Publicerat Juli 21, 201312 yr Jag skulle vara mycket intresserad av att byta gris mot björnjakt! Bor i Uppland och har bra med gris. Mvh Rickard
Publicerat Juli 21, 201312 yr Vad vinner du på det? Prata med honom istället Prova själv att gå ned från tornat på en 90 sträcka och stoppa en arg storväxt man i en bil för att prata. Jag vinner troligtvis inget på detta men vägrar bli trackaserad på det viset för att jag jagar. Vi jägare blir anmälda titt som tätt av personer i APU bl.a. på ibland lösa grunder därför tycker jag att vi ska sätta ned foten när dom går över gränsen
Publicerat Juli 21, 201312 yr Förstår mig inte på alla jägare som har så mycket gris, (som han ovanför här, lägger upp en bild på massa gris och den va bara 1 av 7 åtalar) att dom inte kan ge ut gratis jakt till ungdomar... 1gris för mig som ungdom som bor i norra Dalarna skulle bli ett minne för livet medans för jägarna där nere bara skjuter och skjuter.. Varför är de så?
Publicerat Juli 21, 201312 yr Detta är en populär post. Antar att du syftar på min bild....jag betalar ju en massa pengar för att jaga i Östergötland och Södermanland så det är ju inte gratis direkt. Jag bor här dessutom. Jag har ingen Björn att jaga ex, det ser ju olika ut runt om i landet. Du kan ju inte sitta och gnälla på att ni inte har någon gris i Dalarna och att vi ska bjuda ned er hit för att jaga...finns hur många jakter som helst som du kan köpa här alternativt ta kontakt med bönder runt omkring på bygden eller om du sedan kan byta till dig jakt ex älg i September mot lite grisjakt har du en del att vinna. Man måste ju ge något för att få något. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 21, 201312 yr Okej men de är än annan sak när du betalar, men såna där bönder som klagar på vildsvinen och sen tar mycket betalt så att de inte är någon som har råd att betala den summan... Och jag kan ju inte byta någon jakt när jag bara är 17år, jag har ju inget att byta med när jag knappt får jaga själv här.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Okej men de är än annan sak när du betalar, men såna där bönder som klagar på vildsvinen och sen tar mycket betalt så att de inte är någon som har råd att betala den summan... Och jag kan ju inte byta någon jakt när jag bara är 17år, jag har ju inget att byta med när jag knappt får jaga själv här. du og en kombis kan køre en tur til Lessebo i denne uge så kan i skyde en gris hver til en pris på 30 kr kg udtagen ingen gris så total gratis kalle dk.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Detta är en populär post. Har jag nåt som nån annan inte har så försöker jag lösa det. Oavsett om jag jagar gratis eller betalar en sudd med pengar så är min inställning att kan jag ge någon sin första kontakt med ett nytt vilt så gör jag det. Jag tar inte betalt och förväntar mig heller inte att betala för mig om jag åker nånstans och ska jaga (dagkort etc för typ 100:- är ju en sak). Nedlagt vilt tillfaller jaktlaget om inget annat överrenskommits. Sitta och klappa sig på tjocka magen över att ha pejat ett 20tusen för ett arrende med en massa vilt ger jag inte mycket för. Bättre vi håller ihop och ger varandra de möjligheter man kan. Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Detta är en populär post. Jo Bohman visst ska man hjälpa varandra, i synnerhet de man känner. Men jag tror väl inte att du tar med en massa folk på grisjakt i vetet på kvällarna som du inte känner? Jag uppfattar ju problemet att de som bor norröver och inte har gris på marken gärna vill jaga gris. Jag vill gärna jaga vitsvanshjort, svartbjörn osv men har svårt att se någon finne jag inte känner tar med mig på en hjortjakt eller en kanadick för den delen heller. Vi har ju olika förutsättningar runt om i landet. Ex är jag lite småsur över detta med vårbock i vissa nordligare län. Så mitt tips till Ragnarsson är ju att ligga på, försök lära känna folk med marker, det är inte bara pengar som styr utan kontakter och hur framåt man är som person. Personligen tar jag alla chanser jag kan att skaffa nya jaktkontakter och detta forum är ett bra exempel. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 21, 201312 yr du og en kombis kan køre en tur til Lessebo i denne uge så kan i skyde en gris hver til en pris på 30 kr kg udtagen ingen gris så total gratis kalle dk.Bra deal Calle! Ragnarsson, nappa på det, bra pris också och du får med köttet hem :-)iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 21, 201312 yr Jo Bohman visst ska man hjälpa varandra, i synnerhet de man känner. Men jag tror väl inte att du tar med en massa folk på grisjakt i vetet på kvällarna som du inte känner? Det har hänt, men då går dom som rotetvåa. Mitt inlägg var för övrigt inte riktat specifikt till dig även om det lite olyckligt ligger just efter ditt inlägg. Vårbock vill jag också ja *surar* iPad Tapatalk HD Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Fan också, det blev knas men ni ser var mitt inlägg börjar >_> Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Ha ha Rotetvåa......kanske skulle se TopGun ikväll igen....var ett tag sen. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 21, 201312 yr du og en kombis kan køre en tur til Lessebo i denne uge så kan i skyde en gris hver til en pris på 30 kr kg udtagen ingen gris så total gratis kalle dk. Ja de hade jag velat göra, men nu tror jag inte att någon som hat körkort har lust att köra mig ca 90mil enkel resa tyvärr... Tack ändå!
Publicerat Juli 21, 201312 yr Vill fan inte jaga gris snart börjat Bockjakten sen Björnjakten sen älg jakten sen toppjakten på tjäder sen Åteljakten på räv- Så varför jaga EN DUM GRIS ? som går o nöffa i småland ? Nepp inget för en jämtlänning som jag skrev tidigare kan man sakna nåt man inte har
Publicerat Juli 21, 201312 yr Ja de hade jag velat göra, men nu tror jag inte att någon som hat körkort har lust att köra mig ca 90mil enkel resa tyvärr... Tack ändå! nej det helt ok,men jegkøre 4x enkel rejse i mdr 30 mil + 4g færge for at tilse mit jagtområde og sørge for at maskinerne køre samt belysning og andet vildtværd mvh kalle dk.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Vill fan inte jaga gris snart börjat Bockjakten sen Björnjakten sen älg jakten sen toppjakten på tjäder sen Åteljakten på räv- Så varför jaga EN DUM GRIS ? som går o nöffa i småland ? Nepp inget för en jämtlänning som jag skrev tidigare kan man sakna nåt man inte har Drevjakt på gris är så nära björnjakt man kan komma med skillnaden att man kan jaga det hela säsongen
Publicerat Juli 21, 201312 yr Jag har haft förmånen att tack vare bytesjakt, goda kontakter och ett ganska offensivt sökande fått delta intressanta jakter med nya vilt. Vissa gånger ha jag varit ensam ibland har jag haft nöjet att få ta en kompis med. Men det gäller att bjuda till, vara ödmjuk och offra både tid på köra en bit och erbjuda bra jakt tillbaka. Vissa jakter har bliivit årligt återkommande medan andra försvunnit och nya kommit till under årens lopp. Är väldigt lärorikt att jaga med olika människor på olika sätt efter olika vilt, plus att ditt kontaktnät med tiden kommer att växa och på så sätt generera mer jakt.
Publicerat Juli 21, 201312 yr Drevjakt på gris är så nära björnjakt man kan komma med skillnaden att man kan jaga det hela säsongen trodde det var tvärtom