Publicerat Augusti 15, 200619 yr Sådärja, dags att göra en liten presentation. Bättre lite sent än aldrig antar jag Jag är en 43 årig kvinna som bor i Slagnäs, har haft jägarexamen sedan slutet på 80-talet nån gång, minns inte riktigt. Började med fågeljakt och har haft finsk spets många år. Älgjakt började jag med 1993 och nu har jag fått prova på att gå med älghund i skogen och det är min nya passion! Menar dock inte att fågeljakten är sämre, ohh nej! Men om jag jämför att sitta på älgpass eller gå med hund så går jag naturligtvis helst med hund. Längtar efter finsk spets igen och nu försöker jag så smått plantera in de tankarna i övriga familjen. I hushållet bor en gråhundshanne som är min sambos, och hos min mor bor en gråhundstik som jag är delägare i. Ja, det var väl lite om mig det...
Publicerat Augusti 16, 200619 yr Hej jess!!!!! Kanon kul med ännu en gråhunds älskare.... Skulle vara kul om du satte in lite bilder på dem och skrev en liten histria om dem... Välkommen hit... mvh tomas
Publicerat Augusti 16, 200619 yr Kul att du också hittat Jaktsidan, hoppas du kommer att trivas Välkommen
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Tack allihopa för välkomnandet! Det var trevligt! Jag ska ta mig tid och skriva lite om vovvarna, men inte i natt.. Börjar se dubbelt av trötthet nu...
Publicerat Augusti 17, 200619 yr mm sov gott du.... jobbar du nätter eller va gör du uppe så sent på en onsdag.. mvh
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Allå allå!!! ;D Hjärtligt välkommen hit! Kul med lite fler inlandsbor!!! Och framförallt ännu en person av det kvinnliga könet! Vi är ju inte allt för många här inne!
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Älgdräparn: Jag är arbetslös fram till den 28:e när jag börjar ett nytt arbete. Blir lätt att man vänder på dygnet. Men nu måste jag vända tillbaka det eftersom ungarna börjar skolan på måndag. Ella: Tack så mycket! Så du är också från inlandet? Jag har ju bara bott i Norrbotten två år, bodde innan dess i Västerbotten, men fortfarande i inlandet.
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Allå allå!!! ;DHjärtligt välkommen hit! Kul med lite fler inlandsbor!!! Och framförallt ännu en person av det kvinnliga könet! Vi är ju inte allt för många här inne! Nej, det är Ni inte, och det skulle vara kul om man hörde lite mer och oftare ifrån Er också.
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Jag brukar hålla en lite låg profil när det gäller jakt. Även om jag jagat många år så blir det inte många jaktdagar, och har inte så himla mycket erfarenhet.. och som teoretiker brukar man inte bli så poppis..
Publicerat Augusti 17, 200619 yr Jag brukar hålla en lite låg profil när det gäller jakt. Även om jag jagat många år så blir det inte många jaktdagar, och har inte så himla mycket erfarenhet.. och som teoretiker brukar man inte bli så poppis.. Teoretiker finns det gott om härinne...det gäller bara att hålla det hemligt så att ingen avslöjar dig
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Ella: Tack så mycket! Så du är också från inlandet? Jag har ju bara bott i Norrbotten två år, bodde innan dess i Västerbotten, men fortfarande i inlandet. Japp, ca: 5-6mil är det väl från Slagnäs till dit där jag är uppvuxen......Arvidsjaur!!! ;D Bor sedan 2år i Piteå där jag jobbar, men har alla jaktmarker kring Arvidsjaur.
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Kettukiller: Jaså, det är det som är hemligheten?! Och nu har jag avslöjat mig.. attans! Ella: Ja, det är ju inte långt från mig inte! Jag jagar dessutom både utanför Slagnäs och utanför Glommersträsk. Jagar du mest småvilt eller både och?
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Jepp...nu är det redan försent...tyvärr.. ..Nåja, man lär av sina misstag...förhoppningsvis...
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Hej o välkommen! Kul med ännu en från Norrbotten som kan hjälpa att stå emot när sörlänningarna retar oss
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Tack så mycket rosen! Ja, ännu en norrlänning och aldrig har jag sett ett vildsvin i verkligheten..
Publicerat Augusti 18, 200619 yr Inte jag heller, börjar tro att det där med vildsvin är ett påhitt och att det aldrig existerat en enda vild gris...