Publicerat Juni 24, 201313 yr Får hoppas att jag kan träffa trots det iaf på robsoft oomkullrunkeliga faktum att träffarna alltid sitter sämre ju fler skott magasinet rymmer. utom för Franz. Jag tycker med att fallblockare är mycket fina och hade gärna haft en men som sagt så är kolvarna till Ruger 1 helfel på alla håll för mig.:-/
Publicerat Juni 24, 201313 yr Jag tycker med att fallblockare är mycket fina och hade gärna haft en men som sagt så är kolvarna till Ruger 1 helfel på alla håll för mig.:-/ Själv tycker jag det är ett oomkullrunkeligt faktum att det estetiska och det ergonomiska/praktiska aldrig går hand i hand, men det finns godtagbara kompromisser. Några exempel från min egen garderob i nu- och dåtid samt erfarenheter i Torsbos vapenbunker: GRS Long Range: verkligen superskön att hålla i, men ful så in i h----e. Inte ens en mor kan älska den stocken... Ruger No 1: snygg med fina linjer men på bekostnad av greppets storlek etc Antonio Zoli 1900 Black Magic: fantastisk att hålla i men ful. Och det är ju en AZ för böveln... Ruger 77 Magnum 375 H&H: skitsnygg på bild men fullkomligt vidrig att hålla i och lägga an med Blaser K95: snygg att titta på och hygglig att hålla i och skjuta med, men definitivt långt ifrån idealet vad gäller ergonomi Remington 700 Target Tactical (sån som herrn har ): snygg? Nä! Kompetent skjutmaskin som sitter bra i nävarna? JAPP! Listan kan göras lång...
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Här har du något som du kan bygga vidare på, om det passar dig. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=167051
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Författare Här har du något som du kan bygga vidare på, om det passar dig. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=167051 permanent bannlyst vill jag inte ta i!
Publicerat Augusti 4, 201312 yr permanent bannlyst vill jag inte ta i! Ok! Då har jag väl inget annat som jag vet om.
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Författare Nädå tack! jag blev pist på deras, snack så jag bad om att få åka ur! du får skriva att meoptan är skit men skrev du samma om Zeiss så sket det sig bla. Tack ändå!
Publicerat Augusti 4, 201312 yr Är det ingen av er som har fattat att en 6,5 eller en 308 dödar lika bra bara man träffar på rätt ställe. Vad i all världen ska man med elefantbössor till här i sverige? mig veterligen finns här inga elefanter. Nej jag har 0 förståelse för dessa superkalibrar, kostar bara en massa pengar i onödan som jag ser det. (Detta trots att jag har en dotter som är lika dan, hur många tjejer här i sverige är det som har licens på Blaser .45? mer än henne)
Publicerat Augusti 5, 201312 yr Är det ingen av er som har fattat att en 6,5 eller en 308 dödar lika bra bara man träffar på rätt ställe. Vad i all världen ska man med elefantbössor till här i sverige? mig veterligen finns här inga elefanter. Nej jag har 0 förståelse för dessa superkalibrar, kostar bara en massa pengar i onödan som jag ser det. (Detta trots att jag har en dotter som är lika dan, hur många tjejer här i sverige är det som har licens på Blaser .45? mer än henne) Jo, det är det väl men min 416 slår då sönder mindre än 6,5 som har högre fart för att nå minsta tillåtna anslagsenergi för klass 1 vapen. Det är en förståndig dotter som du har Mirva. Sedan är det ju alltid kul att ha om man är lite prylnörd.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Jag ville i grunden ha en 404 jeffery men då den inte gick i blaser 93 så skulle det bli en 416 rm, men fick tips av per att 416 taylor funkade fint i kompisens bössa! Vad har ni för erfarenheter? Jag får ca 675m/s med woddis 410 grains i taylorn och kanske 15m/s mer i rm men till kostnad av mer krut! detta enligt ql med 45cm pipa! Jag ville i grunden ha en 404 jeffery men då den inte gick i blaser 93 så skulle det bli en 416 rm, men fick tips av per att 416 taylor funkade fint i kompisens bössa! Vad har ni för erfarenheter? Jag får ca 675m/s med woddis 410 grains i taylorn och kanske 15m/s mer i rm men till kostnad av mer krut! detta enligt ql med 45cm pipa! Du har inte funderat på en 416WSM? Känns som om den skulle fungera rätt bra i en R93;a Jag ska själv bygga en på en Rem 700 SA under hösten. Ska bli en shift barrel med en 300WSM pipa.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr vad är det för kaliber på bilden? 416WSM i guess Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Menar du 416-300wsm? Ja, en uppneckad 300WSM hylsa såklart, vad trodde du? Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Författare Jag trodde ingenting, hade inte hört talas om denna kaliber! Kan du förklara fördelar med denna? mindre krut kanske? ja mot 416rm! prestandan är väl rätt lik 416 Taylor?
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Jag trodde ingenting, hade inte hört talas om denna kaliber! Kan du förklara fördelar med denna? mindre krut kanske? ja mot 416rm! prestandan är väl rätt lik 416 Taylor? Fördelen med den här 416 kaliber är väl framförallt att den fungerar bra i en kort mekanism! WSM hylsorna är ju dessutom tjocka i godset och tål att neckas ända upp till 458WSM utan större problem. Prestandan når nog inte riktigt ända upp till 416Taylor kanske? Men 670m/s med 400gr Woodleigh ur en 20" pipa, vid 4000bar, är helt rimligt.
Publicerat Augusti 7, 201312 yr Författare Låter trevligt, tror ni det finns mag till r93? Andra problem med denna i en r93?