Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
MKJ

Billig och.....överraskande bra tråden!

Recommended Posts

MKJ

Gott folk,

Det finns ganska många trådar som heter Zeiss vs Schmidt&bender, fördelar/nackdelar blipp blapp. Dessutom finns det en hel radda trådar där man jämför saker som kostar en tiondel av premium och folk blir över öronen förbannade när det inte levererar.

Jag erkänner också bums, det finns prylar där jag inte gärna gör avsteg från kvalité och därmed pris, jaktkläder är en sån sak.

Men utbudet av alternativ från framförallt kina är i ökande, är allt skit..verkligen?

Tänkte att vi denna tråd kunde delge erfareheter kring produkter som är billigare men ändå visat sig just ...ok. Geting my point?

Först ut är Biltemas foderspridare, den första har nu gått nästan 1 år och jag/vi är görnöjda. Så pass att vi köpt två till i dagarna och monterat. Lätt att sköta, bra och genomtänkt design, bra spridningsbild (stark motor) och dessutom energisnål. Nu hoppas jag att den håller fler år förstås, american hunterspridarna höll länge men dom mest pissade ju ut fodret. 6 volts spridare borde förbjudas.

Har egentligen inte hittat en enda nackdel med den, och då har vi ändå pfeifspridare i laget också som ändå får vara att anse som premium.

Billig och.....överraskande bra :thumbsup:

post-1031-0-18200500-1361029956_thumb.jp

• Like 2

waxin

Welter optik..... Så länge man inte sätter på belysningen

• Like 1

Dr Krall

'If you buy quality you only cry once' :P

MKJ

Jajamen, forumstereotypen :happy:

Min nästa tråd kanske heter "Apdyr.....men skit ändå." Min första Victorykikare studsade fram och tillbaka till Zeiss 4 ggr innan dom fick ordning på justeringen av belysningen.

Dr Krall

Jajamen, forumstereotypen :happy:

Det är bara för att när man varit på dessa forum en tid brukar man få insikt och bli klokare :P Meeen...alla må väl få komna till denna slutsats själva. Det tar 10-15 år och kostar en hel del...men resan är ganska kul...så...'by all means...go for it' :)

millgard

Billig och bra:

Trangiakök

Hva 640 ;)

Morakniv

Alla ev missuppfattningar osv beror på Tapatalk.

Kias Husse

Billig och bra: Trangiakök Hva 640 ;) Morakniv Alla ev missuppfattningar osv beror på Tapatalk.

Japp, billiga "byggknivar" brukar köpa 2-4 st inför varje jaktår. Typ 19 kr/st. Oftast så håller dom för att ta ur och flå 2 älgar. Ibland mindre om man karvar i ben, ibland fler och man inte gör det och pälsen är helt grusfri. Blir dom slö är det bara att kasta bort och ta fram en ny. Visst går även dom att slipa om, men varför? Klart mycket billigare än "fin" knivar för 2-3000:- som helst bör lämnas bort för slipning......

Edit... Kasta bort och kasta bort. Ofta får dom slöa knivarna tjänstgöra en stund som avgradare på metall eller skrapa bort packningar och sånt eller "grov" snickerier mm, innan dom blir "helt uttjänta"......

Kias Husse

Köpte en skruvdragare med libatteri på JULA för 499 + ett extra batteri för typ 200. Skit bra grejer. Minst lika bra som min AEG för 2500:-jag hade innan, men där ett batteri kostar 800 och inte är av lithum typen.... Kommer inte ihåg namnet på rak arm, men röd är den.

Skit var dock en 220v klyvsåg för 999:-. Klöv typ 15 plank 50x100 så brann motorn. Lade på en 500ing eller nått, och bytte in den på garanti mot en "bättre" som brann efter ca 9 plank. Nästa klyvsåg blir en 380v för minst 3500:-.....

Kias Husse

FÖ.... Pga en inte bottenlös skattkista, så måste jag välja vad jag köper. Extra besvärligt är det när "måsten" krockar med " vill ha"...

Men jag har upptäckt att väldigt många kvalitetsprodukter såljs för 1/3 del av priset utomlands. Bla via e-bay. Men även om man söker lite på nätet så finns det kr att spara. Senast kollade jag upp kakel i vårt jättedyra grannland Norgie. Där en pizza kostar 200:- och en fatöl 100...... Där går det att köpa kakel för ca 1/3 del av vad samma plattor kostar i Sverige.

Pris vs kvalitet är subjektivt vart man köper det ifrån....

kalleanka70

Tycker generellt sett att Julas prylar är billiga och överraskande bra. Köpte en kamin, lysfotogen där. Riktigt bra, 599 kr. Är också nöjd med Biltemas spridare.

Freddan78

Biltemas bipods. Har inga själv men en polare har och de verkar otroligt prisvärda :-)

nissan92

Itabs kollektion gillar jag! Billigt utan tvekan och helt okay.

Mvh!

Håller fullständigt med dig!

Förutom att nuförtiden sitter midjan på byxorna alldeles för högt upp.

Eller om det är min midja som åkt neråt mot för 20 år sen.

Joacim

Håller med om att Biltemas spridare är klart prisvärda. Vi har två i laget än så länge.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

MKJ

Kan väl fortsätta att rekomendera saker från Biltema...jag har ju uppenbarligen en bit kvar på min resa att bli erfaren & klok via forum :wink:

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Hund/Hundbadd-47065/

En bra hundbädd, prisvärd och funkis. Precis som brödtexten säger så uppskattas den av både husse och hundar. Skulle säga knappt halva priset jämfört med mortsvarande nån annanstans.

orjant

Deras ATV-släp (tippbart) fick riktigt bra kritik i någon jämförelse...

• Like 1

peter24

Billig o god pilsner           

post-4705-0-84718300-1361212064_thumb.jp

• Like 1

Kias Husse

Billig o god pilsner           

Mja.... Billig och funktionell om det är yrsla man vill åt  :thumbsup:  :thumbsup:

• Like 1

peter24

Nja den är ju billig o går att dricka :whistling:  :whistling: Mmmmmmmmmmmmmmmm

streif

Köpte T&P Power vinterjacka och Power täckbyxor på Itab. Totalt 750:- . Billigt och mycket bra.

hubler

Man lär ju lyfta fram Engelsons och ITAB, bra grejer till bra priser :)

• Like 1

JimmyTtilja

Nja den är ju billig o går att dricka :whistling:  :whistling: Mmmmmmmmmmmmmmmm

nja den är billig :whistling:  :biggrin:

• Like 1

mbbohman

Min Blaser R93 var överraskande billig... och bra.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

• Like 2

Christian N

Min Blaser R93 var överraskande billig... och bra.

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.

Dina foppatofflor? För egen del mina Lee laddprylar./Christian

Humlegaard

Jag köpte 3 st kinesiska pannlampor för sammanlagt 150 kronor, klippte bort batteripacken och seriekopplade dem mot samma bilbatteri som foderspridaren. De lyser dygnet runt i många veckor på en laddning och riktigt bra ljus.