Publicerat April 18, 201313 yr Jag tycker det känns säkrare när man har folk runtikring som begriper vad den farliga ändan är, oavsett vad de bär. -- Mats Helt sant... nu är det ju så att vissa nybörjare faktiskt har svårt att veta det. Och när du ser en ung kille med bössa för första gången och han har en halvauto vet jag att du går runt och tänker på vart han riktar bössan.
Publicerat April 18, 201313 yr Det tycker jag var eftertänksamt skriver av Fjonkbisam, bra där. Iofs dömer jag själv personer efter handlingar snarare än ålder, men något ligger i det anförda. /Christian
Publicerat April 18, 201313 yr Precis som Christian struntar jag högaktningsfullt i ålder, påstådd erfarenhet m.m. - det enda som spelar roll är om de kan hantera ett vapen säkert. Ifall någon inte förstår och följer De Fyra Budorden så vill jag inte vara i närheten av denne, om beväpningen är en slangbella eller en Ksp m/58 är egalt. -- Mats
Publicerat April 18, 201313 yr Lite fel att skriva ung kille! Du ser oftast när någon kan hantera en bössa såklart. Jag är väl själv en ung kille och vet vart jag ska peka den. Men det är väl påstådd erfarenhet att säga så också!
Publicerat April 18, 201313 yr Fjonken, min mening var inte att kasta dynga på dig. Utan just de där typiska "erfarna skogskarlarna" som har tvärsäkra åsikter om allt, men som själva viftar med laddade bössor i alla riktningar. - Och hur ofta ser man dom på skjutbanan? Jag börjar själv att fylla gubbe, men försöker i alla fall inte att bli som sådan...
Publicerat April 18, 201313 yr Fjonk! Du såg ju hur de gick i söndags me killen me halvautomat när vi sköt lerduvor. Vi hade egentligen en jävla tur. Även killen med Premieren va ju livsfarlig... Så där ser man att vapentyp spelar ingen roll utan det är vapenhanteringen som gör det..
Publicerat April 18, 201313 yr Fjonk! Du såg ju hur de gick i söndags me killen me halvautomat när vi sköt lerduvor. Vi hade egentligen en jävla tur. Även killen med Premieren va ju livsfarlig... Så där ser man att vapentyp spelar ingen roll utan det är vapenhanteringen som gör det.. Även om du har perfekt vapenhantering så kan man inte på 50m se att du har en oladdad pang.... Där har du skillnaden. Går du med hund 0-50m framför skyttar så uppskattar du det där med bruten bössa- tro mig. T
Publicerat April 18, 201313 yr Haha mats jag har jagat sen jag var liten men det är nog ingen som berättat några budord för mig! Men jag antar att jag kan dom så att säga! Jag följer dom utan att veta om det hoppas jag! Du får gärna räkna upp dom
Publicerat April 18, 201313 yr Fjonken, min mening var inte att kasta dynga på dig. Utan just de där typiska "erfarna skogskarlarna" som har tvärsäkra åsikter om allt, men som själva viftar med laddade bössor i alla riktningar. - Och hur ofta ser man dom på skjutbanan? Jag börjar själv att fylla gubbe, men försöker i alla fall inte att bli som sådan... Inte många som kastar dynga på detta forum! Och kritik kan jag ta så om du nu vill så kasta på.