Publicerat Augusti 9, 201312 yr Bara en vecka kvar nu, som jag längtar! Har en bock som går tillsammans med en get och en bock som går ensam. Bocken som går med geten är ganska gammal och ser ut att ha returhorn. Bocken som går ensam ser ut att vara en yngre bock ca 2-3år. Nu till det roliga, jag bor inom detaljplannerat område som slutar ca 150m från vår åker. Så dom bockarna går väldigt säkra. Har säkert knäppt dom 5ggr var med klickpatronen. Min mark som jag delar med min far (bara jag som jagar nu) ligger 4 mil hemmifrån och där har vi väldigt gott om rådjur men har inte sett en enda bock än iår. Kommer kännas sådär när jag åker iväg på fredag, fast i och för sig kan jag ju iaf säga att jag såg bock vilket många andra säkert inte kommer göra =) Har iaf tagit ledigt så jag kan försökta både morgon och kväll. Så skitjakt på er som ska ut och slåss med knott och mygg!
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Skitjakt! Jag får vänta tills 15 september. Då ska ja ta bort gipset på handen
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Författare Skitjakt! Jag får vänta tills 15 september. Då ska ja ta bort gipset på handen Usch då, men den som väntar på nått gott..... Väntar alltid för länge Hoppas det läker bra!
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Skitjakt! Jag får vänta tills 15 september. Då ska ja ta bort gipset på handen Bössa m snälltryck och sen tejpa dit en spik på gipset som du petar till snälltrycket med?Eller kanske inte!
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Bössa m snälltryck och sen tejpa dit en spik på gipset som du petar till snälltrycket med? Eller kanske inte! Har prövat att skjuta lite men känner att det inte går. Så bockarna får vänta. Kanske ända tills oktober då taxen får bli med
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Jo nu kliar det i skjutfingret! Jag har suttit och tittat på flera bockar på de olika Räv och Grävlingpassen som jag har suttit av det senaste så jag har några bra upplägg på pass Däremot så kommer säkert bockarna ha funnit det för gott att byta område när det beger sig Spännande ändå!!
Publicerat Augusti 9, 201312 yr Bockjakten är både något man längtar till och något man fasar över. Längtar därför att bockjakten är för mig jakternas formel 1 (delad första plats med grisjakt med hund om man har en riktigt bra hund och förutsatt att man är hundförare). Fasar därför att då är det bara aex dagar kvar tills semestern är slut och jobbet börjar igen Fan va fort 4 veckor går Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 11, 201312 yr Jag kan inte gå ut på morgonen på premiärdagen, så jag får vänta till 09.00 snåret. Är det för sent att gå ut å försöka på en åker då, eller kan jag försöka?
Publicerat Augusti 12, 201312 yr Författare Jag kan inte gå ut på morgonen på premiärdagen, så jag får vänta till 09.00 snåret. Är det för sent att gå ut å försöka på en åker då, eller kan jag försöka? Det är aldrig för sent! Dock är nog säkert bockarna redan där om du väljer att sitta på en åker så då får du smyga lugnt. Annars hade jag valt en passage dom gärna tar när dom går från sin åker.
Publicerat Augusti 12, 201312 yr Längtar ska bli härligt att kliva upp om man kan sova nått vill säga. Sen smyga sig ut. Så man får ju se vad som händer.
Publicerat Augusti 12, 201312 yr vi har en ganska fin bock på våran mark och grannens mark. se vem som tar han först har han på film kan kanske lägga upp klippet någon dag så får ni se vad ni säger om han
Publicerat Augusti 12, 201312 yr Detta är en populär post. Vi laddar i jaktstugan kvällen innan med grillat vildsvin och några kalla så upp vid 04.00 snåret och ut till sina förvalda pass.
Publicerat Augusti 12, 201312 yr Författare Har en fin 6-taggare som går på vår mark nu och har gjort det i en vecka varje morgon. Såg han senast igår. Kan sätta min högra hand på att han är spårlöst försvunnen på fredag morgon när jag sätter mig =)
Publicerat Augusti 14, 201312 yr http://www.youtube.com/watch?v=dQ044j5ubZ4&feature=player_detailpage så nu har jag lagt upp viedon med min bock på ni experter kan väl bedöma den lite ? hur gammal tror ni den är ? och är det en bra avskjutning att kanske klippa han i år ? han har basthud på viedon tror jag, så det är ju inte så lätt att bedöma kanske ? och tycker mig se en betäckt get till höger också ?
Publicerat Augusti 14, 201312 yr http://www.youtube.com/watch?v=dQ044j5ubZ4&feature=player_detailpage
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Svårt att säga Linus. Vet inte hur dina andra bockar ser ut på marken. Men i mitt tycke saknar den alla indikationer på att vara gammal. 2-3 år med hyggliga anlag eller (mindre troligt) en äldre bock med dåliga anlag. Svårt att se hur basen ser ut. Har du någon bild på honom efter att han fejat?
Publicerat Augusti 14, 201312 yr Svårt att säga Linus. Vet inte hur dina andra bockar ser ut på marken. Men i mitt tycke saknar den alla indikationer på att vara gammal. 2-3 år med hyggliga anlag eller (mindre troligt) en äldre bock med dåliga anlag. Svårt att se hur basen ser ut. Har du någon bild på honom efter att han fejat? nej jag har ju inte lyckas få något kort på han nu efter han har fejat har bara sätt han två gånger springandes på marken. men jag kan ju smyga ut och se om jag kan få något kort på han
Publicerat Augusti 14, 201312 yr hej jag heter fredrik och är en jaktidiot med svår abstinens checklista bössa inskjuten kläder och skor i ordning bock utsedd eventuella lärling påtalad om den minimala sömn eftersöksekipage kontaktat/hund och prylar i ordning menyn för jakten är ordnad lockutrustning återfunnen sedans sist premiär
Publicerat Augusti 14, 201312 yr ni ville ju att jag skulle ta ett kort på han när han fejat. så jag cyklade ut till marken. när jag cyklat fem meter från gårdsplanen ser jag 2 st rådjur nere på grannens åker ! jag ställer cyklen direkt och smyger neråt. 1 get och en killing/kid. lyckas smyga in på 45 filmar,tar kort sedan vänder vinden. när vinden är i ansiktet är dom försvars lösa. var ju knappt svårt att komma in på 45 m sedan cyklar jag ut till marken. smyger , smyger och när jag kommer in till gammelskogen som ligger jämte kalhygget så hör jag något. då flyger det upp ett rådjur 20 m framför mig över vägen, han ställer sig i kanten av vägen med sly framför huvudet. jag drar snabbt upp rävpipan. gör 2 varnings lock och då vänder han sig om. en liten 4-taggare står och glor mig i ögonen på 20 meter. jag lockar en gång till han tar 2 försigtiga steg till ,lockar en gång till och sedan är han på 10 m och glor mig i ögonen jag står och darrar och har adrenalin ner till tårna. efter 5 sek förstår han att jag inte är en get ... /vinden vänder och han skäller ut mig. alltså har vi även en liten 4 -taggare på marken !! ni förstår inte hur glad jag är ! sedan är jag ute och går med brorsan och morsan och då får vi se på grannens åker där geten var en till bock ! denna var större och kraftigare så tror inte det var 4-taggaren. och desutom skrämde jag honom åt andra hållet. plus att stället han var på är ungefär 1 km ifrån åkern . så det var nog 6-taggaren jag visat er tidigare idag. jag han se att han hade horn. men inte hur stora dom var. sammanfattning: jag har sätt en :get, 1 kid, 1 liten 4-taggare, och en 6-taggare (troligtvis). 2 dagar innan premiären ... nu är man sugen http://www.youtube.com/watch?v=xqa37fBepa8&feature=player_detailpage och om ni undrar så använder jag inte nordik roe faktiskt. har lyckats frambringa samma bra läte med rävpipan mikeal teams :foxcaller