Publicerat December 17, 201312 yr Var ute en liten sväng i ikväll och det gick fint. Räknas denna eller? Luktade som grävling, åt grävlingsmat och sköts precis utanför grytet..
Publicerat April 8, 201412 yr Hittade ett nytt gryt på marken och satte upp kameran för att kolla om det var någon hemma. Den här tittade ut imorses. Blir bra att släppa hundar ifrån i Augusti!! Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
Publicerat April 8, 201412 yr Gick bättre än förväntat för mig i höst, 20 för laika/karlaren Foxhounden fick vara med och avsluta på 5st, Sen blev de 10skjutet för kompisens grythundar, Tysk jaktterriern verkar lovande, skjutit 3 för henne efter bra jobb och hon är knappt ett år. Så är de någon som behöver hjälp med grävlings hundar så tveka inte att höra.av er,
Publicerat April 8, 201412 yr Ja det var ju ett bra tag sen vi sammanfattade säsongen 2013. Tror vi slutade på 42 för damlaget. Blev ju t.o.m 3st för den som egentligen inte skulle jaga grävling. Men går det bara att jaga med gammeltanten till hösten så ska jag försöka komma över 250 för henne.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Någon som planerat någon rolig jakt till den sommaren? Bara jag som är sjukt sugen på grävlingsjakt!? Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 7, 201412 yr Någon som planerat någon rolig jakt till den sommaren? Bara jag som är sjukt sugen på grävlingsjakt!? Sent from my iPhone using Tapatalk Längtar satan till 1/8! Då ska edda börja jagas in först o främst på grävlingarna under grannens ladugård! Så , ja, jag är också sjukt sugen!
Publicerat Juni 7, 201412 yr Författare Första veckan i Augusti kommer jag och ett par till att köra en grävlingsturne. Bara grävlingsjakt med ställande hundar och grythundar, vi kommer starta i Dalarna, fortsätta ner förbi Örebro län och vidare genom Västmanland för att slutligen hamna i sthlm. Så visst har jag planer, planen är att det ska bli många grävlingar i backen. Kompisen har också en östlaika som ska börja jaga lite smått till hösten som ska med och lära sig ställa grävling.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Första veckan i Augusti kommer jag och ett par till att köra en grävlingsturne. Bara grävlingsjakt med ställande hundar och grythundar, vi kommer starta i Dalarna, fortsätta ner förbi Örebro län och vidare genom Västmanland för att slutligen hamna i sthlm. Så visst har jag planer, planen är att det ska bli många grävlingar i backen. Kompisen har också en östlaika som ska börja jaga lite smått till hösten som ska med och lära sig ställa grävling. De där lät förbannat kul, nåt sånt vill jag va med om! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 7, 201412 yr De där lät förbannat kul, nåt sånt vill jag va med om! Sent from my iPhone using Tapatalk Du får väl försöka hänga på oss nån gång till hösten.
Publicerat Juni 7, 201412 yr Detta är en populär post. det är 2014 nu så kanske en ny tråd? inte för oss. För oss börjar året 1/8
Publicerat Juni 8, 201412 yr Du får väl försöka hänga på oss nån gång till hösten.Ja gärna! Har varit på en skyddsjakt under ladugård med kompisen terrier, blev ju inte mindre sugen på att jaga.Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juni 8, 201412 yr Detta är en populär post. Passkytt? Grävling ska jagas med ställande hund.
Publicerat Juni 8, 201412 yr Jo de finns planer här, Börjar i dalarna nån dagar sen hemöver å lägga i hög växeln 3-5 olika marker.som.vi ska holla koll på å se till satt några grävlingar stryker med, sen dalarna å kika igen och i samma veva leta på nån bjärn, Den blir de nog en häst sko neråt och jaga.å köra nått släpp i värmland
Publicerat Juni 8, 201412 yr Författare behövs det nån pass skytt så e det bara att ringa Passkytt och passkytt, kommer du till Västmanland får du skjuta iaf. dom får göra en sverige turne Inte helt otänkbart, får vi bara marker hela vägen så Passkytt? Grävling ska jagas med ställande hund. Klart vi kör med ställande. Jo de finns planer här, Börjar i dalarna nån dagar sen hemöver å lägga i hög växeln 3-5 olika marker.som.vi ska holla koll på å se till satt några grävlingar stryker med, sen dalarna å kika igen och i samma veva leta på nån bjärn, Den blir de nog en häst sko neråt och jaga.å köra nått släpp i värmland Jag är rätt säker på att du ska en vända till Kloten och släppa stövare på räv också då du är klar med björnarna.
Publicerat Juni 9, 201412 yr Passkytt och passkytt, kommer du till Västmanland får du skjuta iaf. Inte helt otänkbart, får vi bara marker hela vägen så Klart vi kör med ställande. Jag är rätt säker på att du ska en vända till Kloten och släppa stövare på räv också då du är klar med björnarna. Garanterat kommer jag att husera i kloten och då är de inte bara räv som får springa, finns en å annan mård å grävling som jag vet om Kenneth då kan du bli med upp, för då behövs de flexibla skyttar:)
Publicerat Juni 9, 201412 yr Garanterat kommer jag att husera i kloten och då är de inte bara räv som får springa, finns en å annan mård å grävling som jag vet om Kenneth då kan du bli med upp, för då behövs de flexibla skyttar:) Bara att höra av dig...så ska vi se om jobbet vill att jag åker
Publicerat Juni 20, 201412 yr Första veckan i Augusti kommer jag och ett par till att köra en grävlingsturne. Bara grävlingsjakt med ställande hundar och grythundar, vi kommer starta i Dalarna, fortsätta ner förbi Örebro län och vidare genom Västmanland för att slutligen hamna i sthlm. Så visst har jag planer, planen är att det ska bli många grävlingar i backen. Kompisen har också en östlaika som ska börja jaga lite smått till hösten som ska med och lära sig ställa grävling. Jocke behöver ni en till säker spets som iprincip bara jagar grävlingen natte tid så hojta till
Publicerat Juni 29, 201412 yr Lite kul att både teffek och storviltsjägaren skjutit grävling till höger och vänster men bara lagt up en varsin bild på hela året
Publicerat Juni 29, 201412 yr Författare Lite kul att både teffek och storviltsjägaren skjutit grävling till höger och vänster men bara lagt up en varsin bild på hela året Vi är jägare inte fotografer