB och Rusta men ingen av dem håller tjära denna tid på året. 300 kr för Beckers tjära (3 liter) på K-rauta kändes inte som ett alternativ.

Men du sade väl att du ska behandla din träeka va?, då brukar dem genast hitta :)

Publicerat

Köpte på ÖoB "Arboga " igår, dom hade höjt till 199kr nu.

/Lars.

Publicerat

Biltema säljer billigt också !  :thumbsup:  den använder jag och den funkar skitbra ! min egen åsikt är nog också att tjära luktar mer från burk än fån sprayburk. 

Publicerat

Ja vi är mere end en med det namnet. :-) men det är inte mig som har en stuga. Altså, mit hus är inte så fruktansvärt stort, men en stuga... jag hade hoppats på mere  :wink:

Men at jag inte är kunning på området är helt rätt...  :biggrin: och så måste man jo fråga experterna.. och jag tycker inte tjära är en bra lukt, det luktar av en verklig dålig grillkväll...

når du har været på grisejagt 5-6 dage er det samme lugt kalle. :woot:

Publicerat

Men du sade väl att du ska behandla din träeka va?, då brukar dem genast hitta :)

Får ta till det knepet nästa gång. :)

Publicerat

Biltema tar 269 kr för 5 l.  Känns ju överkomligt.

Publicerat

Jag kör Ö&B dom har alltid tjära då den går året om i karlskoga ;)

Publicerat

Är inte alla ÖoB som har tjära. Är tydligen bara de lite större butikerna. Vimmerby har det t.ex inte medan Linköping alltid har.