Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Husrenovering

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Det var inte lite jobb för o få golvvärme det inte..

Nu känns min lilla sprutta till två brunnar som en liten barnlek, tack Ola :)

//

• Svar 57
  • Visningar 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Blir det Realtree camo i vardagsrummet?

• Christian N
    Christian N

Speglar i taket, speglar på insidan av skjutdörren, det är sådant som kostar på..... /CHristian

• Jag tyckte den första bilden var jäkligt konstig, kunde inte förstå varför det drogs avloppsrör i väggen..sen såg jag flaskan med glidex, en schysst synvilla! Skickat från min HTC One S via Tapatalk

Posted Images

Publicerat

Ha,ha jag missade Olas inlägg och kollade bara på bilderna. Blek först förvånad över att Lasse hade källare. Nästa tanke var att det brunnit i huvudet på smålänningen, alternativt att det var du som drog in drömvinsten och tar i så du kräks i renoveringen.

Publicerat

Det är väl så det funkar med renovering hemma, men tar i så man kräks, (ivrigt påhejad av fruntimret om man ha något) tröttnar totalt och lägger ner all dylig verksamhet (till fruntimrets stora irritation).

Jag bilade upp golvet i tvättstugan, 27cm välarmerad betongplatta, isolerade 20cm och gjöt ner vattenburen värme och nya avlopp. All plattsättning, VVS och el gjorde jag själv.

Det har inte blivit mycket uträttat särskilt mycket efter det. :cool:

Jobba på du Lasse, vi kan heja på. :thumbsup:

Publicerat

Vilket hästjobb!

You go Girl!!! ;):)

Publicerat
  • Författare

Sitt nu inte hemma o surfa utan kom hit o hjälp till....

Har snart slutat fråga vad allt kostar, blir inte som tänkt ändå.

Special dörr till tvättstugan men som tur är går det att kapa ner en vanlig dörr.

Skjutdörrar till mitt sovrum.. 15-20000kr !!!!

Tror jag kräks, men bra blir det

Publicerat

Speglar i taket, speglar på insidan av skjutdörren, det är sådant som kostar på..... /CHristian

Publicerat
  • Författare

Glöm inte bort alla cromade krokar o fästanordningar.

Rep läder gungor o liknande är inte heller billigt.

Var köper du dina kinky leksaker chris?

O säg nu inte på Åland för det inte hela sanningen. :)

Publicerat

Jag syr själv... Ok frågor på det? /CHristian

Publicerat

tar du upp beställningar ??

Publicerat

Vilket är ditt pris??? :lol:

Skickat från min GT-P3110 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

post-2287-13694645544077_thumb.jpgpost-2287-13694645642015_thumb.jpgpost-2287-13694645734048_thumb.jpgpost-2287-13694645826825_thumb.jpg

Slänger väl in en bild på äldsta dottern o hennes ögonsten med då:)

post-2287-13694645972392_thumb.jpg

//

Publicerat
  • Författare
post-2287-13700882947979_thumb.jpgpost-2287-13700883128165_thumb.jpgpost-2287-13700883292642_thumb.jpgpost-2287-13700883431285_thumb.jpg
Publicerat
  • Författare

post-2287-13700883775621_thumb.jpgpost-2287-13700883884793_thumb.jpg

Samma badrum så framåt går det ju!

I eftermiddag är det städning för måndag ska det sättas väv o målas.

Publicerat

ImageUploadedByTapatalk 21370088367.036175.jpg ImageUploadedByTapatalk 21370088378.069543.jpg

Samma badrum så framåt går det ju!

I eftermiddag är det städning för måndag ska det sättas väv o målas.

Jag tyckte den första bilden var jäkligt konstig, kunde inte förstå varför det drogs avloppsrör i väggen..sen såg jag flaskan med glidex, en schysst synvilla! ;)

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Publicerat

Blir det Weber 4320 på golvet förr att fixa fallet med (om du ska ha klinker alltså) bra bruk att jobba med inte det billigaste men ändå

Publicerat
  • Författare

Har ingen aning Ken,

Djävligt dyrt men kul

//

Publicerat

Japp det är sjukt dyrt att bygga/renovera. Håller själv på med ett badrum och trotts att man är byggare med kontakter får det bli jobb när det finns några extra kronor över vilket inte är ofta. Man vill ju heller inte köpa för mycket lågbudget (man får ju det man betalar för)

Publicerat
  • Författare

4 hantverkare på plats idag.... Lär bli en dyr faktura....

Inget o grubbla över antar jag, gjort är gjort.

Framåt går det o nu är snart väven uppe på väggarna så jag kan måla o lägga golv.

//

//

Publicerat
  • Författare

post-2287-13704475384952_thumb.jpg

Äntligen går det lite som jag vill.

Kakelsättaren ska köra hela helgen o sätta badrummet o tvättstugan.

Nästa vecka kommer VVS killarna o monterar dusch handfat toa o annat som blev beställt idag. 23000kr fattigare på lite kromade vattenprylar .... Suck.

Målaren o jag ska gå genom allt i kväll (hoppas jag) så jag har så mycket som möjligt o sätta händerna i denna långhelg.

Har en dotter som fyller år i morgon o hopptävling på söndag vilket ger sämre med tid. Inte bara fördelar med o vara separerad :(

Nåja, nästa vecka = inga barn = mycket timmar i kåken.

Fest lördag den 15 o det vore ju faan om det inte gick....

Nu skolgårdsfest sen hämta transport och en inköpt eltelfer , hämta nya donnan , kolla ljudanläggningen till hennes fest,

Var det någon som sa vila????

Publicerat

..., hämta nya donnan ,...

Jag kan ha missuppfattat men skulle inte herrn hålla sig till häradsbetäckning ett tag? Men grattis!  :biggrin:

Publicerat

Skrynkla sängkläder o ha sig, trodde farbror skulle sköta sig för en stund. Bidde det tomt i sängen eller är det kärlek. /Christian

Publicerat

Måste säga att jag imponeras av de ekonomiska resurser som finns uti landet. Själv är jag en knegare som med nöd och näppe når över 400´/år

Det blir det på håret om jag ska bli skuldfri innan pension. Men om jag inte drar på mig några större skulder så ska allt vara betalt vid 63.

Sitter med en gammal mexitegel kåk som är 18,4 m X 9,6 M i två våningar. Friliggande garage på ca 20m2 samt en vedbod på 24m2 (Ska försöka att slå upp en carport/förråd för skoter och 4-hjuling under sommaren. Mest troligt får det vänta tills nästa år)

Enda lyxen är en pol i källaren med tillhörande bastu. 

Köpte -92 för 450´. Kanske lagt 250´-300´på renoveringar.(Dränering, värmesystem, badrum på övervåning, ytbeklädnad i några rum, bytt hälften av fönstren till 3-glas, samt en halv färdig vedbod och en balkong  ). 

Nyfiken på inkomst och om ni betalar allt kontant och/eller hur snabbt ni blir skuldfri? (Tycker att jag har det väl så slitsamt att få det att gå ihop...)

Bilder från senaste projekten:post-4173-0-55087200-1370458908_thumb.jppost-4173-0-91410900-1370458934_thumb.jppost-4173-0-33562800-1370458960_thumb.jppost-4173-0-41929000-1370458994_thumb.jppost-4173-0-56739600-1370459027_thumb.jppost-4173-0-56240000-1370459378_thumb.jppost-4173-0-50198500-1370459401_thumb.jp

Sjönära även om det är lite vildvuxet nu:

post-4173-0-09188500-1370459434_thumb.jppost-4173-0-51926500-1370459469_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Jag kan ha missuppfattat men skulle inte herrn hålla sig till häradsbetäckning ett tag? Men grattis! :biggrin:

Det var tanken faktiskt men det sket sig...

För att citera Chris, kärlek. O jag tror det är allvarligt...

//

Publicerat
  • Författare
Måste säga att jag imponeras av de ekonomiska resurser som finns uti landet.

Nyfiken på inkomst och om ni betalar allt kontant och/eller hur snabbt ni blir skuldfri? (Tycker att jag har det väl så slitsamt att få det att gå ihop...)

Kommer väl lite högre än 400,000 men det har nog inte värdslig betydelse, svindyra med renoveringar..

Sålde min dröm o fick lite stålar över så jag investerar dem i hus så länge. Bra bostadspriser gör att jag troligen klarar att renovera o få tillbaka pengarna när jag säljer, även om det blir om ett par år.

Din kåk är många ggr större än min som är på ca 130 boyta o 20 biyta.

Fördelarna med min är centralt läge men ostört område.

Liten lättskött trädgård o ganska underhålls fritt.

Perfekt o sälja till ett par där barnen flyttat ut..

//

Publicerat
Måste säga att jag imponeras av de ekonomiska resurser som finns uti landet.

Kommer väl lite högre än 400,000 men det har nog inte värdslig betydelse, svindyra med renoveringar..

Sålde min dröm o fick lite stålar över så jag investerar dem i hus så länge. Bra bostadspriser gör att jag troligen klarar att renovera o få tillbaka pengarna när jag säljer, även om det blir om ett par år.

Din kåk är många ggr större än min som är på ca 130 boyta o 20 biyta.

Fördelarna med min är centralt läge men ostört område.

Liten lättskött trädgård o ganska underhålls fritt.

Perfekt o sälja till ett par där barnen flyttat ut..

//

Även om man nu bara skulle betala räntor och hoppas att bostadsmarknaden inte kraschar och priserna ständigt ökar.

Det borde väl bli svettigt med bara ränteutgifterna varje månad? Bara någon mil från mig kostar husen runt 2 miljoner. Men med minst samma ren behov. Det torde innebär några årslöner i skuld. Bara räntorna borde ligga kring 10 000:-/mån.(2 milj i inköp, 1 milj till bort lejda renoveringar=3 i skuld)

Måste säga att jag fascineras över hur folk får det att gå runt med dessa bostadspriser.