Publicerat Februari 18, 201313 yr Bara ena lungspetsen och lite lever. Utgångshål som en femkrona. Vågar du säga hur långt den hade gått med tex en 30-06? Jag hade nog hellre flyttat träffen än bytt kaliber/kula...
Publicerat Februari 19, 201313 yr Bara ena lungspetsen och lite lever. Utgångshål som en femkrona. Vågar du säga hur långt den hade gått med tex en 30-06? Jag hade nog hellre flyttat träffen än bytt kaliber/kula... ikke nemt at sige men kan tilføje at ene rib var sønder også, nej ingen fejl på kugle og 6,5 til den størelse grise 37 kg udtaget kalle.
Publicerat Februari 19, 201313 yr Författare Hur det gått med samma skottplacering och annan kula är det nog ingen som kan säga. Man kan bara konstatera att det hela är mycket märkligt.. Vet en som sköt en 100kg galt i taskig vinkel med 30-06, Mega 12 gr in bakom bogen och ut i halsen. En lunga träffad, den andra oskadd. Den gisen gjordes det eftersök på, hundarna tillryggalade 8,5 km innan de kunde avliva. Kulan penetrerade 20 cm genom brösthålan innan den gick ut i halsen. Vi kan nog va överens om att fungerar en lunga så klarar de otroligt mycket. De är ju självklart dåliga och har svårt att syresätta sig. Även på älg vet jag om några sådana fall.