Publicerat Oktober 4, 201312 yr Kan bara rapportera in två grävlingar so far, och tyvärr skjutna utan hund... Hur upplever ni att grävlingen gör vid regn? ligger den kvar i gryt? eller är det värt att gå ut endå?
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Kan bara rapportera in två grävlingar so far, och tyvärr skjutna utan hund... Hur upplever ni att grävlingen gör vid regn? ligger den kvar i gryt? eller är det värt att gå ut endå? Min uppfattning är att lite duggregn gör inget men regnar det lite mer så brukar det va bättre att stanna hemma
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Min uppfattning är att lite duggregn gör inget men regnar det lite mer så brukar det va bättre att stanna hemma Tack för svar och du verkar jo kunna det här med grävlingsjakten 38 st det är RESPEKT
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Författare Någon mer än jag som upplevt att grävlingarna kommer ut senare? I augusti var det bra drag redan vid 22-23 nu tycker jag att det är nästan ingen ide att åka ut innan 23 för före det verkar det inte finnas en grävling ute, har varit helt dött fram tills dess och dom flesta vi springer på är efter kl 24 nu under två sista veckorna i september.
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Författare Kanske är dom yngre jag jagat tidigare i år då. Nattens jakt blev spännande, hittade en sönderskjuten bil och sköt grävling i gryt för Vorsterh. Vorsterhn drog även ut grävlingen ur grytet.
Publicerat Oktober 6, 201312 yr Kanske är dom yngre jag jagat tidigare i år då. Nattens jakt blev spännande, hittade en sönderskjuten bil och sköt grävling i gryt för Vorsterh. Vorsterhn drog även ut grävlingen ur grytet. Samma här nere. De sista jag skjutit har varit riktiga klunsar, och jag brukar vaute när det precis mörknat och köra 1,5-2tim. /Urban
Publicerat Oktober 6, 201312 yr igår var det dags igen, under drevjakt så försöker Zinc ta hand om grävlingen själv.. den här gången hittade jag dom i kramkalas under en stor sten, efter ett visst tumult kunde jag dra ut hunden i svansen, grävlingen försökte att dra men det funkade bara 10 meter sen tog det stopp för den.. J.
Publicerat Oktober 9, 201312 yr Blev 3 för Lina igår kväll. Nu är ställningen. Funny 25 Lina 13 Maja 3
Publicerat Oktober 11, 201312 yr Inga svin på G ? Var lite mer bökat och fullt med hår på tjärträden, men min åtelkamera står på off... får se i slutet av månaden
Publicerat Oktober 13, 201312 yr Blev premiär igår både för mig och rävfällan. En liten hona på 15 kilo
Publicerat Oktober 31, 201312 yr Hej ni som fångar grävlingar i fälla kan ni tipsa på en bra o lätt grävlingsfälla att bygga
Publicerat November 25, 201312 yr Detta är en populär post. Ingen som har tips på en bra grävlingfälla??Den mest effektiva grävlingfångaren jag sett.
Publicerat November 26, 201312 yr Ingen som har tips på en bra grävlingfälla?? Värmländska tunnelfällan är oslagbar när den fått stå till sig, en av plussen är att den även tar räv! Dock inte särskilt flyttbar.
Publicerat November 26, 201312 yr Har skjute 7till 5för spetsen så han är uppe i 20nu och 2 för kompisens tax
Publicerat November 26, 201312 yr Har skjute 7till 5för spetsen så han är uppe i 20nu och 2 för kompisens tax Är det Nix som kartat på sig ?
Publicerat November 27, 201312 yr Frost å skit ute...nu är nog säsongen över. Men har skjutit 16 grävlingar för unghunden under hans första säsong, så är nöjd med min sällskaps blandning! Å förhoppningsvis blir det en parning nu med retrievern i veckan.
Publicerat November 27, 201312 yr Är det Nix som kartat på sig ? Jo de är nix som karta på sig, har skjute grävling varje släppp för han
Publicerat November 28, 201312 yr Den mest effektiva grävlingfångaren jag sett. Jo skulle vara kul me en hund som går på grävling Familjen kommer nog att skaffa en finspets snart.. Visst brukar dom oxå kunna gå på grävling och mård?
Publicerat December 13, 201312 yr Den 15e grävlingen trillade precis. Första för wachteln i år. Än är inte säsongen över