Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Röra på er

Featured Replies

Publicerat

Har just börjat jogga, simma och styrketräna.Inte illa va att börja jogga vid 34 års ålder 

nåväl det var skitjobbigt i början men nu börjar det arta sig, kom nyss hem från en halvmils jogg, svettig men lycklig. det är inte en skröna man mår faktiskt bättre. Bättre aptit, bättre sömn och man orkar mer i vardagen och får bättre humör.

Kan väl nämna att jag även börjar äta rätt, mycket grönsaker och lite socker men fasen va man var sugen på godis i början, de första veckorna var hemska banne mig.

Så hur är det med er andra är ni soffpotatisar ? (Observera att vakjakt, drevjakt, fältskjutningar, vara passkytt inte räknas som motion annat än för själen) 

Någon som har bra tips på någonting lämpligt att ha då man joggar som klarar både mp3 och har radio?

Publicerat

jag tycker jag klarar mig bra med att gå som hundförare ca 3 dagar i veckan från okt-jan sen cykla med hundarma resten av året...

Publicerat

Förutom att jag har ett arbete med många timmars vandring varje dag så är jag en riktig soffliggare 8)

Några immiga Budweiser och ett par shyssta actionfilmer är vad min träning består av.

Har ett par toktränandes arbetskamrater och dom lider jämt av den ena eller andra krämpan(inflamerade hälsenor,hälsporrar,menisker,benhinneinflamationer m,m,m,m,)

Nääää har fan tid att träna sig sjuk lagom till jaktsäsongen,vilar mig i form istället ;D

/Micke

Publicerat
Någon som har bra tips på någonting lämpligt att ha då man joggar som klarar både mp3 och har radio?

har på en el-affär typ elgiganten, så får du massa tips om vilken spelare som bassar dig bäst. Det finns många att välja på i olika prisklasser beroende på hur mkt minne du vill ha och vilken kvalitet.

Publicerat

För joggingturerna så skall du förse dig med den spelare utan rörliga delar, dvs en flash-spelare och inte en med hårddisk. Undvik de billigaste noname-spelarna och förmodligen kan du undvika de dyraste också (vore du en audiofil som bara nöjer dig med det yppersta i ljudupplevelse så skulle du förmodligen inte fråga här vad du skall köpa). Själv tycker jag att spelare med vanligt AAA-batteri är att föredra framför sådana med inbyggda batterier; det är enkelt att få tag på ett nytt batteri om man blir utan, eller så använder man laddningsbara AAA-batterier. Se i så fall till att köpa en laddare som kan ladda ett batteri i taget - dom flesta måste ladda batterier parvis och eftersom mp3-spelarna använder 1 AAA blir det opraktiskt. Använder själv laddaren GP PowerBank MiniQuick som fixar detta.

Jag valde en spelare från Creative (MuVo TX SE 1 GB), dels enligt kriterierna ovan och dels för att jag lyssnar på ljudböcker och spelaren har resume-funktion (fortsätt där jag var när jag stängde spelaren förra gången) som är viktigt för det. Spelaren har funkat bra och var vettigt prissatt, men det finns en uppsjö av spelare att välja bland så du lär få gott om förslag om du går runt och frågar.

/Ville

Publicerat
  • Författare

Jo det finns ju så jäkla mycket olika spelare. Det där med Flash var smart, inte lika smart att jogga med en hårddisk, hmmm tur jag frågade jag hade säkert inte tänkt på det.

Spelare ska ju klara mp3 men jag vill även att den ska ha radiofunktion så man kan lyssna lite sånt med. Vill ha en bra spelare som inte slukar batteri men ändå inte kostar stjortan. skulle säga att 1000 lappen känns vettigt men gärna inte över det.

Publicerat

Tja, eftersom jag har positiva erfarenheter av Creative så kommer jag med ett förlsag:

http://www.itbutikken.se/i/102453/1.htm

Den har "bara" 512 MB minne, men priset är bra.

/Ville

Publicerat

Ja du det där med motion inför jakten. Det är lite olika vad jag är sugen på. Jag spelar ju golf så då blir det ju några timmars promenad de dagar man går en golfrunda. Denna sommar har jag varit och hälsat på släktingar som har häst vilket har medfört ca1-2h ridning dagligen i två veckor och det kanske inte ser så jobbigt ut att rida men skenet bedrar  ;) Sedan försöker jag komma ut några gånger i veckan och jogga, sedan blir det nått Yoga eller gympass när andan faller på. Just när det gäller den biten har andan inte fallit på så mycket nu under sommaren  ::)

Försöker även ta någon cykeltur med vovven men det är jag allmänt dålig på.

Och du har helt rätt. Man blir betydligt piggare och mår bättre/orkar mer om man tränar! ;D

Publicerat

Jag skulle så gärna komma igång med min Karate igen. :'(  Men efter flera försök verkar gammelkroppen inte klarar av all träning och sparring. :'( :'( Jag tror nog att den tog slut av bodybuildningen... :-

Men, men...jag tänker inte ge upp, gammal och envis. ;)

Publicerat

Ska på gymmet ikväll och se släääpar jag mig ut och springer en gång i veckan.  :-[ På vintern kan man ju åka skidor och det är bra mycket roligare och träning för hela kroppen. I övrigt har det blivit lite golf och "riktig" beachvolley  ;D

Nu är det bara 17 dagar kvar till premiären i fjällen...

Publicerat

Borde ta upp styrketräningen igen, men är för slö just nu. Men jag cycklar till och från jobbet 5 dar i veckan och det blir ca 5 mil i veckan.

Publicerat

Efter att ha fått klartecken från läkare ang. knäet så har jag börjat om att springa igen nu sista veckorna...skulle gärna ha sprungit hela sommaren..men..ja ja...Igår blev det gissningvis 1 mil ungefär..svårt att säga eftersom jag genade över åkrar och ängar fläckvis...Tyvärr va man tvungen att dra på en gammal stövare som hatar koppelmotion..som tur är var han kopplad i en ung å pigg yngre stövare som höll uppe farten lite bättre....

Ang. musik när man springer...har aldrig och hoppas att jag aldrig får ett sånt behov av att ha teknikprylar med mig när jag springer.Jag har faktiskt en mp3-spelare här hemma...jag har öppnat förpackningen..men det är dock allt.Aldrig använd och kommer säkert förbli så oxå....

Publicerat

Brukade hänga med kompisen i vintras och träna gratis på skolans gym, mest för att må bra i ryggen och ha vettig fritidssyssla. Skidade lite smått men inte så aktivt och joggade någon månad men sen har de varit lattider sen dess. När skolan drar igång igen om två veckor så börjar träningen också, skadar aldrig att ha lite kondition när man ska tävla och jaga.  :)

Använder helst musik när jag joggar, fast min old school mp3 spelare är inte världens smidigaste...

Kettukiller, vad är det för modell? Kan ev tänka mig att köpa den av dig om du ändå inte använder den  :)

Publicerat

Jag och hundarna har haft det jobbigt från i fredags tills igår. Fredag revelj kl. 03:00 ut och cyklar ca. 1 mil innan man far till kneget. Lördag kl. kl. 03:50 frukost ut och cyklar ca. 1,5 mil och igår simborgarmärket alla 3. 200 m simning i en mindre sjö här utanför Kalix. Varmt och skönt i vattnet. Man får ju stiga upp mitt i natten el iaf tidigt på morgonen medans det är svalt i luften för att man ska kunna fara ut och cykla med dom. :D

Publicerat

Härligt jobb ISjonsson.....

Så skall det vara... mvh Tomas

Publicerat
Härligt jobb ISjonsson.....

Så skall det vara... mvh Tomas

Man blir f*n så trött framåt dagen på jobbet när man stiger upp kl. 3 på morgonen och far ut och cyklar med hundarna. Jag har varit utepå morgonen också vid samma tid och ca. 1 mil.

Publicerat

Tycker man sällan sitter still under sommaren och så här innan jakten, fan man har knappt tid att vara på jaktsidan numera.

Fisketurena avlöser varandra, allt kring huset och stugan tar sitt och då förståss hundarna som behöver motioneras varje dag.

Känner mig i god form nu när jakten börjar :D

Ps.

Jag hatar svettiga gym >:(....... ;D

Publicerat

Ikväll blir det till att åka ut och släppa lös "vilddjuren". Vissa får ju släppa dom den 16/8 för träning och mina följer inte efter. Det är bara +13 drygt här idag så jag hoppas att temp. hålls där tills i em. :D

Publicerat

Lyckos dig.... vänatr på  rapport hur det gick... mvh

Publicerat

Hahaha ;D ;D ;D

Publicerat

Jag skulle INTE vilja bli ovän med stora Ronnie!!!!!! :o  :)

Publicerat
Lyckos dig.... vänatr på  rapport hur det gick... mvh

Är det mig Du menar så är jag på väg ut snart. Har nyss ätit middag. :D

Publicerat

Jaha nu har man varit och släppt lös vilddjuren i + 16 graders värme men det var mulet och det var i det närmaste helt vindstilla. Dom har fått springa en och en i taget i ca. 45 min var.  :D Det uppskattade dom väldigt mycket, för det syntes på dom. :D ::)

Det var tur att man hade med sig en 2,5-liters vattendunk i bilen så att dom kunde släcka tösten när Vi kom tillbaka. Det var inget vilt i området där Vi var. För torrt.

Nedan är Jaktkarta över Bondersbyn, Kalix där jag jagar.

[/img]

post-144-1155839211_thumb.jpg