Publicerat April 24, 201313 yr 74, inte 72! Synd, för en av de snyggaste dubbelstudsare jag sett var en tysk Funk i just 9,3x72R. Trist att den kalibern görs til klass 2 bara.... /T
Publicerat April 24, 201313 yr Den lär skall gå att hotta till klass 1 utan att göra våld på säkerheten. Man kan kanske hitta riktigt billiga sådana...
Publicerat April 24, 201313 yr Den lär skall gå att hotta till klass 1 utan att göra våld på säkerheten. Man kan kanske hitta riktigt billiga sådana... Inte alla.... Det finns tre versioner, svartkrut/blykula, svartkrut/mantlad kula och nitro/mantlad kula. Den sista och ibland den andra kan man jäkta till klass 1 om bössan håller. Men den första kan man inte.... /T
Publicerat April 24, 201313 yr Har en bekant med en drillande i den kalibern. Svårt hitta bra kulor. Men annars är det inte mycket mer än en kula med bra BC som behövs. Men kalibern var väl ursprungligen vanligare i rörmagasin. Då kanske man inte ville ha då spetsiga kulor.... Minns inte hur många procent vi skulle behöva höja utgngshastgheten. Men det var i te många!
Publicerat April 25, 201313 yr Författare Tack för alla råd, uppskattas verkligen...jag tänker lagen om alltings jävlighet gäller och den dagen man behöver fler skott än två och snabbt repetera kommer säkert i mitt fall också ;-) Sauer ska jag titta lite närmare på kommande vecka....101, 202 eller 303.... Optilock snabbfästen är ett alternativ helt klart....ska seriöst fundera på det även om jag har svårt att lita på systemet pga erfarenheten. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 25, 201313 yr Ligger en sako black bear under säljes. 8x57 den hade jag kört på om du inte promt vill ha 308 win:O
Publicerat April 26, 201313 yr Författare Merkel RX Helix Explorer är ny favorit....den verkar kanon....men dyr. iPad Tapatalk HD
Publicerat April 29, 201313 yr En Sauer 303 (eller 202 om du inte gillar halvautomat), med kompositstock och kolvkamsöhjning, sen är du i hamn Har svårt att tro att du skulle bli missnöjd med dom alternativen! Det går ju även hitta begagnade på blocket till vetig peng emellanåt.