Publicerat Februari 9, 201313 yr https://www.postkodlotteriet.se/Formanstagare/Vara-formanstagare/Formanstagarorganisation/Naturskyddsforeningen.htm Dags att fundera över det, rätt jävla mycket pengar som Naturskyddsföreningen får för att skjuta vargförvaltningen i sank.. de är helt enkelt inte seriösa. Mvh!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Författare http://www.facebook.com/pages/Inget-Postkodlotteri-s%C3%A5-l%C3%A4nge-de-sponsrar-Naturskyddsf%C3%B6reningen/419203044829869
Publicerat Februari 9, 201313 yr Har aldrig varit med i detta spektakel kommer aldrig att gå med heller.
Publicerat Februari 9, 201313 yr Författare Jaktkortet ger väl även en bra summa utan någon höjer ögonen för Det är skillnad. M kollade detta och då det skedde, har för mej att det var något år sen, så var det öronmärkta pengar för ett specifikt projekt. De kunde alltså inte köra pengarna till ospecifik vargpropaganda. Mvh!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Naturskyddsföreningen nästlar sig in överallt. Kolla på sidan 73 i nyaste jaktmarker & fiskevatten. Blev minst sagt förvånad av att se den annonsen där..
Publicerat Februari 9, 201313 yr Ja hur många sitsar sitter inte dom på? Vansinnigt vägval av dem, en i grund och botten sund förening som jag egentligen gärna skulle stödja men det är ju numera helt otänkbart..tyvärr!
Publicerat Februari 9, 201313 yr Det är skillnad. M kollade detta och då det skedde, har för mej att det var något år sen, så var det öronmärkta pengar för ett specifikt projekt. De kunde alltså inte köra pengarna till ospecifik vargpropaganda. Mvh! Jo men dessa pengar får tex Anslag till vargforskning Linda Laikre, professor i populationsgenetik vid Stockholms universitet, får 1,2 miljoner kronor på två år från Viltvårdsfonden.Fonden finansieras via de pengar som landets jägare betalar via det statliga jaktkortet och detta anslag är en mindre del att de pengar som delas ut av fonden. Pengarna ska gå till hennes forskningsprojekt om genetiskt livskraftiga rovdjursstammar i Fenoskandinavien och om det behövs 3 000, 5 000 eller 10 000 vargar i området. Sen björnprojektet som kostar 15-20 miljoner för visa hur rätt renägarna haft med sina prognoser om predationen.. Ända bra det visar hur illa ställt det är med vanliga svenssons/verket syn på samernas ersättning och verklighet.. Ny rapport En ny rapport från Viltskadecenter Björnpredation på ren och potentiella effekter av tre förebyggande åtgärder (2012:6) som beskriver tre års studier under 2010-2012 i Udtja sameby och Gällivare skogssameby, redovisar att det finns mycket fler björnar än vad som hittills varit känt. Studien visar: Udtja-gruppen har en björnförekomst på 71 björnar. Dessa björnar dödar mellan 223-760 kalvar årligen. Värdet av de björndödade renkalvarna beräknas till mellan 334 500 – 1 140 000 kronor per år enbart inom Udtja-gruppen i Udtja sameby. Den av riksdagen och regeringen fastställda ersättningen till Udtja-gruppen uppgår till 11 300 kr/år för björnskador på ren. Purnu-gruppen inom Gällivare skogssameby har en björnförekomst på 58 björnar. Dessa dödar 187-628 renkalvar per år. Värdet av de björndödade renkalvarna har i studien beräknats till 280 000 – 942 000 kronor. Purnu-gruppen får 15 000 kr/år ur den statliga rovdjursersättningen. http://www.sametinget.se/50915 Skulle svennejunga gruppen göra nått bra vore det ta tag i bojkotta statliga jaktkortet som föder fel saker, då våra förbund aldrig kommer röra den frågan..
Publicerat Februari 9, 201313 yr Författare Håller med dej om Laikre, jävligt surt! Men nu skapade jag denna tråd för att pissa på miljonlotteriet så skippa detta spåret alt fixa ett nytt eget ämne.
Publicerat Februari 9, 201313 yr Nä , har aldrig deltagit i Postkodlotteriet. De verkar ju dessutom vara så att deras utskick klassas som samhällsinformation(!) så i varje fall vi får dem trots ingen reklam-skylten. Jag tycker det verkar vara ett jippo där man spelar på svenskar avundsjuka. Buhu , tänk om grannarna vinner! Nä , nån trisslott unnar jag mig i bland men det är allt. Jag komm fram till för länge sedan att banken alltid vinner. //
Publicerat Februari 9, 201313 yr Jag är inte heller med, men min sambo är. Hon lär inte heller gå ur av skräcken för att vårt postnummer vinner efter hon gått ur. Men det är ju exakt det de lever på, att folk inte vågar lämna lotteriet.
Publicerat Februari 10, 201313 yr Inte då ! även om de skickar brev i sådan takt att Taigan borde vara avverkad för länge sedan, det går inte ens att elda skiten, blankpapper Kan undra vad Naturvårdsföreningen borde tycka om dylikt miljösvineri
Publicerat Februari 10, 201313 yr Författare För något tio-tal millioner så tycker de nog att denna hantering är helt okay ska du se
Publicerat Februari 10, 201313 yr För något tio-tal millioner så tycker de nog att denna hantering är helt okay ska du se Säkert så!
Publicerat Februari 11, 201313 yr Detta var nyheter för mig, har dålig koll på vilka dom stödjer..får ringa dom direkt och gå ur!
Publicerat Februari 11, 201313 yr Då var det avslutat..antar dock att det är uppsägningstid på det också..får spela lite på Lotto istället
Publicerat Februari 11, 201313 yr Bra! V75 el. V 86? Det får bli en Harry isf, trav har jag noll koll på Lotto är "lättare"
Publicerat Februari 11, 201313 yr Det får bli en Harry isf, trav har jag noll koll på Lotto är "lättare" Ok! Dom där hästarna springer ju som dom hade träben ibland.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Jag/vi är med . Tycker det positiva uppväger det negativa. Barncancerfonden , Hjärt-Lungfonden osv osv.. I mina ögon mkt viktigare än en skiten varg. Våga skjuta fanskapet om den attackerar dina tamdjur. Ta smällen om det blir ngn.
Publicerat Mars 7, 201313 yr Är inte med i det Holländska spektaklet där min 50% är ren vinst för ägarna.....svenskar är bra korkade.....snacka om att grundluras.... Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 7, 201313 yr Skänk pengarna direkt till dom föreningar du vill stötta så går kanske 10-15% isvinn inte som nu 50% och då får ju suspekta idioter som Mikael Karlsson ännu mer pengar att lobba för å anlita jurister som bara driver frågorna i domstolar istället för att riksdag skall bestämma över medborgarna