Publicerat Juli 25, 201313 yr Att sticka är bara okej om det är hundar i vägen tycker jag. Dessutom blir avrinningen sämre ju slöare kniv man har, en slö kniv liksom slår av blodkärlen med dålig blodfors som följd. Då spelar det ingen roll hur lång och dubbeleggad den än är.
Publicerat Juli 26, 201313 yr Har jag möjlighet använder jag kniven främst då det är sten eller asfalt under djuret, har även brukat den någon vända i en plantering där jag inte kunde hitta något kulfång och var osäker på vart i planteringen jag var, vart skyttarna var och hur omgivningen utanför planteringen såg ut. Har svårt att se vad som egentligen ska vara så fasligt med att använda kniv, kan man hantera den så funkar det utmärkt, kan man inte hantera den ska man ge fan i den, detsamma gäller för bössan. Liksom bössan måste man ju också se till så att kniven är i bra skick och lämpad för ändamålet. Dom gånger jag har svårt att förstå varför vissa bär stickkniv är passkyttar som inte lämnar tornet innan jag som hundförare har kommit fram till djuret och knuffat lite på det.
Publicerat Juli 26, 201313 yr Har jag möjlighet använder jag kniven främst då det är sten eller asfalt under djuret, har även brukat den någon vända i en plantering där jag inte kunde hitta något kulfång och var osäker på vart i planteringen jag var, vart skyttarna var och hur omgivningen utanför planteringen såg ut. Har svårt att se vad som egentligen ska vara så fasligt med att använda kniv, kan man hantera den så funkar det utmärkt, kan man inte hantera den ska man ge fan i den, detsamma gäller för bössan. Liksom bössan måste man ju också se till så att kniven är i bra skick och lämpad för ändamålet. Dom gånger jag har svårt att förstå varför vissa bär stickkniv är passkyttar som inte lämnar tornet innan jag som hundförare har kommit fram till djuret och knuffat lite på det. Jaha, då behöver jag inte skriva något inlägg. Jag bara nickar instämmande med föregående talare.... Skickat från min LT18i
Publicerat Juli 26, 201313 yr Karesuandokniven har tagit fram en prototyp som är lite av ett mellanting mellan en stickkniv och ett spjut. Vet inte när/om den kommer i produktion (använder för övrigt kniv när det är för tight för att sköta avfångning med kula, men är hunden tillräckligt het är det inte lätt då heller):
Publicerat Juli 26, 201313 yr Jag har alltid en lite större kniv lättåtkommligt när jag går som hundförare eller gör eftersök, föredrar att använda kula, men det är inte alltid det är lämpligt pga hundar och kulfång. Skickat från min GT-P3110 med Tapatalk 4 Beta
Publicerat Juli 26, 201313 yr Hela tråden är en déjà vu... Men om vi väntar 4-6 mån så kan vi nog starta en ny tråd och ta det i repris. Igen...
Publicerat Juli 26, 201313 yr Jag har än så länge klarat mig bra utan stickkniv. Har gjort flera griseftersök med en Fällkniven P3Gc som enda kniv
Publicerat Juli 26, 201313 yr Lågsäsongs depressionen är nog snart över får vi hoppas. Annars går det väl bra att som här i brist på annat att återanvända gamla trådar
Publicerat Juli 26, 201313 yr Kan jag få en tråd om 6,5:ans tillförlitlighet, en tråd om gamla älgjägares skjutskicklighet, aka de är dynga på banan men i skogen är de skarpa, samt någon om att kal 20 träffar hårdare än kal 12 för att röret är trängre, om jag får det så blir jag glad, allt skrivet nynnandes till https://www.youtube.com/watch?v=1MUiSLjxuX8, eller med andra ord sådana där triviala saker som vår existens, livet efter döden och om jag får komma in!( ja svaret på den sista frågan är rätt given iofs) /Christian
Publicerat Juli 26, 201313 yr Jag har än så länge klarat mig bra utan stickkniv. Har gjort flera griseftersök med en Fällkniven P3Gc som enda kniv Är väl inte så konstigt för du får väl bara gå dödsök med dina kräk...
Publicerat Juli 26, 201313 yr Är väl inte så konstigt för du får väl bara gå dödsök med dina kräk... Haha! Jaja, jomenvisst =) Jag hade faktiskt ett dödsök för nån vecka sedan. Den behövde jag inte avliva :-P