Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundkamera?

Featured Replies

Publicerat

Tja!

Går och tänker om att jag kanske ska köpa en hundkamera och väst till de också nån som har hundkamera och kamera väst?

Ni som kanske provat olika kameror kan ju föreslå vilken som NI tycker är bäst och tillhörande kameraväst skulle vara bra om ni kunde skriva vars man kan hitta detta också :)

Mvh!

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2

Publicerat

Detta är GoPro's variant. 

Publicerat

Jag har en GoPro otroligt bra BILD, tålig mot nästan allt och dom flesta tillbehören finns :D och den kan du ha på vad som helst !!

Publicerat
  • Författare

Jag har en GoPro otroligt bra BILD, tålig mot nästan allt och dom flesta tillbehören finns :D och den kan du ha på vad som helst !!

Okej men finns de verkligen bra hundfästen till den har ju gps väst då vi jagar så? :)

Mvh

Publicerat

Jag har också gopro men inte på hunden. Där har jag en kamera från Hylte lantmän. Har mycket svårt att tänka mig att gopro-kameran funkar på en hund som jagar hårt. Kameran sticker ju rakt ut, till skillnad mot de flesta andra.

Publicerat

Okej men finns de verkligen bra hundfästen till den har ju gps väst då vi jagar så? :)

Mvh

Den här lösningen har jag gjort det fungerar rätt så bra . Jag vill ha kameran nära hunden så att den inte fastnar Problemet är att huvudet är i vägen. jag har en roam du kan se västen som jag har gjort på min jaktdagbok. och en liten film.

Publicerat
Publicerat
  • Författare

Den här lösningen har jag gjort det fungerar rätt så bra . Jag vill ha kameran nära hunden så att den inte fastnar Problemet är att huvudet är i vägen. jag har en roam du kan se västen som jag har gjort på min jaktdagbok. och en liten film.

Tack för tipset! :)

Publicerat
  • Författare

Bamse vilken contour roam har du? :D

Publicerat
  • Författare

Och behöver man ett vattenhus eller klarar den vattnet? :)

Publicerat

Bamse vilken contour roam har du? :D

Den är 2 år gammal nu men det är en 1080hd det har kommit en massa modeller nu har jag sett . :) Och ett vattenhus är att rekomendera för även om roam klarar vatten så är det bra att skydda linsen för ibland kan mina hundar krypa ner i steniga grävlings gryt och då blir det

repigt det är bättre och köpa ett nytt vattenhus än en kamera.;)

Publicerat
  • Författare

Den är 2 år gammal nu men det är en 1080hd det har kommit en massa modeller nu har jag sett . :) Och ett vattenhus är att rekomendera för även om roam klarar vatten så är det bra att skydda linsen för ibland kan mina hundar krypa ner i steniga grävlings gryt och då blir det

repigt det är bättre och köpa ett nytt vattenhus än en kamera. ;)

okej dom hade slut den jag tänkte köpa och får inte in till de prise nå mer men dom skulle få in contour roam +2 så får se hur jag gör :) Blir nog förmodligen ändå en vanlig contour roam :) 

Publicerat

okej dom hade slut den jag tänkte köpa och får inte in till de prise nå mer men dom skulle få in contour roam +2 så får se hur jag gör :) Blir nog förmodligen ändå en vanlig contour roam :) 

Ja den duger bra . Du kan ju använda kameran på bössan och och ha den på hörselskydden oxå om du ska jaga något annat än med hund.;) Jag köpte min på http://www.dustinhome.se/product/5010609027/contour-roam/och då fick jag med olika fästen.

Publicerat
  • Författare

jag har ett deer ridge fäste till en vanlig videokamera men på endel jakter kan den bli lite krånglig att jaga me tex då man jagar me hagel men ska kanske bara köpa ett enkelt pannband till :D Va tror du om de? :)

Publicerat
  • Författare

Beställer imorgon tror jag och då blir de kameran såklart vattenhuse och pannbandet nå mer man behöver BAMSE? :)

Mvh

Publicerat

jag har kamera västen som dem säljer på trampet.se och den har då funkar hittils men är lite halvtaskigt gjort tycker jag många detaljer som jag hade gjort lite annars om jag hade gjort den. men har fått en massa otrloligt intressant film och lärdom kring min hund och hundjakt överlag väl spenderade pengar om du frågar mig! men köp ett vattenhus! annars blir det dyrt i längden!

Publicerat
  • Författare

jag har kamera västen som dem säljer på trampet.se och den har då funkar hittils men är lite halvtaskigt gjort tycker jag många detaljer som jag hade gjort lite annars om jag hade gjort den. men har fått en massa otrloligt intressant film och lärdom kring min hund och hundjakt överlag väl spenderade pengar om du frågar mig! men köp ett vattenhus! annars blir det dyrt i längden!

Jo ska börja med att beställa kameran pannbandet och vattenhuset imorgon :) Men det som är dåligt med den på trampet också de är väll att de inte är två färger på västen heller så man ser inte vilket håll den är vänd skulle vara ganska bra men. 

Publicerat

Men det som är dåligt med den på trampet också de är väll att de inte är två färger på västen heller så man ser inte vilket håll den är vänd skulle vara ganska bra men.

sprayfärg ! ;)
Publicerat

Beställer imorgon tror jag och då blir de kameran såklart vattenhuse och pannbandet nå mer man behöver BAMSE? :)

Mvh

Det ska vara ett minneskort men det kan man köpa lite här å där. å en väst då jag vet inte vilken som är bäst du har väl en jämnthund?
Publicerat
  • Författare

Okej då blir de ett minneskort också jo vi har en jämte och de blir förmodligen utökning snart men vi har en väst som är utan kamerafäste så man behöver ju bara en osså varvar man på hundarna men den hunden kommer vi inte att jaga med förrän nästa säsong alltså 2014 men de kommer bli riktigt kul och filma Zeke :)

Publicerat
  • Författare

Nu är beställningen gjord de gick på 2477 kronor och då var de en kamera me minnes kort på 8 gb ett vattenhus och ett pannband :D

Publicerat

Nu är beställningen gjord de gick på 2477 kronor och då var de en kamera me minnes kort på 8 gb ett vattenhus och ett pannband :D

kanon

Publicerat

jag tycker då inte att det är viktigt med en väst med 2 färger om man bara ska jaga älg. ett björnståndskall har jag aldrig smygit på det kanske är använbart då.

Publicerat
  • Författare

jag tycker då inte att det är viktigt med en väst med 2 färger om man bara ska jaga älg. ett björnståndskall har jag aldrig smygit på det kanske är använbart då.

Lättare att upptäcka vars älgen står och man vet aldrig om de är björn eller älg.