Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tänkte höra om "Krupp 6.5x55"

Featured Replies

Publicerat

Hur gick det? slog du till på sakon?

• Svar 85
  • Visningar 10,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Vaknat på fel sida nu igen? Hur jag än läser den här tråden kan jag inte hitta några spydigheter överhuvudtaget - bara en fråga från en glad amatör(?).

• Nja - nu får jag jag nog ta broder Mats i litet försvar här..... Min första tanke när jag såg Wikipedia lapningen "detvar en fräck jävel....".Ber man om hjälp och får hjälp tackar man inte för det gen

• Så ju mindre man övar desto bättre blir man?   Jag ska ut och sätta världsrekord i stavhopp nu, eftersom jag aldrig nånsin provat borde det ju gå.   -- Mats

Publicerat
  • Författare

Hur gick det? slog du till på sakon?

Jo jag slog till på Sakon. Var riktigt fint skick på den så var inget att fundera på.. sen var det ett Weaver skikte på den med i ståltub har jag för mig det var sen är det rektutanglär format i ena änden. Men är riktigt nöjd med den :D 

Publicerat

Grattis! Exakt en sån weaver har jag haft. Den är en bra tub, helt ok optik faktiskt.

Publicerat

Btw, bra att du lät den där Krupp saken va. Jag har sett två stycken m98or med krupp pipor. Föreföll va ompipade men dåligt jobb på båda två.

Publicerat
  • Författare

Okey. Men enda jag har fundering på nu med weaver skitet är åt vilket håll man ska vrida ratten för att korset ska flyttas åt vänster då jag sist jag sköt var tvungen att sikta lite åt höger ..  Men jag måste tacka ännu en gång till alla som har gett mig tips och hjälpt mig  med valet :D

Publicerat

Om den tar till vänster om korset så skruvar du sidoratten utåt/motsols för att flytta träffen till höger.

-- Mats

Publicerat

Är det optilock eller gamla sako ringar? kolla då så att de är rätt monterade/inställda så kikaren linjerar med systemet. Det skall du göra med en nollställd kikare. När detta är gjort skall skotten ta bra utan större justeringar på kikaren. Sen finjusterar du kikaren efter ammunitionen. 

Publicerat
  • Författare

Om den tar till vänster om korset så skruvar du sidoratten utåt/motsols för att flytta träffen till höger.

-- Mats

Okey tack för tipset Mats. Mvh Niklas 

Publicerat
  • Författare

Är det optilock eller gamla sako ringar? kolla då så att de är rätt monterade/inställda så kikaren linjerar med systemet. Det skall du göra med en nollställd kikare. När detta är gjort skall skotten ta bra utan större justeringar på kikaren. Sen finjusterar du kikaren efter ammunitionen. 

Vet ej vad det är för ringar kolla i går om jag skulle se det  men tog bild men vet ej riktigt hur man lägger in bilder här :S   men hitta nu en bild som liknar de festen som är på mitt kikaresikte http://www.cabom.se/img/products/25257602/product-25257602-big.jpg

Och tack så mycket för tipsen :D

Publicerat

"liknar" är inte good enought  :wink:  hur som helst så är det bra att linjera sako ringar med lådan annars är det risk att du skruvar kikarjusteringen i botten. Nån annan kan säkert beskriva hur du justerar ringarna steg för steg. Det va ett tag sen jag hade sako. 

Publicerat
  • Författare

"liknar" är inte good enought  :wink:  hur som helst så är det bra att linjera sako ringar med lådan annars är det risk att du skruvar kikarjusteringen i botten. Nån annan kan säkert beskriva hur du justerar ringarna steg för steg. Det va ett tag sen jag hade sako. 

Okey tack så mycket för hjälpen :D