Publicerat Juli 4, 201312 yr Hej jag behöver hjälp med att få igång min Acorn 6210 så att den skickar mail till mig. Jag har ett simkort med fri surf på och jag har haft det i en åtelkamera förut och det har funkat bra. Min nya Acorn tar kort hela tiden precis som jag vill och det står på displayen att jag har Telia och full mottagning. Så felet måste ligga i vad jag har skrivit i för inställningar så som port och APN osv.. Jag skriver i allting i ett program i datorn och sedan sparar det i minneskortet i åtelkameran.
Publicerat Juli 4, 201312 yr Författare Så jag behöver veta vad någon med en fungerande lika kamera har för inställningar:) Om nån har tid och lust att hjälpa mig så är jag evigt tacksam:)
Publicerat Juli 4, 201312 yr Författare Jo jag får ringa dit imorgon annars, köpte den imorse och har grejat med den hela dagen. blir så frustrerad!!
Publicerat Juli 5, 201312 yr Hej. Jag har en sådan, jag har inställningarna sparade hemma så kan skicka in dem här ikväll, gäller TELIA, vet inte vilken operatör du har? Finns en till tråd på forat där uppgifterna till de olika operatörerna står om jag inte miss fel, så sök på det.
Publicerat Juli 5, 201312 yr http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/36490-ltl-acorn-mms-telia-och-android-telefon/#entry590072 http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/38033-atelkamera-mms/#entry620275 Här var dom visst.
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare Aa det är Telia det gäller, men jag har bara fri surf på kortet. Knappt nå pengar alls. Men jag vill bara att den ska skicka bilder via mailen. Det funkade bra på en Bolyguard jag hade förut. Så det är väl inställningarna för surfen jag behöver men det kanske är samma? På min förra kamera kunde man välja om den skulle skicka sms eller via nätet, och om den skulle skicka bilderna direkt när dom togs eller manuellt? Kan det ha med det att göra?
Publicerat Juli 5, 201312 yr Vissa av acorn 6210mm har problem med att skicka via gprs Jag har en av dom, och säljarn på e-bay struntar i det och säger att det inte är deras problem.
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare fan va drygt, sånt kan man blir irriterad på!. Men jag behöver dom rätta SMTP inställningarna för Telia. Har du dom?
Publicerat Juli 5, 201312 yr fan va drygt, sånt kan man blir irriterad på!. Men jag behöver dom rätta SMTP inställningarna för Telia. Har du dom? beror på vad mailkonto du har men smtpserver ska vara smtprelay1.telia.com port 25
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare Okej, jag har två bilder på hur jag har skrivit i programmet. men verkar inte som att man kan lägga upp dom här. har du någon mail jag kan skicka till och du kanske kan titta vad jag har gjort för fel? om du har tid och ork?
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare Jag skrev av det. APN: online.telia.com Account: Password: Smtp Server: smtprelay1.telia.com Port:25 Sender Email: ViktorMartensson98@hotmail.com Password:xxxxxxxx Recipients Email:Viktormartensson98@hotmail.com Phone No:004670036XXXX Det är vad jag har skrivit i Smtp Mode..
Publicerat Juli 5, 201312 yr Författare MMS Mode: Manual Url: http://mmss/ APN: mms.telia.se Gateway: 193.209.134.132 Port: 8080 Phone No: 04670036XXXX Email: viktormartensson98@hotmail.com Account: mms Password: Telia Phone or Email: viktormartensson98@hotmail.com Phone or Email: 04670036XXXX
Publicerat Juli 21, 201312 yr Författare Skickade tillbaka kameran och fick en ny Ltl Acorn 6210. Men på den här står det "No mm1" på displayen ist. Har läst runt lite och kommit fram till att kameran från början är två delar, en kamera del och en mms/gprs del.. Och No mm1 betyder att delarna inte är ihop installerade eller nått sånt skit. Nån som vet om det finns något jag kan göra eller är det bara att skicka tillbaka den här också ??
Publicerat Juli 21, 201312 yr Författare Hmm, har dock satt i simkortet i en telefon och ringt upp min vanliga tele. Konstigt är väl bara att ringa affären imorn igen då