Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Har en skjut lucka på utsidan. När jag sitter drar jag bara bort den. Ingen förändring för räven att se. Sitter den i någon form av skena eller spår då? Eller hur löser du det med uppfästning när den är stängd?
Publicerat Februari 24, 201313 yr Jag har ca. 7-8 m kvar till min koja så snart kan man börja pula med den. Det är knappt 1 m snödjup nu efter dagens väder.
Publicerat Februari 24, 201313 yr Bara en tunn plyfa som jag slagit mellan 2 brädbitar med spår. Så här ser det ut öppnar den när jag kommer till kojan. Den i dörren använder jag ej
Publicerat Februari 24, 201313 yr Bara en tunn plyfa som jag slagit mellan 2 brädbitar med spår. ImageUploadedByTapatalk1361732328.487552.jpg Så här ser det ut öppnar den när jag kommer till kojan. Den i dörren använder jag ej Har du så lite med snö hos dig???
Publicerat Februari 24, 201313 yr Bra tips, har ont om plats inåt men man kanske kan göra så man öppnar den inåt fast uppåt, får ju göra något så man kan låsa fast den då med bara.... Tänk på att använda något tyst då! en ögla och krok kanske
Publicerat Februari 24, 201313 yr Har du så lite med snö hos dig??? Sådant är snödjupet hos mig nästan så vårlökarna börjar spira
Publicerat Februari 24, 201313 yr Sådant är snödjupet hos mig nästan så vårlökarna börjar spira Hehe! Inga vakrävar hos dig då nä. Den andra som jagskrev till bor ju i Norrbotten så det var därför jag skrev Visst har det hänt lite här idag med +7 drygt i solen och det ska fortsätta i några dagar till.
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Bara en tunn plyfa som jag slagit mellan 2 brädbitar med spår. ImageUploadedByTapatalk1361732328.487552.jpg Så här ser det ut öppnar den när jag kommer till kojan. Den i dörren använder jag ej Ja det är ett alternativ! Jag slarvar säkert bort "skivan"
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Jag har ca. 7-8 m kvar till min koja så snart kan man börja pula med den. 2013-02-24-413.jpg Det är knappt 1 m snödjup nu efter dagens väder. Det var rejält med snö. Hoppas du har så du kan dra in den? Kallt att meka utomhus hu?. Ni har la minus till midsommar?
Publicerat Februari 24, 201313 yr Författare Tänk på att använda något tyst då! en ögla och krok kanske Små tysta gasdämpare, nej men det tystaste är la som du säger krok o en ögla bara.
Publicerat Februari 25, 201313 yr Det var rejält med snö. Hoppas du har så du kan dra in den? Kallt att meka utomhus hu?. Ni har la minus till midsommar? Knappt 1 m och den brukar vara borta någon gång i slutet på Maj. Nej, det har jag inte men den står i söderläge så lite solvärme ska jag väl få. Sandalvädret börjar i Maj när gatorna är fria från snö och shortsvädret börjar i Maj-Juni beroende på värmen i luften.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare Detta är en populär post. Nu är kojan så gott som klar! Monterat lite lyse både inomhus och utomhus . Riktigt nöjd faktiskt, Trodde kojan skulle bli väldigt baktung men så var inte fallet, nästintill perfekt balanserad . Dock så hamnade prislappen långt över min tänkta budget men man får väl hoppas man får valuta för pengarna.
Publicerat Mars 10, 201313 yr Nu är kojan så gott som klar! Monterat lite lyse både inomhus och utomhus . Riktigt nöjd faktiskt, Trodde kojan skulle bli väldigt baktung men så var inte fallet, nästintill perfekt balanserad . Dock så hamnade prislappen långt över min tänkta budget men man får väl hoppas man får valuta för pengarna. Det där var en väldigt fin koja! ..hoppas grisarna oxså gillar den hehe
Publicerat Mars 10, 201313 yr Författare Tack för det! Är dock riktigt missnöjd med att jag inte bytt skärmar dem ser för jäkliga ut, och resten så fin. Får väl bli en runda in i garaget och byta skärmar men det får bli efter någon gris ramlat dit.