Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Billig och.....överraskande bra tråden!

Featured Replies

Publicerat

Inte billigt men bra.

Olight

Har föregångaren och är mycket nöjd. Har fungerat bra i tre år utan något som helst krångel och batterierna är fortfarande fräscha.

• Svar 113
  • Visningar 37,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Monark. Kanske världens bästa cykel. Nu åkr vi hem. /P

• Itabs kollektion gillar jag! Billigt utan tvekan och helt okay.   Mvh!

• lavskrikan
    lavskrikan

Fortsätter med egentillverkningen. För det här blev billigt, och förvånansvärt bra. Kostnad 25-50 kr för lädret kanske. Lägg sen till några få kronor för mängden lintråd och infettningen sen. Finns tv

Posted Images

Publicerat

Delta forest II 8x42.

Köpte den för priset men den överraskade stort.

Perfekt kikare som man vågar låta ligga i bilen/båten utan att sova dåligt.

• 5 weeks later...
Publicerat

Var på xxl idag. Såg detta och ville tipsa om det finns någon som vill ekipera en minijägare för en liten peng. Blir lätt skitdyrt.  Vet inte kvalité - men för 300spänn räcker det om det håller någorlunda. 

IMG_0711.JPG

• 4 weeks later...
Publicerat

Engelssons Åsele Anorak- fy fan va' grym för priset! 1500 spänn och då får du brallor som är ok "på köpet".

Itab vändbar jaktjacka- nu på utförsäljning. Orange och digicamo, med grym passform.

p.

• 1 year later...
Publicerat
På 2016-04-10 at 20:26 MKJ sa:

Köpte egentligen denna kellfrivagn för insatsflaket, köra vilt ur skogen. Men vet inte hur mycket vindfällen jag kört fram senaste 5 åren utöver det den var tänkt för, otroligt bra har den hållit. Tror jag gav 10 + moms för 5 år sen, billig och....överraskande bra. [emoji106] 9bcd93e3bc0109694ccc30a106a7d3d7.jpg

https://www.kellfri.se/tipp-och-skogsvagn-atv?gclid=CPDjsvDZhMwCFesGcwodBecNbg

Får lyfta denna tråd och hålla med MKJ. Har samma kärra och nu när jag köpt ATV så är den på nästan jämt. Med insatsflaket och Warne-vinchen monterad på kärran så kör man lätt och slänger grejor mm. Av med flaket och så ner i skogen och köra ut lite vindfälle mm. Till och med sambon börjar tycka att ATV köpet var vettigt.

1615151822_2018-04-2512_36_56.thumb.jpg.b2aca877a78032ae355db5638b6c340d.jpg

• 11 months later...
Publicerat

Får väll bidra med nått å inte bara läsa. Så …….

Var ute efter en fiskeväska till sonen och en annan ’bra å ha’ väska för ensamjakt / smygjakt, lr nått till mig. Det första jag egentligen tittade efter var någon variant av midjeväska. Vet dock med mig att jag ibland / ofta plockar med mig lite för mycket så att det således blir för tungt å klumpigt att bära upp bara på höfterna för att vara smidigt och kännas bekvämt. Ryggsäckar av varierande storlekar har jag redan. Kikade runt vad som fanns å tillgå men hittade inget som föll mig i smaken. Så nästa alternativ blev via ebay. Några minuter gånger X senare fanns där en kandidat.

1887a7b2-596a-2476-255a-34c5455a70e6.jpg

Betydande var storlek, molle, sätt å ’bära’ på och många fack att organisera å stoppa grejer i. Samt axel fri att vid behov bära bössan på. Beställde 2 å sen väntan. De skulle skickats från England men icke. Det blev från Kina med närmare 6v lev tid å tillhörande avgifter, står faktiskt i det finstilta. När de väl dök upp blev jag glad. Kvaliteten god, känns gedigen å hållbar på riktigt. Så efter att isolerat / gjort alla dragkedjehandtagen tysta och stoppat ner de grejer jag tycker jag vill ha med mej på en aftonrunda samt en liten termos med kaffe är jag riktigt nöjd. Använder axelremmen och midjebältet. Kan ha med mig lite och eller lite mer grejer å fortfarande känna mig ’smidig’ utan att nått hämmar å stör.

Grönt är snyggt så därför valde jag denna säljaren (finns andra som säljer i fler färger å olika camo).

https://www.ebay.com/itm/Carp-Fishing-Tackle-Bag-Multifunction-Waist-Shoulder-Box-Tool-Storage-Carry-Tote/223146527941?hash=item33f491ccc5:g:lYwAAOSwxLFcSSd5

Summan landade väl på ca 350:- styck.    Jag är nöjd. /P

• 5 years later...
Publicerat
På 2016-12-27 at 22:33 Abex sa:

Delta forest II 8x42.

Köpte den för priset men den överraskade stort.

Perfekt kikare som man vågar låta ligga i bilen/båten utan att sova dåligt.

Köpte just den som "bil-kikare", gav mycket för pengarna.

Fast mest för pengarna gav ändå för småpengar köpet av en gammal gummibelagd  Hensoldt (Svenska Armens kikare)

Publicerat
På 2019-04-07 at 03:06 PAS sa:

Får väll bidra med nått å inte bara läsa. Så …….1887a7b2-596a-2476-255a-34c5455a70e6.jpgSumman landade väl på ca 350:- styck.    Jag är nöjd. /P

Dragkedjorna är kass i dom där. Köpte några stycken till olika ändamål i Kinesien för några år sen.

Dom åker på miljöstationen vid något lämpligt tillfälle.

Jag anser dom är skräp.

Publicerat
10 hours ago Järven sa:

Köpte just den som "bil-kikare", gav mycket för pengarna.

Fast mest för pengarna gav ändå för småpengar köpet av en gammal gummibelagd  Hensoldt (Svenska Armens kikare)

Har en Delta i båda bilar. Mycket glas för pengarna.

Publicerat
2 hours ago Dansken sa:

Dragkedjorna är kass i dom där. Köpte några stycken till olika ändamål i Kinesien för några år sen.

Dom åker på miljöstationen vid något lämpligt tillfälle.

Jag anser dom är skräp.

’Skit’ när grejerna inte håller. Tror att det kan vara ett visst spann i kvalitet och i det lotteriet underlättar det om man har lite tur. På min var det en söm som släppte (finns kvar än å organiserar lite back-up grejer) + att jag uppdaterade till en axelväska som jag tycker passar mitt behov bättre å är med mig för det mesta på mina trevande försök till att försöka vara jägare (ofta överbelastad med för möe grejer). Som för övrigt är långt möe rejälare å bättre, ur ALLA perspektiv. Den är väl använd å bara funkar. Så rekommenderar en sån här istället:

https://www.polisprylar.se/products/mil-tec-axelvaska?variant=48062835786067&currency=SEK&gad_source=1

/P

Publicerat
On 7/17/2024 at 11:25 AM, PAS said:

Jag har använt en väldigt snarlik modell gångna säsongen: https://www.garderoben.se/product/brandit-us-assault-sling-pack-8l-medium-olivgron-2?sku=BR8036-70

Jag är också väldigt nöjd. När jag går ensam med hunden är den perfekt för mig. Jag har avståndsmätare och lockpipor i lilla ytterfacket, tändare, kniv och första hjälpen i stora. I huvudfacket kan jag har åtskilligt med hagelplugg eller en vattenflaska och miniskål till hunden, handkikare och lite annat smått. Den sitter väldigt bra och med extra remmen fast så glider den inte runt i någon större utsträckning. Funkar bra att skjuta både hagel och studsare med den. 

Publicerat
25 minutes ago LGH sa:

Jag har använt en väldigt snarlik modell gångna säsongen: https://www.garderoben.se/product/brandit-us-assault-sling-pack-8l-medium-olivgron-2?sku=BR8036-70

Jag är också väldigt nöjd. När jag går ensam med hunden är den perfekt för mig. Jag har avståndsmätare och lockpipor i lilla ytterfacket, tändare, kniv och första hjälpen i stora. I huvudfacket kan jag har åtskilligt med hagelplugg eller en vattenflaska och miniskål till hunden, handkikare och lite annat smått. Den sitter väldigt bra och med extra remmen fast så glider den inte runt i någon större utsträckning. Funkar bra att skjuta både hagel och studsare med den. 

Kul med fler nöjda. Det är samma. Finns fler olika inköpskällor på dem. Bra  multifunkis.

Den är tyst och framför allt så har jag axeln fri. Känner mig inte alls bekväm med att ha nån axelrem mellan bakkappa å axel, det räcker med kläder där, om och när det blir dags å klämma av. Blir för mig lite för mycke emellan, å då så försvinner 'känslan' å kntrll. /P