Publicerat Maj 8, 201313 yr Det här med veterinärer gör mig förbannad. Hela verksamheten går ut på att mjölka så mycket pengar ur djurägarna som möjligt. Det förvånar inte mig att man måste boka tid hos veterinär för att få lite smärtstillande. Ofta frågar jag mig om priserna är befogade. Åkte in någon gång på akuttid kom inte ihåg för vad. Hon skrev ut något och tog nästan 3000 papp för besväret. Man måste gå till djurskjukhus i Stockholm under helgerna inget annat är öppet. De tänker väl att försäkringen täcker mycket.
Publicerat Maj 8, 201313 yr Författare Kan på sätt o vis förstå att det är dyrt med vet tror inte deras typ förbrukningsmaterial är billigare i inköp som tex sjukvården( rätta mej gärna om jag har fel)hyror o maskiner betalar ju inte staten för heller men tycker att man skulle kunna få köpa värk ned sättande på apoteket och låt det kosta fläsk då tror jag inte att det kommer att missbrukas mer än alla människor som missbrukar Treo. Hellre att det finns att köpa än att göra som många djur ägare ge dom vanliga värktabletter för folk.
Publicerat Maj 8, 201313 yr Detta är en populär post. Det här med veterinärer gör mig förbannad. Hela verksamheten går ut på att mjölka så mycket pengar ur djurägarna som möjligt. Det förvånar inte mig att man måste boka tid hos veterinär för att få lite smärtstillande. Ofta frågar jag mig om priserna är befogade. Åkte in någon gång på akuttid kom inte ihåg för vad. Hon skrev ut något och tog nästan 3000 papp för besväret. Man måste gå till djurskjukhus i Stockholm under helgerna inget annat är öppet. De tänker väl att försäkringen täcker mycket. Och jag blir så inni helvete less på folk som är bortskämd med subventionering inom humansjukvården och tycker att man som veterinär skall jobba för 'peanuts'. Härdar inte ens med att ta diskussionen. Min timtid är mindre än de flesta hantverkares! Har man inte råd att betala sjukvård för sin hund skall man fan inte ha hund. Punkt!
Publicerat Maj 8, 201313 yr Murphys lag att det ALLTID ska bli skador/sjukdomar under helger å kvällar, DET är irreterande !!
Publicerat Maj 8, 201313 yr Murphys lag att det ALLTID ska bli skador/sjukdomar under helger å kvällar, DET är irreterande !!Är väl rätt logiskt att det händer då, för det är ju då man jagar mest.
Publicerat Maj 8, 201313 yr Strävhår, jag har absolut inget emot att pröjsa en veterinär. Jag är heller inte bortskämd. De få gånger jag gått på akuten så har jag stött på en i alla fall som var sjysst och öppen med prissättningen och tom försökte hålla priset så lågt som möjligt. Jag kan säga att jag betalar för min hund så att det räcker och blir över. Jag tycker att man inte bara ska svälja och ta emot.