Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hagel halvautomat eller bock?

Featured Replies

Publicerat

Jag tycker det känns säkrare när man har folk runtikring som begriper vad den farliga ändan är, oavsett vad de bär.

-- Mats

Helt sant... nu är det ju så att vissa nybörjare faktiskt har svårt att veta det. Och när du ser en ung kille med bössa för första gången och han har en halvauto vet jag att du går runt och tänker på vart han riktar bössan.

Publicerat

Det tycker jag var eftertänksamt skriver av Fjonkbisam, bra där. 

Iofs dömer jag själv personer efter handlingar snarare än ålder, men något ligger i det anförda. /Christian

Publicerat

Precis som Christian struntar jag högaktningsfullt i ålder, påstådd erfarenhet m.m. - det enda som spelar roll är om de kan hantera ett vapen säkert. Ifall någon inte förstår och följer De Fyra Budorden så vill jag inte vara i närheten av denne, om beväpningen är en slangbella eller en Ksp m/58 är egalt.

-- Mats

Publicerat

Lite fel att skriva ung kille! Du ser oftast när någon kan hantera en bössa såklart. Jag är väl själv en ung kille och vet vart jag ska peka den. Men det är väl påstådd erfarenhet att säga så också!

Publicerat

Kan du recitera De Fyra Budorden, pojkvasker..?  :wink:

-- Mats

Publicerat

Fjonken, min mening var inte att kasta dynga på dig.

Utan just de där typiska "erfarna skogskarlarna" som har tvärsäkra åsikter om allt, men som själva viftar med laddade bössor i alla riktningar.

- Och hur ofta ser man dom på skjutbanan?

Jag börjar själv att fylla gubbe, men försöker i alla fall inte att bli som sådan...    :thumbsup:

Publicerat

Fjonk! Du såg ju hur de gick i söndags me killen me halvautomat när vi sköt lerduvor. Vi hade egentligen en jävla tur. Även killen med Premieren va ju livsfarlig... Så där ser man att vapentyp spelar ingen roll utan det är vapenhanteringen som gör det..

Publicerat

Fjonk! Du såg ju hur de gick i söndags me killen me halvautomat när vi sköt lerduvor. Vi hade egentligen en jävla tur. Även killen med Premieren va ju livsfarlig... Så där ser man att vapentyp spelar ingen roll utan det är vapenhanteringen som gör det..

Även om du har perfekt vapenhantering så kan man inte på 50m se att du har en oladdad pang.... Där har du skillnaden. Går du med hund 0-50m framför skyttar så uppskattar du det där med bruten bössa- tro mig.

T

Publicerat

Haha mats jag har jagat sen jag var liten men det är nog ingen som berättat några budord för mig! Men jag antar att jag kan dom så att säga! Jag följer dom utan att veta om det hoppas jag! Du får gärna räkna upp dom :)

Publicerat

Fjonken, min mening var inte att kasta dynga på dig.

Utan just de där typiska "erfarna skogskarlarna" som har tvärsäkra åsikter om allt, men som själva viftar med laddade bössor i alla riktningar.

- Och hur ofta ser man dom på skjutbanan?

Jag börjar själv att fylla gubbe, men försöker i alla fall inte att bli som sådan...    :thumbsup:

Inte många som kastar dynga på detta forum! Och kritik kan jag ta så om du nu vill så kasta på.