Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Min premiär i dag, och mina första fällda vilt! (Bilder också)

Featured Replies

Publicerat
Jag ska säga i sanningens namn så hade jag inte några nerver alls, och inte så hög puls att jag blev vinglig eller ytlig i andningen heller. Kändes lugnt och bra, som att det var det här jag skulle göra liksom. Konsigt kanske men så var det.

Först låg jag uppe på en bergknalle länge (jag hade blåmärken på höftbenens framsida i fler dagar :) )och tittade i kikarsiktet, men det var dimma så vi gick ner och smög och kröp närmare och från en annan bättre vinkel,, sen ladde jag mitt magasin och siktade ganska  länge innan jag tyckte att den stod bra och still. Inte så lätt när de är så många och inte står de still hela tiden heller ju..

Har bestämt att gå ut i morgon igen, detta var ju skoj! Önskar nästan att jag hade en liten Mannlicher... för den VAR fin verkligen.

/C

Nu börjas det :D inte nog med att det är skoj att jaga, grejorna är kul oxå....å dyra!....grattis till din fina invigning i jägarkåren..

Publicerat

J Ä T T E  [glow=red,2,300]G R A T T I S[/glow]

;D

Publicerat

Ja det ska erkännas att jag har svart bälte i shopping och det är en bonus med alla prylar som tillhör jakt och skytte!! Herregud, man skulle kunna ruinera sig på nolltid!

Hittade häromdagen en superfin höftväska från Chevalier, som man bär bak på ryggen/rumpan liksom, som har inbyggt sittunderlag, går att göra om till fågelsäck i ett nafs och är mjuk och prasselfri,  och lite dyr. Inte så jättefarligt men ändå. Kul är det i alla fall!!

Nu börjas det :D inte nog med att det är skoj att jaga, grejorna är kul oxå....å dyra!....grattis till din fina invigning i jägarkåren..
Publicerat

Grattis

Publicerat

Srålande berättelse, vilken premär!! :o Stort grattis till dig

Publicerat
Än är de bara tarmdragna så jag vet inte exakt var skotten sitter men de satt i alla fall vitalt!

Jag e ny på gås men det som står ovan?? är det nån speciell procedur man skall göra med gås??

skall ut nu i helgen och jag vet att det KAN finnas gås där då kan det vara bra att veta hur man gör ??? ::)