Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grävlingsjakten 2013

Featured Replies

Publicerat

Var ute en liten sväng i ikväll och det gick fint.

Räknas denna eller?

Luktade som grävling, åt grävlingsmat och sköts precis utanför grytet.. :rolleyes:

8uzujaby.jpg

• 3 months later...
  • Svar 192
  • Visningar 19,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Har blivit 41 grävlingar för Tyson hittills denna säsongen trots 3 veckors bortgång pga björnjakt. Nu måste han dock vila några dagar då han skadade tassen och nosen vid senaste jakten. Men hoppas han

• Blev bara en i kväll. Men det var i stället första viltet för Maja.

• Tagit 27 stycken grävlingar denna säsongen hittills på 10 släpp med min laika.  Nu blir det vila från grävlingsjakten ett tag och istället hoppas på att vi hittar någon nalle när vi åker norröver.

Posted Images

Publicerat

Hittade ett nytt gryt på marken och satte upp kameran för att kolla om det var någon hemma. Den här tittade ut imorses. Blir bra att släppa hundar ifrån i Augusti!!bagejube.jpg

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

Publicerat

Gick bättre än förväntat för mig i höst,

20 för laika/karlaren

Foxhounden fick vara med och avsluta på 5st,

Sen blev de 10skjutet för kompisens grythundar,

Tysk jaktterriern verkar lovande, skjutit 3 för henne efter bra jobb och hon är knappt ett år.

Så är de någon som behöver hjälp med grävlings hundar så tveka inte att höra.av er,

post-1171-0-90443400-1396967374_thumb.jp

Publicerat

Ja det var ju ett bra tag sen vi sammanfattade säsongen 2013. Tror vi slutade på 42 för damlaget. Blev ju t.o.m 3st för den som egentligen inte skulle jaga grävling. ;)

Men går det bara att jaga med gammeltanten till hösten så ska jag försöka komma över 250 för henne. :)

• 1 month later...
Publicerat

Någon som planerat någon rolig jakt till den sommaren?

Bara jag som är sjukt sugen på grävlingsjakt!?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Någon som planerat någon rolig jakt till den sommaren?

Bara jag som är sjukt sugen på grävlingsjakt!?

Längtar satan till 1/8! Då ska edda börja jagas in :D först o främst på grävlingarna under grannens ladugård! Så , ja, jag är också sjukt sugen! :D

Publicerat
  • Författare

Första veckan i Augusti kommer jag och ett par till att köra en grävlingsturne. Bara grävlingsjakt med ställande hundar och grythundar, vi kommer starta i Dalarna, fortsätta ner förbi Örebro län och vidare genom Västmanland för att slutligen hamna i sthlm.

Så visst har jag planer, planen är att det ska bli många grävlingar i backen. Kompisen har också en östlaika som ska börja jaga lite smått till hösten som ska med och lära sig ställa grävling.

Publicerat

Första veckan i Augusti kommer jag och ett par till att köra en grävlingsturne. Bara grävlingsjakt med ställande hundar och grythundar, vi kommer starta i Dalarna, fortsätta ner förbi Örebro län och vidare genom Västmanland för att slutligen hamna i sthlm.

Så visst har jag planer, planen är att det ska bli många grävlingar i backen. Kompisen har också en östlaika som ska börja jaga lite smått till hösten som ska med och lära sig ställa grävling.

De där lät förbannat kul, nåt sånt vill jag va med om! :)

Publicerat

det är 2014 nu så kanske en ny tråd?

Publicerat

De där lät förbannat kul, nåt sånt vill jag va med om! :)

Du får väl försöka hänga på oss nån gång till hösten.
Publicerat

Du får väl försöka hänga på oss nån gång till hösten.

Ja gärna! Har varit på en skyddsjakt under ladugård med kompisen terrier, blev ju inte mindre sugen på att jaga.

Publicerat

behövs det nån pass skytt så e det bara att ringa

Publicerat

Samma här, ställer gärna upp som skytt i skåne!

Publicerat

Jo de finns planer här,

Börjar i dalarna nån dagar sen hemöver å lägga i hög växeln 3-5 olika marker.som.vi ska holla koll på å se till satt några grävlingar stryker med, sen dalarna å kika igen och i samma veva leta på nån bjärn,

Den blir de nog en häst sko neråt och jaga.å köra nått släpp i värmland :)

Publicerat
  • Författare

behövs det nån pass skytt så e det bara att ringa

Passkytt och passkytt, kommer du till Västmanland får du skjuta iaf.

dom får göra en sverige turne :thumbsup:

Inte helt otänkbart, får vi bara marker hela vägen så :)

Passkytt? Grävling ska jagas med ställande hund. ;)

Klart vi kör med ställande.

Jo de finns planer här,

Börjar i dalarna nån dagar sen hemöver å lägga i hög växeln 3-5 olika marker.som.vi ska holla koll på å se till satt några grävlingar stryker med, sen dalarna å kika igen och i samma veva leta på nån bjärn,

Den blir de nog en häst sko neråt och jaga.å köra nått släpp i värmland :)

Jag är rätt säker på att du ska en vända till Kloten och släppa stövare på räv också då du är klar med björnarna.

Publicerat

Dit ska jag nog hitta...;)

Publicerat

Passkytt och passkytt, kommer du till Västmanland får du skjuta iaf.

Inte helt otänkbart, får vi bara marker hela vägen så :)

Klart vi kör med ställande.

Jag är rätt säker på att du ska en vända till Kloten och släppa stövare på räv också då du är klar med björnarna.

Garanterat kommer jag att husera i kloten och då är de inte bara räv som får springa, finns en å annan mård å grävling som jag vet om ;)

Kenneth då kan du bli med upp, för då behövs de flexibla skyttar:)

Publicerat

Garanterat kommer jag att husera i kloten och då är de inte bara räv som får springa, finns en å annan mård å grävling som jag vet om ;)

Kenneth då kan du bli med upp, för då behövs de flexibla skyttar:)

Bara att höra av dig...så ska vi se om jobbet vill att jag åker
Publicerat

De kan vi försöka fixa :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Jocke behöver ni en till säker spets som iprincip bara jagar grävlingen natte tid så hojta till :)

• 2 weeks later...
Publicerat

Lite kul att både teffek och storviltsjägaren skjutit grävling till höger och vänster men bara lagt up en varsin bild på hela året :D  

Publicerat
  • Författare

Lite kul att både teffek och storviltsjägaren skjutit grävling till höger och vänster men bara lagt up en varsin bild på hela året :D

Vi är jägare inte fotografer ;)