Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vildsvinstjära på dunk eller sprayburk?

Featured Replies

Publicerat

Jag som skrev lite luddigt, menade att Ö&B i karlskoga alltid har tjära då den går året om här. Men här kostar den något på 200kr (239kr om jag inte minns fel) inte 169 eller 199kr.

Publicerat

tjära med balsamterpentin tills den blir lagom flytande

sedan in i plastflaska , ex diskmedel eller ketchup, så sprutar man på det med aningen söl, men bättre än både spray och hink

usch vilket söl :) Min tjärhink lämnar aldrig skogen iaf. hänger upp den i ett träd och även penseln så får det lukta lite extra :)

Publicerat

Jag kör också med balsamterpentin och tjära i katechupflaska. Det funkar skitbra så länge man tänker sig... gäller att bryta av rätt så man inte får rinningar på flaskan.

• 2 weeks later...
Publicerat

Det är svårtjärat nu i kylan, får bli lite balsamterpentin...

Publicerat

hmm nja, här är det +4 så det går bra........tyvärr....

• 4 weeks later...
Publicerat

Satt och läste nu på Vildsvin.se. Dom påstår att det blir billigare att använda sig av deras tjära än vanlig traditionell och att den även luktar mer?

http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Vildsvinstj%E4ra+p%E5+sprayburk%2E+12+pack%2E&id=812〈=sv

"Mycket dryg vilket även gör att det i längden blir billigare med denna tjära på spray än de i tuber och burkar. Vi tjärade 16 träd med en burk så en burk motsvarar minst 3 kg tjära i traditionell form. Nu kan Du glömma tjära som stelnar när det blir kallt, tjära som kladdar ner både händer och kläder."

"Så nu är det enkelt att tjära träden. Innehållet i en burk täcker ungefär lika mycket som drygt 3liter vanlig tjära. Då får du ett tunt, doftande, täckande lager. Ett lager som inte heller stelnar och doftar längre och starkare än vanlig tjära"

Publicerat

Det är svårtjärat nu i kylan, får bli lite balsamterpentin...

Ha burken i rumstemperatur så går det utmärkt. Min erfarenhet är att tjära bara behövs för att locka in gris....

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Jupp så är det med säljare, deras produkt är alltid bäst. /CHristian

Haha ja, sanning med modifikation jobbar vi givetvis med. Men om inte det dom säger stämmer så är det ju en ren lögn och det försöker iaf jag hålla mig ifrån.

Publicerat

Satt och läste nu på Vildsvin.se. Dom påstår att det blir billigare att använda sig av deras tjära än vanlig traditionell och att den även luktar mer?

http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Vildsvinstj%E4ra+p%E5+sprayburk%2E+12+pack%2E&id=812〈=sv

"Mycket dryg vilket även gör att det i längden blir billigare med denna tjära på spray än de i tuber och burkar. Vi tjärade 16 träd med en burk så en burk motsvarar minst 3 kg tjära i traditionell form. Nu kan Du glömma tjära som stelnar när det blir kallt, tjära som kladdar ner både händer och kläder."

"Så nu är det enkelt att tjära träden. Innehållet i en burk täcker ungefär lika mycket som drygt 3liter vanlig tjära. Då får du ett tunt, doftande, täckande lager. Ett lager som inte heller stelnar och doftar längre och starkare än vanlig tjära"

har handlet i svinbutikken 3 g første, sidste og eneste!!!efter en reklam som skulle være i lager og det var den ikke så fik jeg et andet lokmiddel det skulle være SUPPER GODT ok det var gratis efter brug så jeg ingen grise i 3 mdr  så GOD OLD TRÆTJÆRE  jast majs er SUPPER.   KALLE DK. :yes:  :yes:

• 3 years later...
Publicerat

Brukar använda Skogens tjära inköpt på Ö&B och späda med Rödsprit både sommar och vinter!

Har en gamma tom tjärburk fyller halva med tjära och blandar några dl rödsprit tills det inte är för trögflytande längre dvs lagom för att pensla på träd!!

Har sedan detta i en back som är tät, för om sanningen ska fram så luktar det tjära i bilen pga att det välte en ny blandad burk härom åretB)

Ingen gris har proteterat utan de gnider in sin päls i detta gladeligen:D