Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kvällens jakt slutade illa

Featured Replies

Publicerat

Kvällens mårdhundsjakt slutade med att Terriern fastnade i en fotsax.

• Svar 66
  • Visningar 9,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Sätt den utanför ägarens ytterdörr.   Mvh // Johannes 

• Hur tänker man om man sätter ut en fotsax? Idioti

• Terriern klarade sig och hundföraren oxå även han fastnade i en. Vi vet vem som lagt ut dom men det tar vi senare i denna tråd. Försöker få in bilder på den men lyckas inte.

Posted Images

Publicerat

Fyfan :/ hur gick det med han? Sjukt att folk fortfarande använder det

Publicerat

Jasså nån ska bli rik på ta in dom till Sverige trots allt....fy fan man hade nog känt att dom kränker ens jakt med sätta ut sina soft traps på ställen dom inte ska...skäms

Publicerat

Ah fy helvete! Var den märkt? Jävla kräk.

Publicerat
  • Författare

Terriern klarade sig och hundföraren oxå även han fastnade i en. Vi vet vem som lagt ut dom men det tar vi senare i denna tråd. Försöker få in bilder på den men lyckas inte.

Publicerat

Va fan är det för idiot som använder fotsax?

Publicerat

Hur tänker man om man sätter ut en fotsax? Idioti

Publicerat

Känns denna igen?

post-1234-0-69092700-1375912371_thumb.jp

Publicerat

Trampade min hund i en sådan och jag visste vem ägaren var skulle jag gräva ner fanskapet.

Publicerat

Idioter,sätt dit den jävel!

Publicerat

Hemskt!

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Barn kan ju trampa i dom där också. Jag skulle lämna saxen ouppspänd och sätta ut en åtelkamera och försöka ta den jäveln. Han kanske har ett 20 tal ute i skogen...

Publicerat

Hoppas hunden repar sig!

Publicerat

Trodde sånt där skit bara fanns i Ryssland,,, Första gången jag läser om detta    jag skulle fota skräpet o polisanmäla !!

Att gå på han som håller på med detta leder inte till nåt annat än att skräpet sätts upp nån annanstans!

Publicerat

Känns denna igen?

Usch, så illa :sad: !

Publicerat

Vart i landet var det här? Räcker med län. om du inte vill svara. Skicka ett PM.

Enda ställe sånt ska finnas är på museum!

S.

Publicerat

Fan trodde att det får var skit man använde på typ.......... stenåldern;-)...... Primitiva jävla as..!!!

Hoppas att ni kan få till något vettigt som kan leda till någon typ av fallande i rätten....

Väl mött

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Nu kan ni läsa i svensk jakt vem som använder sånna

Publicerat

Mårdhundsprojektet...

Publicerat

Ni har ingen direktlänk? (eller är det bara i papperstidningen?)

Jag hoppas verkligen att det blev ett polisiärt ärende av det hela och personen - förutom j-ligt hårt straff - blir av med sina vapen på livstid!

Det är ytterst få länder som fortfarande har denna primitiva och djurplågande metod kvar, och jag hoppas det inom kort är noll länder kvar.

Jag tycker visserligen samma sak om snaror men det är en annan diskussion.

Hatten av för att du slog på stora trumman om detta och hängde ut fanskapet!

Detta kanske lite arga och ställningstagande inlägg gjordes av mig i egenskap som medlem på jaktsidan, jägare och djurvän, inte som admin!

Publicerat

Jag kan inte förstå att svensk jägarförbundet kan agera så ansvars och respektlöst mot djur o ansvarstagande jägare.

Vad blir nästa steg? Kanske plantera ut gift, det är säkert effektivt det med!

Bara att jägarförbundetkan ligga bakom användandet av fotsaxar är för mig helt obegripligt. gemene man kan ju nu börja använda sig av fotsaxar eftersom

SVENSKAÖRBUNDET gör det, helt idiotiskt ! om jag får säga min mening.

Vad händer om din eller min hund fastnar i en sax? Hela säsongen kan ju bli förstörd om hunden sliter sönder sig i panikenav att fastna i en sax.

Rävar, Lodjur, Mårdar o andra djur lockas ju av samma lockmedel, vad händer med dem??

Jägareförbundet bör polisanmäla sig själv om de är seriösa o ansvarstagande förebilder i jaktsamhället.

Det här visar att resultat / eumedel är viktigare  än ansvarsfullt jaktutövande!

Publicerat

Måste erkänna att jag kan absolut ingenting om hur farliga de här fällorna är. Vad riskerna för skav och amputation osv egentligen är. Hamnade i en diskussion där motparten påstod att allt det negativa jag hade att säga inte gällde saxar med rätt offset och mjuka käftar. Någon som har länk till adekvat forskning på området? Det lilla jag hittat här borta är från de stater som fått för sig att tillåta skiten. Känns inte helt objektivt...

Publicerat

Jag kan inte förstå att svensk jägarförbundet kan agera så ansvars och respektlöst mot djur o ansvarstagande jägare.

Vad blir nästa steg? Kanske plantera ut gift, det är säkert effektivt det med!

Bara att jägarförbundetkan ligga bakom användandet av fotsaxar är för mig helt obegripligt. gemene man kan ju nu börja använda sig av fotsaxar eftersom

SVENSKAÖRBUNDET gör det, helt idiotiskt ! om jag får säga min mening.

Vad händer om din eller min hund fastnar i en sax? Hela säsongen kan ju bli förstörd om hunden sliter sönder sig i panikenav att fastna i en sax.

Rävar, Lodjur, Mårdar o andra djur lockas ju av samma lockmedel, vad händer med dem??

Jägareförbundet bör polisanmäla sig själv om de är seriösa o ansvarstagande förebilder i jaktsamhället.

Det här visar att resultat / eumedel är viktigare  än ansvarsfullt jaktutövande!

Fattar jag saken rätt att Svenska jägareförbundet ligger bakom jakt med fotsax?

Om så är fallet är förtroendet för detta förbund över och ett avhopp i medlemskap ett faktum!

Publicerat

Var ett reportage i Svensk Jakt om att man använde gummerade saxar. Lite hur de sattes ut och användes. Läste det bara som snabbast så jag vet inte mer än så, men personligen reagerade jag på hur man resonerar. Får läsa närmare..

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.