Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Restaurering av jaktkoja som blev en nybyggnation istället

Featured Replies

Publicerat

Nu eskalerar jag lite till Jonsson, våran koja har nu en 3-sitt soffa! :wink::tongue:

Köpte ny soffa i veckan och la den gamla i kojan sålänge, fast vi kan ju ha kvar den där tillsvidare och bestämma om den får stanna kvar till jakten. :thumbsup:

zegabemu.jpg

• Svar 542
  • Visningar 76,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Kojan börjar bli synlig igen efter all snö.    

• Nu är det snart dags att dra fram kojan o färdigställa den efter långvarig sjukskrivning o operation bara snöhögen smälter bort o marken torkar upp. Såhär ljust har vi här uppe nu! Kl. 21.44 togs

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Se där ja. :thumbsup: Ser bra ut men lite kort om benutrymmet om man sitter i soffan. :thumbsup:

Här blir det inget arbete med kojan ännu. -21,7 o blå himmel!  :smile:

post-144-0-19405700-1395287869_thumb.jpg

Fotot tog jag på morgonpromenaden med jycken. :cool:

Publicerat

Det är inget problem, den är så mjuk nu att man sjunker så långt ned att det inte är något problem med utrymme för benen! :tongue:

Hehe du får passa på medan det är myggfritt där uppe :thumbsup: Så fint har vi inte just nu, ganska grått och blåsigt :dry:

Publicerat
  • Författare

Haha!

Ja, det ska väl vara det då. :smile:

Vädret såg inte precis trevligt ut för Götaland o Sveland igår kväll. :biggrin:

Stor SOL över oss nu. :cool:  :cool:  :cool:

• 5 weeks later...
Publicerat
  • Författare

En avverkning/gallring pågår bakom huset en bit upp efter stigen o vägen som jag ska dra ut kojan på är totalt sönderkörd i tjällossningen. :verymad:

Nu får man vänta tills vägen är jämnad till o har torkat upp. :sad:

post-144-0-59143500-1397973295_thumb.jpg

Publicerat

Eländes elände, muta skotarn så lyfter han den på plats. Kör med din torkade vara.

Publicerat
  • Författare

Eländes elände, muta skotarn så lyfter han den på plats. Kör med din torkade vara.

Ja, det är det verkligen! :sad: Infarten är snöfri nu o jag har sopat bort all sand o grus från vintern. Mer än halva utfarten är blockerad med timmer efter körvägen. :sad:

Hade det inte varit avverkning efter den andra vägen som går igenom golfbanan så hade man kunnat ta den vägen, men tyvärr så är den sönderkörd också av timmerbilar som var o hämtade timmer i samband med snösmältningen. :sad:  

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Så här bedrövlig ser vägen ut där jag ska dra ut min jaktkoja så att jag får den till framsidan, och den ser ännu mer bedrövlig ut vid timmerupplägget.

Vid timmerupplägget är det bara lera mitt i tjällossningen så där vågar man inte åka. Jag ska prata med maskinföraren så får jag se om han kan hjälpa mig för han har 4-hjulsdriven pickup.

post-144-0-17042600-1398959247_thumb.jpg

Jag hade tänkt att få den färdig nu innan myggen börjar komma i alltför stora mängder.

:sad:  :sad:  :sad:  :sad:  :sad:

Publicerat

Du behöver inte ha någon brådska med att få färdigt kojan. För då tar ju denna tråden slut. Tycker det är trevligt att kika in på tråden och kolla vad som har hänt. :)

Publicerat
  • Författare

Du behöver inte ha någon brådska med att få färdigt kojan. För då tar ju denna tråden slut. Tycker det är trevligt att kika in på tråden och kolla vad som har hänt. :)

Haha! Det är ju klart! :thumbsup: Ja visst är det alltid kul att kika in i olika projektrådar. :thumbsup:

Publicerat

Jag ska se om jag hinner ta några bilder på min koja som jag har i en ladugård. Tog en kväll att bygga men den är ju inte i närheten av så fin som din är!! :)

Publicerat
  • Författare

Jag ska se om jag hinner ta några bilder på min koja som jag har i en ladugård. Tog en kväll att bygga men den är ju inte i närheten av så fin som din är!! :)

Gör så! Här uppe ska den stå emot hårda vindar, sträng kyla, mycket snö, m. m. så då är det väl lika bra att försöka göra den ordentlig från första början. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Gör så! Här uppe ska den stå emot hårda vindar, sträng kyla, mycket snö, m. m. så då är det väl lika bra att försöka göra den ordentlig från första början. :thumbsup:  :yes:

Det har du rätt i!! :)

Publicerat
  • Författare

Jepp! :thumbsup:

Publicerat

Här kommer några bilder på min holk!! Den är inte särskilt vacker men funkar fint!! :)yzyda3yb.jpga3eherem.jpgmura6usu.jpg

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Publicerat
  • Författare

Ok! Den ser väl bra ut bara den fyller sin funktion o har plats för kvinnan din som sällskap någon natt så är det väl bra. :thumbsup:  :tongue:  :wink:  :whistling:

Publicerat

Haha.. Jo hon får plats där också men henne skulle jag aldrig få med mig dit!! Hon undrar ju vad fan det är för fel på mig som sitter där och glor!! :)

Publicerat
  • Författare

Haha.. Jo hon får plats där också men henne skulle jag aldrig få med mig dit!! Hon undrar ju vad fan det är för fel på mig som sitter där och glor!! :)

Grillparty i det fria o en flaska rödtjut. :thumbsup:  :wink: Kvalitetstid i ensamheten. :wub:

Ja, det kan man undra vad det som är fel då. :wink:  :tongue:  :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Jag har ju en annan väg som jag skulle dra hem kojan på men den vägen är inte snö- o isfri ännu.

Den här vägen ligger så mycket som den i skugga så det tar alltid lång tid innan den är snöfri.

Jag måste bara över min vanliga väg så är jag inne på den andra vägen. Den går rakt igenom golfbanans omr. 

post-144-0-86702500-1399800447_thumb.jpg

Kojan syns bland träden i 4-kanten.

Jag får se hur jag gör o vilken väg som blir snabbast körbar.

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu är kojan hemma från vinterförvaringen på baksidan av tomten. :thumbsup:

post-144-0-96979700-1401708344_thumb.jpg

Så nu blir det till att börja pula färdigt med isolering i taket, panel invändigt o kaminen. :smile:

Publicerat

Äntligen vaknar denna tråden till liv på riktigt igen!! :)

Publicerat
  • Författare

Ja, det gör den! :thumbsup:

Har du väntat länge nu??? :whistling:  :laugh:

Publicerat

Japp!! :)

Publicerat
  • Författare

Japp!! :)

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Idag får man börja med att städa ur kojan på det som har under vinterförvaring i kojan under den gångna vintern.

Sedan får jag börja med att isolera färdigt taket o lite av varje smått o gott. :smile:

Publicerat
  • Författare

Efter att ha städat ur kojan på fm. efter det att jag har varit o handlat så har jag isolerat större delen av innertaket o då ska jag snygga till det som är lite skrynkligt på fotona.

post-144-0-01552300-1401797013_thumb.jpg

post-144-0-17515400-1401797015_thumb.jpg

Skjutbanan ikväll så fortsättning följer imorgon. :thumbsup:

:smile:  :smile:  :smile: