Publicerat Mars 3, 201313 yr Ja,Henrik,de privata markerna är fördelade jämt över norra Härjedalen,Jämtland och Västerbotten och det är mest gråfågelmarker men några ligger så nära fjällkanten så en å annan ripa finns också,så om du inte bara riktar in dig på ripjakt så finns det mängder av marker att tillgå och dessutom, en bra skogsfågelmark med lite gles tallskog,vitmossa på backen och solen som lyser mellan stammarna,kanske lite svamp också,det är svårslaget,usch,nu blir jag lyrisk Har lite nytt på gång tillsammans med min kompis i Umeå,kan återkomma om det senare Tyvärr vågar jag inte släppa hunn på mina gamla marker i norra värmland(fantastiska fågelmarker)pga.dessa Jävla djurparksuppfödda terrorister
Publicerat Mars 3, 201313 yr Författare Okej låter fint det Nej tyvärr så vill inte jag heller släppa på dom finaste markerna jag har tillgång till p.g.a dom där jäkla gulliga gråbenen som är så snälla. Har över 60 000ha skogsmark att släppa på men känner mig inte säker någonstans Såg att det var ett "jaktsällskap" som gällde på en lott och det var 1-5personer så det var ju bra iaf. iaf på tåssåsen.