Publicerat Februari 4, 201313 yr Har faktiskt skjutit 5 rådjur i år o flått allihopa själv så att flå är ingen match, är mest orolig att jag kommer fippla till det vid öron o ögon o förstöra skiten kände inte för o pilla med den andra, den hade skabb på ena bakhasan, så den sålde jaktlaget te ngn som gjorde saker av skinnen Jag har då inte sett att du har redovisat dom i din dagbok el. har jag missat dom??? Grattis på dig! Ja visst kan det vara svårt att flå mickel vid öron o ögon. Har själv aldrig skjutit någon men det har varit nära.
Publicerat Februari 4, 201313 yr Författare Va fasen jag har ju skjutit 5 rådjur o 2 grisar o 4 rävar o massa fåglar o grejer men inte har jag tänkt på det (; får lägga upp samlade troféerna efter säsongen e helt slut
Publicerat Februari 4, 201313 yr Va fasen jag har ju skjutit 5 rådjur o 2 grisar o 4 rävar o massa fåglar o grejer men inte har jag tänkt på det (; får lägga upp samlade troféerna efter säsongen e helt slut Ja, det blir nog bra ska du se Gustaf! Bättre sent än aldrig heter det visst! Det går inte att hålla på så i längden. Du får skärpa dig Gustaf!
Publicerat Februari 6, 201313 yr En bra introduktion kan annars vara den dvd som följer med Ulf Lindrots bok "Konsten att locka räv". Det ligger ett bra spår om att flå och skrapa räv på den dvd:n. //
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare Kom till skott i söndags o flådde räven! la ur den ur frysen o lät den ligga 14-15 timmar i ett 35 gradigt pannrum.. så här tinad vart den när vi började flå.. Insåg rätt fort att om jag fortsatte såhär så skulle hela skinnet bli sönderskuret.. jag gick o hämtade varmluftspickadollen! resultatet : riktigt nöjd faktiskt! tur man lånade farsans swingblade .. nu är frågan: vad gör jag nu, skinnet ska ju skrapas, antar att brosket ska ur öronen, eller??men blev lite skraj när jag googlade och såg folk som förstört fina skinn helt när de skulle skrapas, så lite tips skulle inte vara fel!
Publicerat Februari 11, 201313 yr Kom till skott i söndags o flådde räven! la ur den ur frysen o lät den ligga 14-15 timmar i ett 35 gradigt pannrum.. så här tinad vart den när vi började flå.. 222733_548476658520375_1245113005_n.jpg Insåg rätt fort att om jag fortsatte såhär så skulle hela skinnet bli sönderskuret.. jag gick o hämtade varmluftspickadollen! resultatet : 529813_548748965159811_1285608746_n.jpg riktigt nöjd faktiskt! tur man lånade farsans swingblade .. nu är frågan: vad gör jag nu, skinnet ska ju skrapas, antar att brosket ska ur öronen, eller?? men blev lite skraj när jag googlade och såg folk som förstört fina skinn helt när de skulle skrapas, så lite tips skulle inte vara fel! Ska du inte salta det till att börja med innan du bestämmer dig? Är inte detta något för dig? http://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&ie=UTF-8#hl=sv&gs_rn=2&gs_ri=hp&cp=11&gs_id=g&xhr=t&q=skinnskrapa&es_nrs=true&pf=p&tbo=d&sclient=psy-ab&oq=skinnskrapa&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42080656,d.bGE&fp=7c0dcf6fe9f5fe78&ion=1&biw=1680&bih=830
Publicerat Februari 11, 201313 yr Författare vad jag förstått så ska man skrapa skinnet först? eller?
Publicerat Februari 11, 201313 yr vad jag förstått så ska man skrapa skinnet först? eller? Ja, det är det väl. lånar skinnskrapa av skolan Ok, men det kan vara bra att investera en egen el. ska du gå kvar länge till på skolan.
Publicerat Februari 11, 201313 yr Tänk på att en päls/skinn inte får bli varmare än 35grader innan det är garvat, ruttnar annars..
Publicerat Februari 11, 201313 yr Har du frågor om päls/skinnhatering så hör av dig eller om du vill ha tips och trix