Publicerat Februari 6, 201313 yr ok men jag tycker då inte att det är en nödvändighet. inte på älg i alla fall
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare ok men jag tycker då inte att det är en nödvändighet. inte på älg i alla fall Näe tycker iofs inte jag heller men de kan vara bra inte för att man behöver ta beslut på nån sekund för att inte bli björnmat då man jagar älg men man ser ju enklare i täta områden vars älgen står men de är ju absolut inte en nödvändigt het
Publicerat Februari 6, 201313 yr hur som så vet inte jag om det finns någon väst som är rejäl med två olika fräger. den vanliga gps västen som rasmus och dem andra har använt som har gummistroppar som fäste. har flera tappat i skogen så jag skulle aldrig sätta en kamera för 2500 kr på en sådan
Publicerat Februari 6, 201313 yr Den här västen kan jag garantera tappar du inte och den är två färgad modifierad lindström väst Och om du har monterat den fel och tappar den så hittar du den med pejlen
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare hur som så vet inte jag om det finns någon väst som är rejäl med två olika fräger. den vanliga gps västen som rasmus och dem andra har använt som har gummistroppar som fäste. har flera tappat i skogen så jag skulle aldrig sätta en kamera för 2500 kr på en sådan Vi köpte en sånhär i somras :http://fahallenjakt.se/hundutrustning-hundkamera/kameravast-dogvest-med-gps-ficka/ fast utan stället är man sätt kameran dom lägger ju på mke bara för de men. Och den håller finfint och efter som att man har gpsen i västen där kameran också ska sitta så kommer man ju att hitta kameran också
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Den här västen kan jag garantera tappar du inte och den är två färgad modifierad lindström väst Och om du har monterat den fel och tappar den så hittar du den med pejlen Har du gjort den själv?
Publicerat Februari 6, 201313 yr Har du gjort den själv? Han som tillverkar västarna bor i grannbyn. Det är han som sytt och ändrat och jag har testat . Han tillverkat inte med kamera väskan i vanliga fall men vill man ha en så kan han göra.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Han som tillverkar västarna bor i grannbyn. Det är han som sytt och ändrat och jag har testat . Han tillverkat inte med kamera väskan i vanliga fall men vill man ha en så kan han göra. okej västen såg ganska bra ut
Publicerat Februari 6, 201313 yr Jag kanske missade det men blev det contour roam eller den nyare contour roam+2? Går i funderingarna själv.
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Den vanliga contour roam köpte jag Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Februari 6, 201313 yr Blev riktigt sugen på en hundkamera så det blir nog att köpa en till nästa säsong
Publicerat Februari 6, 201313 yr den där västen du hade köpt har en som jag känner och han tappar västen skit offta så att den släpar bakom hundenn nu hade han köpt boströms väst och var nöjd
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Alltså den jag länka? Vi har inte tappat den en enda gång men e beror ju på var man köper den också
Publicerat Februari 6, 201313 yr Den vanliga contour roam köpte jag Skickat från min LT18i via Tapatalk 2 Har du hunnit prova den än?
Publicerat Februari 6, 201313 yr Författare Har du hunnit prova den än? Nej beställde ju idag så den kommer väll i bästa fall på fredag men skulle tippa på nästa vecka men kommer göra ett test då typ kanske då jag kör fyrhjuling och prova ha pannbandet så då kan jag lägga ut på youtube och länka här så kan du ju kolla va du tyck
Publicerat Februari 8, 201313 yr Författare Mamma fick ett sms om att kameran har kommit så imorgon ska jag och hämta den:-) sen ska jag prova ha den då jag kör fyrhjuling eller skoter och se hur de blir:-) Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Jag är också ute efter en väst till contour roam 2. Jag gjorde ett eget fäste ifjol till en gammal trampet väst (gjord för garmin dc-20). Det byggde jag med glasfiber och det blev väldigt smutt och fint men tyvärr filmade det hemskt mycket hund...sen gick det sönder fortlöpande under säsongen. Så jag testade att bocka till en låda i tunn plåt nu men jag är inte riktigt nöjd. Det blir för klumpigt och tungt tycker jag. Med motvikt så väger väst+kamera runt 1 kg och jag är rädd att det i längden kan orsaka problem med hunden. Kameran i sig väger ju bara 140g så det måste gå få ner vikten till ca 500g tycker jag. Jag såg att KNP västen vägde 790g med min kamera och trampets väger tydligen bara 450g (så bevisligen ska det gå...) Bearskins nya väst ser lockande ut men då behövs likförbannat ett kamerafäste...och de verkar vara svåra att få tag på till contour.
Publicerat April 9, 201610 yr Väcker liv i gammal tråd, har en actionkamera i form av en Sony action cam mini. Liten rackare som ett ciggpaket och drygt 60 g. Funkar perfekt till äventyr men skulle vilja sätta den på humdvästen till kommande säsong. Frågan är då vilken kamerabur man kan använda till en sådan kamera. Finns ju inte så många att välja på. Eller kan man få den att sitta bra i en bur avsedd för någon annan kamera? Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Publicerat Augusti 6, 20169 yr På 4/9/2016 at 20:43 anle sa: Väcker liv i gammal tråd, har en actionkamera i form av en Sony action cam mini. Liten rackare som ett ciggpaket och drygt 60 g. Funkar perfekt till äventyr men skulle vilja sätta den på humdvästen till kommande säsong. Frågan är då vilken kamerabur man kan använda till en sådan kamera. Finns ju inte så många att välja på. Eller kan man få den att sitta bra i en bur avsedd för någon annan kamera? Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk Gissar att det är samma kamera jag fick med min Sony mobil. Har aldrig tänkt på att ha den på hunden, smart! Fick du med ett plast fodral för att få den vattentät? Hur skiljer den i storlek jämfört med kameror anpassad till hundväst buren?