Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävlingsjakten 2013

Featured Replies

• Svar 192
  • Visningar 18,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Har blivit 41 grävlingar för Tyson hittills denna säsongen trots 3 veckors bortgång pga björnjakt. Nu måste han dock vila några dagar då han skadade tassen och nosen vid senaste jakten. Men hoppas han

• Blev bara en i kväll. Men det var i stället första viltet för Maja.

• Tagit 27 stycken grävlingar denna säsongen hittills på 10 släpp med min laika.  Nu blir det vila från grävlingsjakten ett tag och istället hoppas på att vi hittar någon nalle när vi åker norröver.

Posted Images

Publicerat

Bara att hoppas att det inte kommer ett foto på en kvittering... ;)

Haha den dagen :thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Hade ett jäkla skumt stånd inatt. Vet inte vad det var för kom aldrig in på det.

Det började med att hunden gav ett lite halvhögt skall, ungefär samma som han ger då han "driver", låter rent löjligt men denna gången drog det inte iväg utan det kom några få småskall sedan blev det tyst sådär en 15-20 sekunder, då fick jag tre rejäla skall sedan tyst ungefär lika länge så lite småskall men nu hade det flyttat sig en liten bit i sidled, sedan kom något ordentligt skall och så några små direkt efter. Fortsatte så i ca 15 min innan det drog iväg i en jäkla fart och det brakade som fan i skogen, hunden kom tillbaka efter ca 20 min.

Jag har inte upplevt det här beteendet hos honom förut och han har mött både kronhjort, älg, gris, grävling, räv, mård, lo och rådjur, då har det varit ordentliga skall på dom det blivit stopp på men detta verkar ha varit stilla men han var liksom inte riktigt på den.

Vi har haft en björn i trakten som varit rätt aktiv i vårat område senaste tiden, kan det vara så att det var den han mötte?

Publicerat

Så där brukar det nästan vara när min laika hittar smågrisar. Men det där sista brakandet låter skumt.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

Publicerat
  • Författare

Möjligt, vi har inte så mycket gris på den marken utan det är endast enstaka förbipasserande och hittills mest ensamma vuxna djur. Men dom sköt några ur en grupp 3 km därifrån i somras så inte omöjligt.

Publicerat

Den här herren besökte grisåteln inatt och blev kvar där.

post-6266-0-08900200-1376671743_thumb.jp

Publicerat

Blev grävling nr: 6 i kväll !!

Publicerat

en björn brakar väldigt sällan låter som älg o att din hund bara hade en dålig dag eller jävligt liten kalv o han försökte ta den!

Publicerat

Har blivit två till i natt. 18 nu,.

Publicerat
  • Författare

en björn brakar väldigt sällan låter som älg o att din hund bara hade en dålig dag eller jävligt liten kalv o han försökte ta den!

Får hoppas på dålig dag då, han har aldrig bitit vilt tidigare och visar inte några tendenser till det heller.

Publicerat

Fick precis reda på att en markägare har fått hyresgäster under ladan och de ska visst vräkas B-).

Publicerat

Man blir inte alls sugen på att komma ut i skogen när man ser dessa bilder :dry: , bra jobbat allihop! :smile:

Publicerat

Det bidde en grävling istället för bock igår. Fjärde grävlingen denna sommar, i detta fall en liten hona på sisådär 3-4 kg.

1003356_204086533085641_364183753_n.jpg

Publicerat

Tagit 27 stycken grävlingar denna säsongen hittills på 10 släpp med min laika.  Nu blir det vila från grävlingsjakten ett tag och istället hoppas på att vi hittar någon nalle när vi åker norröver.

Riktigt jävla bra! :)

Publicerat

Keybone vars åker du? Semi Norrland eller riktiga

Publicerat

Blev en i natt för Funny. Hennes 12e.

Publicerat

Blev en i natt för Funny. Hennes 12e.

Förmodligen även den argaste :sweat:

Publicerat

En till på åteln ikväll.

post-6266-0-98268200-1377209831_thumb.jp

Publicerat

Räknas åtelgrävlingar? ;)

Sköt nr.3 för Maja nyss. Nu skäller hon gris istället.

Publicerat

Grävling som grävling :wink:  Skulle jaga gris men det blev en grävling istället :woot:

Publicerat

Åtelgrävlingar kan väl knappt räknas.....;)

Själv putsade jag siffrorna lite, ett tag var det reducerat, grävlingarna 8 - Urban 5. Tyvärr slutade det på 9-5. Nya tag i kväll.

Alla stavfel beror på för stora tummar till för liten lur

Publicerat

Jag och Eliasson var ute lite med Lina i natt. Blev 3 grävsvin.

Totalt 23 för damlaget i höst.

Publicerat

Skulle egentligen inte jaga i kväll. Men så dök det upp en straffspark. :)

Grannen ringde och tipsade om en grävling mitt i byn. Tog längre tid att plocka fram grejerna än det tog för Funny och mig att fixa det. Hennes 13:e.

Publicerat

Idag satt det en Stor Grävlings hona i fällan  :thumbsup:

post-4850-0-31483300-1377710622_thumb.jp