Publicerat Juli 14, 201313 yr Har fixat min första vildsvins åtel, Och nu vill jag så klart köpa en Åtelkamera. Har kikat runt på diverse internet sidor och forum och fattar bara mindre ju mer jag läser. Kraven är att den ska kunna skicka Mms och mail, Är osynliga Ir-lampor ett måste? vill ju inte skrämma bort djuren. Har kollat på märken som Uovision,Scout guard,Bolyguard,Acorn,Bushnell, Albecom. men alla verkar i princip lika Vilken kamera använder du och vilken skulle du köpa om du köper en ny? // En förvirrad Viktor
Publicerat Juli 14, 201313 yr Köp en ouvision av Z-aim och du kommer inte att bli besviken! Kameran kan du lita på och den gör de den ska, samt att börjar den strula så har du alltid Z-aim att vända dig till. Fixar inte dom ett fel fixar ingen de
Publicerat Juli 14, 201313 yr MartiN-N, får du rabatt för reklam eller? Vet då problem som Z-Aim inte har fixat som har varit väldigt enkla...Uovision kamerorna har jag sett att folk på det andra forumet har problem med, iaf GPRS.
Publicerat Juli 14, 201313 yr Scoutguard och Bolyguard samma produkt i princip, olika namn. Har 2 st med mms funktion. Funkar klanderfritt men kör externt batteri på bägge. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 14, 201313 yr Har ingen själv, men super pris på denna som många verkar tycka är bra.. http://www.nettojakt.se/atelkamera-sg550m-8m-gprs.html
Publicerat Juli 14, 201313 yr Har inte ett piss med reklam att göra! Min uppfattning av Z-aim är att dom är duktiga, kunniga, pålitliga och framför allt kändes det som att dom verkligen ville hjälpa till att lösa problemet jag hade med min kamera!
Publicerat Juli 14, 201313 yr Har en Uovision 565 black ur. Jävligt nöjd med den, enda problemet, har varit handhavaren.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Författare Nu har jag beställt en Uovision UM565 MMS/GPRS 8MP Invisible. Vilket mobilabonnemang har ni? Och är det ett vanligt simkort eller Microsim? Tänkte bara ta ett Telia tankkort
Publicerat Juli 16, 201313 yr du kommer att bli mer än nöjd. Det är vanligt simkort i kameran och som någon tidigare svarat så är det troligaste felet handhavande. Så har det varit för mig. Trodde min strulade och började mixtra med inställningarna. Då var orsaken att jag kört slut på månadskvoten datattrafik. Fick återställa till fabrisinställningarna och börja om därifrån. Har gott som tåget sen dess. Jag kör med Telias mobilsurf. kontantkort. /M
Publicerat Juli 16, 201313 yr Tja,har en scoutgard med mms/gprs. Har inte satt mig in i kameran än,hur funkar det där med gprs? Vilket abonnemang ska man välja för det? /Lars.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Skickar du med Gprs går bilderna som datatrafik, och till din mail. Via MMS kan du skicka bilder till telefon och mail, MMS bilderna är 640x480 i storlek. Jämfört med Gprs vars bildstorlek är 800x600. Kontantkort går bra, måste ha surf på kortet. /Martin
Publicerat Juli 16, 201313 yr Tack för svar. Så om jag använder mobilen till att kolla bilderna som skickats via gprs till min mail så kostar det samma som ett mms? Kan man isf använda ett kort utan surf? /Lars.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Tack för svar. Så om jag använder mobilen till att kolla bilderna som skickats via gprs till min mail så kostar det samma som ett mms? Kan man isf använda ett kort utan surf? /Lars.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Författare Ingen fara. Beställde precis ett vanligt Telia refill kort. Men vist har man en viss surf på dom vanliga? Är ju riktigt smutt att köra gprs (mail) då det är lika som ett mms när man har mailen i telefon
Publicerat Juli 16, 201313 yr Tror det är surf på alla kort nu för tiden. Måste bara aktivera surfen.
Publicerat Juli 16, 201313 yr Du köper fri surf för 500kronor om året så kan du få bilder till du spyr För mig blir de billigare än mms då jag kanske måste tanka kortet med minst 100kr om året!
Publicerat Juli 16, 201313 yr Blir dyrt med många mms. bytte till epost nu. Blir dock skogstokig på Telias gprs inställningar. Fick till att skicka bilder men får bara en grå bild....varför? Någon som har tips. Är det pga dålig täckning?
Publicerat Juli 16, 201313 yr Hjälpte föga! Samma resultat. Kör via smtprelay1 servern som rekommenderas men normalt kör man ju mailout numera eller ?
Publicerat Juli 18, 201313 yr Kan någon vänlig själ ge mig Telias inställningar för epost via Scoutguard?